وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: روز جمعه هجدهم آذر ماه، داماش گیلان اولین بازی خانگی خود را در رشت در حالی برکزار کرد که با حکم کمیته انضباطی از حضور هوادارانش محروم شده بود؛ شاید برای همین بود که هزاران نفر در سرتا سر استان امید داشتند که با پخش زنده مسابقه از شبکه باران اولین دیدار خانگی تیم بحران زده شهر خود را تماشاکنند، امیدی که البته ساعتها قبل از شروع بازی به نا امیدی تبدیل شد!

 

شبکه باران در حالی از پخش مستقیم این دیدار سرباز زد که چند روز قبل، رئیس هیئت فوتبال گیلان طی نامه ای خواستار پخش زنده دیدارهای داماش از این شبکه شده بود. الماسخاله در این نامه، به نامه "تاج " دبیر فدراسیون فوتبال نیز اشاره کرده بود که طی استناد به قوانین ای اف سی پخش مستقیم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشورمان را تابع قوانین لیگ برتر می دانست، در حالی بود که صدا و سیمای مرگز گیلان برای پخش بازیها خواستار بستن قرارداد با شرایط مشخص شده بود!

 

" الماسخاله: صدا و سیمای مرکز گیلان می گوید باید قراردادی بسته شود و سپس پخش بازی ها صورت گیرد ولی ما نمی دانیم این بودجه از کجا باید تامین شود. "

مشکلی که چند روز بعد برای دیگر تیم رشتی "سپیدرود" به سادگی حل شد و قرمزهای رشت با پرداخت مبلغی، شبکه باران را راغب به پخش بازی این تیم در لیگ دسته دوم کشور نمود!

 

تلاش برای پخش دیدار داماش حتی به شخص فرماندار محترم شهرستان رشت نیز کشیده شد. مهندس مهدوی در نامه ای به مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان خواستار پخش مستقیم دیدار داماش گیلان شد و طبق شنیده ها، ایشان اعلام کرد که هزینه مالی پخش مستقیم این دیدار را نیز فرمانداری متقبل می شود، اما علی رغم تلاشهای رئیس هیئت فوتبال گیلان ، فرماندار رشت ، دبیرسازمان لیگ و در خواستهای هواداران داماش ، مرغ سیمای مرکز گیلان یک پا داشت و حاضر به پخش دیدار نماینده گیلان در لیگ دسته اول کشور نشدند.

 

در سکوت مطلق مسئولین داماش، حالا هزاران هوادار گیلانی تنها امیدوار به این صحبتهای رئیس هیئت فوتبال گیلان که در پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا منتشر شد هستند:

"الماسخاله از رایزنی صورت گرفته توسط فرماندار با آقای نصر پور مدیر کل صداوسیمای مرکز گیلان خبر داد و افزود: در هفته آینده نشستی مشترک بین هیات فوتبال و صداوسیما برگزار می شود و امیداوریم بتوانیم مشکل عدم پخش بازی های داماش از شبکه باران را رفع نماییم"

 

به هر حال جمعه گذشته داماش-پاس در شرایطی با شکست داماش در خانه همراه شد که با همکاری کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و صدا و سیمای مرکز گیلان (باران)، هواداران داماش شهر باران نتوانستند بازی تیم محبوبشان را مشاهده کنند اما سئوالی که پس از این بازی مطرح شد این است که آیا به واقع یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی و معضلات اجتماعی جذب هزاران جوان عاشق ورزش تنها با پخش یک مسابقه ورزشی نخواهد بود؟!

شاید دیدن تصاویر جوانان گیلانی در روز جمعه بر روی نرده های درب ورودی ورزشگاه آن هم در زیر بارش مداوم باران، طعنه ای باشد بر تصمیم و مدیریت شبکه ای که می بایست یکی از مهمترین دغدغه هایش حفظ همین جوانان از تهاجمی باشد که به حق نگرانی مردم و مسئولین عالی رتبه نظام را بر انگیخته است.

نگارنده: مجید محمدی

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان