داماش با برتری روز دوشنبه در برابر شهید قندی یزد، نه تنها به گزافه گویی‌های تیم پرمدعای یزدی پایان داد بلکه ابتکار عمل خود در راه صعود به مرحله پلی آف را حفظ کرد.

حال داماش ۴۸ امتیازی باید در دیدار پایانی لیگ دسته دوم به مصاف شاهین بوشهری برود که با ۲۴ امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار دارد و برای فرار از سقوط می‌جنگد و مسلما در خانه با تمام قوا به میدان می‌رود. از طرفی داماش تنها یک تعقیب کننده جدی برای حضور در مرحله پلی آف دارد که آن تیم، شهدای رزکان البرز است که با ۴۶ امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار دارند و آنها نیز در دیدار پایانی‌شان در خانه به مصاف دیگر کاندیدای سقوط یعنی کیان سام بابل می‌روند که با ۲۳ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند.

داماش در صورت مساوی یا باخت رزکان، با هر نتیجه ای راهی پلی‌آف می‌شود و حتی با تساوی در برابر شاهین و فارغ از هر نتیجه‌ای از سوی رزکان، به لطف تفاضل گل بسیار بالاتر نسبت به تیم کرجی، شانس بسیار بالایی برای صعود خواهد داشت. از طرفی هر دو تیم شاهین بوشهر و کیان سام بابل، نیاز مبرمی به کسب امتیاز در این مسابقاتشان دارند تا بتوانند از مهلکه سقوط رهایی یابند.

با تمام ابن احوالات، برای داماشی که می‌خواهد به مرحله بعد صعود کند نباید مهم باشد که تیم بابلی برای سقوط نکردن بیشتر تلاش می‌کند یا تیم بوشهری. نباید دلخوش به نتایج قبلی باشد. نباید نگران برد رزکان باشد و نباید به مصاحبه‌ها و جوسازی‌های عوامل تیم های دیگر مخصوصا عوامل تیم بازنده شهید قندی یزد اهمیتی بدهد؛ چون اهداف و اما و اگرهای دیگر تیم‌ها نباید برای داماش اهمیتی داشته باشد. داماش نیازی ندارد که منتظر نتایج دیگر تیم‌ها باشد چرا که این خود داماش است که با حضور در جایگاه دوم، ابتکار عمل را بدست دارد و باید بدون توجه به هیچ‌ جزئیات اضافه‌ای، هدف خود را دنبال کند و بازی و هدف خود را به حریف دیکته کند تا بتواند با خیال راحت به مرحله بعد برود و داستان را در پلی‌آف به اتمام برساند.