در تاریخ چهل ساله لاجوردی پوشان شهرباران، اشخاص زیادی برای ادامه حیات این تیم خون دلها خورده اند که با نام های استقلال رشت، پگاه گیلان و البته در یک دهه اخیر با نام داماش گیلان در مسابقات شرکت کرده است. داماش به سان میراثی از خوش کلام ها، زهرابی ها، خسروی ها و … برای نسل کنونی فوتبال دوستان رشتی است که امروز اسماعیل حاجی پور میراث دار زحمت کشان تاریخ این باشگاه است.

در تعطیلات نیم فصل فرصتی دست داد تا در گفتگویی صریح و بی پرده پای صحبت های اسماعیل حاجی پور بنشینیم. در ادامه مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان با مالک غیر رسمی و البته محبوب باشگاه داماش گیلان را می خوانید:

 

Varesh-Sport.Com: مالک، صاحب امتیاز یا رئیس هیات مدیره؟ کدام را باید برای اسماعیل حاجی پور استفاده کنیم؟

یک هوادار عاشق داماش که برای تیم شهرش هرچه در توان دارد گذاشته است

 

Varesh-Sport.Com: اگر دوباره به دو سال و نیم برگردیم بازهم حاضرید در عرصه تیمداری ورود کنید؟

بدون تردید قطعا برای دلخوشی جوانان شهرم ورود می کردم تا داماش نابود نشود. این تیم مثل بچه های من است و با آنکه خودم و خانواده ام تحت آسیب های جدی قرار گرفته است اما برای محافظت از این میراث گرانبها سختی ها را تحمل کرده ام. از یاد نبرده ام وقتی هواداران داماش زمزمه خسته شدنم را شنیده بودند، کامنت هایی خطاب به من در فضای مجازی گذاشتند که اشک مرا در آوردند در حالی که من هیچ وقت نگفته بودم که نیستم… من همیشه در کنار این تیم هستم و لذت زندگی من این تیم شده است.

 

Varesh-Sport.Com: حال و هوای داماش چگونه است و در آینده آسمان داماش آفتابی خواهد شد؟

من برای داماش آینده خوبی را تصور می کنم. این تیم در بین مردم شهرم انگیزه ی فوتبالی را زنده گرده است. داماش با صعودش به چهار تیم اعاده حیثیت کرد و به تمام شهر احساس غرور بخشید؛ البته اولویت تمامی ارکان باشگاه قطعا صعود به لیگ یک است تا بتوانیم به هدفمان و جایگاه اصلی داماش یعنی لیگ برتر نزدیک بشویم و در این مسیر وارش اسپرت و هواداران خیلی تاثیرگذار خواهند بود.

 

Varesh-Sport.Com: شایعه ای در شهر زمزمه می شد گه گروه مدیریتی و مالکیتی باشگاه به دلیل ناتوانی در تامین منابع مالی بیشتر تمایلی به صعود داماش به لیگ یک ندارد، در خصوص این شایعه چه صحبتی دارید؟

سوال خوبی پرسیدید… این شایعه را عرف و عقل نمی پذیرد، مگر می شود مجموعه ای که شبانه روز در حال تلاش است، دوست نداشته باشد به نتیجه برسد؟! من پارسال وقتی در هفته پایانی به بوکان رفته بودم آنقدر تحت فشار قرار گرفتم که از حال رفتم و کارم به اورژانس رسید و مدیرعامل تیم سردار بوکان با دیدن اوضاع جسمی و روحی من ترسیده بود… من متاسفم برای چنین شایعه سازانی! هرکسی که چنین تفکری دارد که حاجی پور تمایلی ندارد که تیم صعود کند دل وجدان و اعتقاد به پیشرفت ندارد. این شایعات شیطنتی بیش نیست و تجربیات ما در هیات مدیره باشگاه به این شیطنت ها غالب خواهد شد.

با صراحت عرض می کنم اشخاصی که با بنده اختلاف سیاسی دارند این شایعات را دامن می زنند و داماش را طعمه سیاسی کاری های خود قرار می دهند در حالی که این تیم سیاسی نیست. در صورت ادامه این روند مورد خشم هواداران داماش قرار خواهند گرفت و همه شاهدند که در انتخابات هم اصلا داماش را مداخله ندادم. در طول چهل و یک سال خدمتم که فعالیت سیاسی ام تمام شد و داماش هم آخرین فعالیت اجتماعی من است تمام تلاشم را انجام خواهم داد و برای تامین بودجه برای این تیم دست برخی افراد را هم خواهم بوسید و از تمام اعتبار و کپن هایی که دارم در جهت تقویت داماش استفاده خواهم کرد، شاید توان مالی تیمداری در لیگ یک و لیگ برتر را نداشته باشم اما رفیق های بزرگی در سطح کشور دارم و صعود داماش به ما برای احقاق اهداف مان کمک خواهد کرد.

اگر چنین تفکری بود، ما در لیگ دو تیمی در حد لیگ یک نمی بستیم… ما تیمی نمی بستیم که توان پیروزی برابر تیم های لیگ برتری در زمین خودشان را داشته باشد! ما تحت هیچ شرایطی به هیچ بازیکنی رضایت نامه نمی دهیم غیر از آنکه سه برابر مبلغ قراردادش به باشگاه پول رضایت نامه برسد.

 

Varesh-Sport.Com: در برهه ای انتقادات تندی برعلیه استاندار و فرماندار داشتید، اما اکنون به نظر می رسد که اختلافات فروکش کرده است…

ابتدا بگویم که ما اگر انتقادی می کنیم از روی دشمنی نیست، من با آقای فرماندار رفیق هستم… من خودم سال ها مدیریت بخش های مختلف استان را بر عهده داشتم. حال اگر گاهی گله می کنیم، دوستان ما نباید بر حسب دشمنی بگذارند. اگر من از آقای استاندار گله ای می کنم، اگر کسی بخواهد جسارتی به ایشان بکند خودم جلوی آن شخص می ایستم. کسی حق توهین به نماینده عالی دولت در گیلان را ندارد؛ آقای استاندار دغدغه اش فقط دغدغه ورزشی نیست و در واقع دغدغه های بیشتری را استاندار یک استان دارد… با این حال ما هم انتتظار کمک داریم و مطمئنا آقای استاندار، فرماندار و تمامی ارکان های مدیریتی استان کمک خواهند کرد، چون اسماعیل حاجی پور دنبال تعامل است و تمایلی به دعوا و درگیری ندارد…

آقای استاندار برای جلسه ای جهت حمایت از داماش اعلام آمادگی کردند و حرف خوبی هم زدند که می خواهم منابع پایدار برای باشگاه ایجاد شود و مدیران باشگاه هم با ایشان هم نظر هستند.

 

Varesh-Sport.Com: در دیدار خانگی اخیر داماش در سردارجنگل شاهد حضور فرماندار شهرستان رشت در جایگاه ویژه بودیم، در حالی که در سالیان اخیر کمتر شاهد مدیران اجرائی استان و شهرستان در دیدارهای خانگی تیم سابقآ لیگ برتری شهرباران بودیم که البته با استقبال شما و هواداران هم همراه بود… تصویری هم از آن دیدار منتشر شد که جالب است بدانیم چه دیالوگی بین شما و فرماندار رد و بدل شد؟

واقعا از حضور ایشان خوشحال شدیم. آقای مومنی زاده از دوستان قدیمی بنده هستند و در جریان بازی از من سوال پرسیدند که هواداران داماش بدون لباس احساس سرما نمی کنند؟ که من گفتم آن ها عاشق هستند و عشق آتشینی نسبت به داماش دارند و بعد از سال ها شاهد اوج گیری عشق شان هستند…  

حتی از کسانی که تمایلی به کمک به ما را ندارند تقاضا داریم که برای تماشای مسابقات داماش به استادیوم بیایند. آن ها را در شادی هایمان شریک خواهیم کرد، چون این تیم متعلق به رشت و گیلان است. داماش تنها تیمی است که پسوند گیلان دارد؛ یعنی از حیران آستارا تا چابکسر و جیرنده رودبار را در بر می گیرد.

 

 

Varesh-Sport.Com: بالاخره هیات مدیره باشگاه چنده نفره است؟ آیا دکتر افتخاری همچنان در عضویت هیات مدیره باشگاه هستند؟

درب باشگاه همیشه بر روی آقای افتخاری باز است، ولی در جلسات ما ایشان شرکت نمی کنند!

 

Varesh-Sport.Com: شنیدیم که ایشان معتقد بودند که از پتانسیل شان در هیات مدیره استفاده نشد…

در یک جلسه هیات مدیره قرار شده بود تا جلسه ای با استاندار بوشهری گیلان که همشهری ایشان هم هست ترتیب داده شود که انجام نشد؛ انتظار ما از دکتر افتخاری بیشتر از این حرف هاست. ما هیچ وقت نام شان را از هیات مدیره حذف نخواهیم کرد و ایشان رفیق ما هستند… هرکسی که بتواند به باشگاه کمک کند با آغوش باز پذیرای او هستیم. همان طور که هم اکنون از بسیاری دوستانم کمک می گیریم و اعتقاد باشگاه استفاده از پتانسیل های موجود است.

 

Varesh-Sport.Com: چه تمهیداتی برای مطالبات مالی اعضای تیم در نظر گرفته اید؟

تمام تلاش ما این است تا مشکلات را به وقتش حل کنیم و نباید نوش دارو بعد از مرگ سهراب شود… با آنکه شرایط خوبی نداشتیم اما در ساوه در ازای مساوی برابر خوشه طلایی پاداش برد به اعضای تیم دادم و در تلاشیم تا در آینده ی نزدیک بیست و پنج درصد دیگر قرارداد را پرداخت کنیم.

البته از دولت انتظار داریم در روزگاری که تیم های لیگ برتری ما در فوتبال کشور اکثرا دولتی یا شبهه دولتی هستند، از معدود تیم های خصوصی کشور حمایت لازم را داشته باشد. تیم های پرهواداری نظیر داماش که در طول تاریخ با نام های استقلال رشت و پگاه هیچ درآمدی از منابع دولتی نداشت.

 

Varesh-Sport.Com: عملکرد کادرفنی را تا اینجای مسابقات چگونه ارزیابی می کنید؟

ما به سیامک فراهانی اعتقاد راسخ داشتیم، چون فراهانی هم با طباطبایی همکار بود که خط حمله فوق العاده ای داشت و هم با وحید رضایی بود که خط دفاعی خوبی را تشکیل داده بود. ایشان تلفیقی از خصوصیات هر دو سرمربی گذشته داماش را به کار گرفته است و افتخار می کنیم که از مکتب داماش مربی معرفی کرده ایم…

 

Varesh-Sport.Com: هواداران به شدت خواهان بازگشت دیدارهای تیم محبوب شان به استادیوم عضدی هستند، آیا جای امیدواری وجود دارد؟

یک خبری در روزهای اخیر به ما داده اند که با تلاش همه دوستان قرار است که مسابقات ما در لیگ دو به استادیوم عضدی منتقل شود. درخواست باشگاه هم از متولیان امر ترمیم چمن استادیوم عضدی است، چون حتی تمرین سبک هم در این زمین به سختی و با ریسک بالا برگزار می شود و در صورت تحقق این امر از هواداران مان در قبال این مساعدت متولیان امردرخواست خویشتن داری و حفظ آرامش داریم.

 

Varesh-Sport.Com: و حرف پایانی…

در تمام عمرم هوادارانی با وفادارتر از هواداران تیفوسی داماش ندیده ام و جالب است بدانید که مدیرعامل خوشه طلایی به من گفت تماشاگران ساوه ای محو تماشای هواداران داماش شده بودند!

و در خصوص وارش اسپرت باید بگویم که از ابتدا و حتی قبل از ورود ما همراه این تیم بود و رسانه ی وزینی است که در این سالیان هر کمکی توانستید بدون چشمداشتی انجام دادید. البته برای همین هم است که در این سالیان همیشه مستقل عمل کرده اید. ورزشی بودن مهمترین خصوصیت وارش اسپرت است که این رسانه را متمایز گرده است و هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی هم ندارد.

 

مصاحبه: مازیار اصغرزاده مهرداد ثابت

منبع: www.Varesh-Sport.Com

وارش اسپرت تارنمای هواداران داماش گیلان