وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : خبر ساده بود داماش دو جلسه از حضور هوادارانش محروم شد !

وقتی روز شنبه به صفحات اول روزنامه های ورزشی بر پیشخوان دکه های مطبوعاتی نگاه می کنی ، همه از زمین گل آلود و باران گرفته شهر درود ، از جاده های خطرناک و درد رنجی که استقلالیهای شریف برای رسیدن به آنجا کشیده اند میگویند و لغو دیدار ! در صفحات این روزنامه ها غیر از یک روزنامه آنهم در کوچکترین تیتر ممکن خبری از بازی داماش و تراکتور در صفحه اول به چشم نمیخورد ! این مظلومیت رسانه ای مختص داماش نبوده بلکه تیمی مانند سپاهان هم بارها آن را چشیده است !

 

سهم سپاهان از صفحه اول روزنامه ها در اوج رقابت و موفقیت آسیایی کمتر از انتقال بازیکن X به فلان تیم قرمز و آبی بود حتی در برنامه های تلوزیونی که ادعای ملی بودن را یدک می کشد این ناعدالتی به چشم می خورد . در بررسی این مسئله ، ساده لوحانه خواهد بود که تعلق خاطر این رسانه ها به قرمز و آبی را دلیل بر این حمایت یک جانبه آنها بدانیم ، واقعیت این است که حمایت و تیترهای آنچنانی تنها برای بدست آوردن تیراژ و یا بیننده بیشتر و در نتیجه پول کثیف بیشتر خواهد بود، بدون شک اخبار باب میل هواداران این دو تیم به معنی سرازیر شدن پول بیشتر خواهد بود .

 

متن کامل در ادامه مطلب

تصور کنید میزان فروش این مطبوعات را اگر استقلال در رشت نتیجه می گرفت ! و یا فروش انها را اگر ملوان پرسپولیس را در تهران شکست میداد ! این رسانه ها بهترین استفاده مالی را از پیروزی پرسپولیس با تیترهای آنچنانی بردند با حداقل اشاره به فحاشیها و ناداوری چرا که اینجا پول کثیف در ایجاد یک هیاهوی تبلیغاتی مورد پسند قرمزها بود و یا اگر استقلال در رشت با خفت قهرمانی نیم فصل را از دست داد این پول کثیف ، در دامن زدن به مباحثی بود که باب میل آبی ها شکل میگرفت وگرنه اشاره به شایستگی داماش که برای ایشان نان و آب نمی شد ! این در حالی بوده که بعضی از رسانه های پر ادعا مانند 90 حتی اگر روزی یکی از قرمزها یا آبی های پایتخت را به تیغ انتقاد بگیرند شک نکنید که هفته بعد دقیقا میل باب آنان حرکت خواهند کرد(مانند گزارش سازی برنامه 90 و پخش مصاحبه بازیگر گیلانی که قبل از آغاز مسابقه ضبط شده بود و چسباندن آن به حرفهای قلعه نویی) چرا که هدف ، افزایش اس ام اس های ارسالی و تعداد بیننده ها و گزارش به مدیران مربوطه است و رضایت تماشاگران قرمز و آبی و در موارد محدود ، دیگر تیم پر طرفدار است که این هدف را میسر می کند با این اوصاف جستجوی عدالت در این عرصه خوش خیالی محض خواهد بود ! بدون شک در این راستا بیشترین تسویه حسابها و عرض اندام کردنها در برابر تیمهایی صورت می گیرد که از کمترین ابزار رسانه ای ممکن برخوردارند آنها که فریاد اعتراضشان با خوشبینی صفحات داخلی روزنامه ها را اشغال خواهد کرد و متاسفانه داماش یکی از همین تیمهاست ، تیمی که در عرصه جنگ مدیریتی و سیاستهای فدراسیون نمونه آسیا! با امیر عابدینی ظاهرا خواب را از چشمان آقایان گرفته و یا در مقابله با تیمهای پر نفوذی که آقایان همه کار برای قهرمانی نیم فصلشان انجام دادند پا عقب نکشیده و برایشان تبدیل به کابوس شده و این بهترین موقعیت برای عرض اندام و خود شیرینی و ضربه زدن به رقیب مدیریتی در پشت نقاب اخلاق مداری و انظباط و صادر کردن حکم بر علیه تیمی که کمترین رسانه ممکن برای دفاع از خود را در اختیار دارد می باشد و برای خالی نبودن عریضه یک جریمه خنده دار برای تیمی که یک روز غیبت داشته که اگر مقصر بوده که حکمش چیز دیگر است و اگر نیست که . . . ظاهرا قیمت وجدان هم اینروزها خیلی زیاد نیست ؟!

 

این اولین بار و آخرین بار نخواهد بود که داماش و هوادارانش قربانی این جو رسانه ای و تصمیم گیری به پشتوانه همین جو می شوند. بدون شک برخورد محکم و قاطع باشگاه می تواند در تکرار این وقایع تاثیرگذار باشد . اما دردی که باید به آن توجه کرد درد بی رسانه بودن و تنهایی تیمهایی مثل ما است . شاید حداقل انتظاری که می توان از صدا و سیمای مر کز گیلان به عنوان تنها رسانه فراگیر استانی داشت پیگیری این هجمه فراگیر بر علیه استان و فوتبالش باشد . برنامه ای مثل سکو باید جناب حسن زاده را در حضور عابدینی به برنامه دعوت کند که اگر ایشان حرف حقی داشت در یک رسانه بی هیاهو خطاب به گیلانیان بیان شود . شاید قانع شدیم!!

 

اما حرف آخر با جناب قویدل مالک محترم باشگاه است ، آقای قویدل همانطور که می بینید فوتبال ما کمتر از هرچیزی به ورزش شباهت دارد . در این وادی هیاهو فروشان ، داشتن رسانه حداقل ابزار برای احقاق حق می باشد ، شاید بارها در این سایت و مکانهای دیگر اشاره به لزوم داشتن یک روزنامه یا حداقل هفته نامه وزین برای داماش شده چرا که داماش حتی در پیشخوان روزنامه فروشی های داخل استان هم غریب است . این طرح حتی برای پوشش دادن به برنامه ها و طرحهایتان و هم اخبار داماش بسیار مفید خواهد بود چرا که تنها حظور در رسانه های مجازی نمی تواند انبوه مردمی که هنوز عادت به خرید روزنامه یا هفته نامه دارند را جذب کند و این حداقل کاریست که در این عرصه با توجه به انبوه هوادارانش در سطح استان براحتی می توان انجام داد . نشریه ای با عنوان داماش به عنوان نشریه رسمی باشگاه می تواند نیاز رسانه ای را به صورت حداقلی تامین کند . و آن عده که فکر میکنند عواقب تصمیماتشان فقط چند کامنت اعتراض آمیز خواهد بود شاید بانشر و نقد اعمالشان در رسانه ای مکتوب به گونه ای عادلانه تر رفتار کنند . باور کنیم که تیم بی رسانه یک هدف آسان برای کسانی است که خیالات خام در سر می پرورانند.

 

نگارنده : " مجید محمدی " کاربر وارش اسپرت

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید