وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: شهامت و جسارت و نیز قدرت ریسک پذیری را یکی از عوامل موفقیت مربیانی می دانند که در شرایط بحرانی قادر به تصمیم گیری هستند . مربیانی که قادرند افکار خود را از فرمولهای تکراری ناموفق رها کنند و تیمی را از شرایطی مسخ شده نجات دهند . مربیانی که تیغ تیز انتقادات احتمالی را به جان می خرند اما حاضر نیستند در تفکر محافظه کارانه تحمیل شده ،شاهد غرق شدن یک تیم باشند.

 

حکایت داماش بی شباهت به چنین تیمهایی نیست . تیمی که امروز بیش از هر چیزی به شجاعت نیاز دارد بنابراین برای هدایت آن در این روزهای بحرانی به مربی نیاز است که روحیه ی جسارت و شهامت را به تیم تزریق کند ، بدون شک گیلان مربیان جوان و آینده داری دارد که می توانند برای آینده فوتبال این استان یک امتیاز محسوب شوند مردانی نظیر امیر افتخاری ،افشین ناظمی ، امید هرندی ، هادی طباطبایی و علی نظر محمدی سرمایه های فوتبال گیلان بوده که نباید از کنار نامشان به سادگی گذشت.

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید

انتخاب علی نظر محمدی با توجه به شرایط و وضعیت داماش شاید یکی از بهترین انتخابهایی بود که می توانست برای هدایت این تیم انجام شود و تیم ، در شرایطی بحرانی به علی نظر محمدی سپرده شد. مربی جوانی که که هیچ کس در شهامت و جسارت و بی پروا بودنش شکی نداشت و البته داماشی که از لحاظ روحی و روانی به شدت آسیب دیده بود به مردی نیاز داشت که به معنی واقعی قادر باشد تا تیمی را که می رفت به باختن عادت کند متحول نماید . دیدار با تراکتور نشان داد که تصورات در رابطه با او اشتباه نبوده ، چیدمان صحیح خط دفاعی در کنار شهامت او در بکارگیری دو مهاجم آنهم در تبریز ،نشان داد که داماش به کسی سپرده شده که به آن احتیاج داشته است.

مربی جوانی که قدرت ریسک پذیری حود را با ادامه دار شدن اشتباهات فاحش دروازبان تیمش به همگی نشان داد و با بکارگیری بهنام لایقی فر در دیدار با استقلال اهواز ثابت کرد که نتایج تاسف بار داماش متاسفانه علاوه بر مشکلات مالی ، حاصل تفکرات بسته بوده و نه دستان بسته !

 

در اینکه امروز داماش در شرایط بحرانی قرار دارد بر کسی پوشیده نیست و بررسی کامل تر علل و عوامل آن نیز فرصتی دیگر می طلبد اما در چنین شرایطی علی نظر محمدی دروازبان پر روحیه رشتی ها بخوبی توانسته روحیه جنگندگی را به داماش برگرداند . مشکلی که حل آن فقط از مربیانی نظیر او بر می آید . بنابراین نام بردن از مربیان دیگر و پخش اخباری در رابطه با مذاکره با آنها ، تنها بر حواشی تیم و عدم تمرکز این مربی جوان خواهد انجامید . واقعیت اینجاست که امروز داماش به دستان کسی سپرده شده که بهتر از هرکسی قادر خواهد بود که شرایطی متفاوت برای این تیم به وجود آورد.

 

در شرایط خاص داماش، تغیرات عمده تاکتیکی با توجه به محدویت زمانی شاید چاره ساز نباشد و آگاهی علی نظر محمدی از این اصل باعث شده که او ضمن رفع ایرادات تاکتیکی بخصوص در خطوط دفاعی تیم بر مواردی تاکید کند که بر ایجاد روحیه تیمی و جنگندگی آن نقش بسزایی دارد . و این کاملا در سه بازی اخیر نمایان بوده. شاید در اینجا نقل صحبتهای فرانک لمپارد بعد از رفتن گاس هیدینگ از چلسی درباره اش خالی از لطف نباشد " . . . می دانست چه می کند . . . تلاش نمی کرد ذهن شما را با صدها تاکتیک پر کند . او فقط آنچه را اهمیت داشت به شما می گفت . نه ادا در می آورد و نه ادعا می کرد . . . "

و به نظر این رویه ای است که علی نظر محمدی در اجرای آن موفق عمل نموده بدون شک عشق و تعصب نظر محمدی به زادگاهش و داماش گیلان بیشترین مشوق او خواهد بود تا خود را بی نیاز از مشورت با بزرگان و پیشکسوتان این رشته ندانسته و با استفاده از تجربه آنها و نیز تجربه گرانبهایش در دوران بازیگری و پیوندآنها با تعصب و جنگدگی و روحیه مبارزه طلبیش بتواند بهترین شرایط را برای کسب نتایج امیدوار کننده فراهم کند.

شاید وجود چنین شرایطی باعث شده که این روزها هواداران نگران داماش گیلان همچنان امیدوار به روزهای آینده چشم دوخته باشند .

 

نگارنده: مجید محمدی

www.varesh-sport.com

وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان