برای داماش گیلان این یک پلی آف دیگر بود؛ یک بازی برگشت دیگر پس از تساوی بدون گل در دیدار رفت و یک حریف تهرانی دیگر؛ بازی هم اتفاقا در رشت برگزار شد… اما کیا تهران، نیروی زمینی شماره دوم نبود یا می‌توان گفت نشد یا حتی اینکه می‌توانست بشود، اما آن سناریو به نوعی خنثی شد.

تیم تحت مالکیت مهدی مهدوی کیا از زمان تشکیل تا به امروز، همواره حرف و حدیث‌های خاص خودش را داشت‌! از ماجرای بازیکن یا بازیکنانی دارای صغر سنی در تیم های پایه که ابتدا به محکومیت این تیم و پس گرفتن عنوان قهرمانی منتج و سپس بی سر و صدا یه عفو آنها ختم شد؛ تا داوری های پر حرف و حدیث در مراحل قبلی این فصل لیگ سه و البته در نهایت حکم صعود به پلی آف به لطف لغو ناگهانی حکم کمیته استیناف در مورد تیم مردانپاشای البرز. این‌ها شاید بخشی از اتفاقات شائبه دار مربوط به این تیم تهرانی باشند که الگوی خود را باشگاه‌های آلمانی می‌داند.

 

با در نظر گرفتن اتفاقات قبلی، در مصاف کیا با داماش گیلان در پلی آف لیگ دو که شاید بزرگترین بازی تاریخ کیا باشد، وقوع اتفاقات بحث برانگیز دور از انتظار نبود و ابتدا در دیدار رفت دو تیم در تهران! جایی که داور نه تنها قضاوت یک طرفه ای به سود میزبان داشت، بلکه از دو صحنه بسیار مشکوک به پنالتی برای تیم گیلانی عبور کرد تا داماش به رغم شایستگی، به نتیجه ای بهتر از تساوی دست پیدا نکند. اما در دیدار برگشت در رشت، ابعاد جدیدی از شائبه ها نمایان شدند.

تکرار سناریوی دور رفت، قضاوت یک طرفه عجیب داور، نادیده گرفته شدن دو پنالتی محرز دیگر برای داماش و البته عقب افتادن این تیم از کیا، باعث خشم نیمکت داماش، ملتهب شدن جو سکوها و توقف بازی برای دقایقی شد؛ تحمل سناریویی که بارها در قبال داماش در طول تاریخ تکرار شده بود، قطعا سخت است. شاید واکنش نیمکت داماش پس از سوخت شدن دومین پنالتی محرز این تیم و واکنش هواداران به این اتفاق، برنامه های تیم کیا را بهم زد و قضاوت داور در ۱۵ دقیقه پایانی متعادل تر شد تا در نهایت تیم گیلانی با یک کامبک در وقت های اضافه، صعود به فینال پلی آف را جشن بگیرد.

 

حال پس از ناکامی در صعود به فینال پلی آف، تیم تحت مالکیت مهدی مهدوی کیا تمام تلاش رسانه ای خود را به کار گرفته است تا با تمرکز روی پنالتی گرفته شده برای داماش که به زعم آنها اشتباه بود و توقف بازی به خاطر اعتراض نیمکت داماش، خود را قربانی ماجرا جلوه دهند و بر روی چهار پنالتی که در دو دیدار برابر این تیم برای داماش گرفته نشد و تمام اشتباهات داوری به نفع تیم کیا در طول فصل سرپوش بگذارند… تیمی که حتی مشروع بودن حضورش در مرحله پلی آف مورد سوال است حالا احتمالا تمام تلاش بیهوده اش را به کار گرفته تا شاید به مانند ماجرای بازیکن صغر سنی و کنار زدن تیم مردانپاشای البرز، لطف دیگری شامل حالشان شوند. در هر صورت، این تیم متعلق به مهدی مهدوی کیا است و احتمالا همه باید تا پایان عمرش به خاطر گلی که به آمریکا زده است، خدمتگزارش باشند و الطاف ویژه ای شامل حال وی شود. حتی اگر بدترین نتایج ممکن را با تیم ملی امید می‌گیرد. حتی اگر تیمش با پایمال کردن حق تیم های دیگر، به رده های بالاتر می‌رسد.

اما برای داماش، داستان همچنان ادامه دارد. در فینال پلی آف، تیم تهرانی دیگری به اسم دارایی تهران انتظار لاجوردی پوشان را می‌کشد و داماش باید برای هر سناریویی آماده باشد. حال که تیم سوگلی مهدوی کیا با تمام ترفندهایش نتوانست خودش را به لیگ دو قالب کند، ممکن است اقداماتی برای بالا آوردن تیم تهرانی دیگری صرفا به خاطر ریشه دار بودنش انجام شود و داماش بار دیگر قربانی شود. همه داماشی ها بازی با نیروی زمینی را همچنان به عنوان یک خاطره تلخ پلی آفی در پس ذهنشان دارند. حال که کیا تهران نتوانست در نقش نیروی زمینی ظاهر شود، باید مراقب دارایی هم باشند تا با شکست این تیم، از سیاهچال لیگ سه رهایی یابند.

 

نگارنده: علی رهبر
منبع: وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان