در صورت حذف اتکا گرگان از دور مسابقات لیگ دسته اول، احتمالا سه امتیاز از امتیازات داماش گیلان کم می شود.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، تیم فوتبال اتکا گرگان به دلیل مشکلات مالی و اعتصاب بازیکنانش برای دومین هفته پیاپی از حضور در بازی های لیگ امتناع کرد.

 

اتکا بعداز ظهر روز گذشته و در چارچوب هفته سیزدهم رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های ایران باید پذیرای پارسه تهران می بود، که بدلیل اعتصاب بازیکنانش نتوانست در این مسابقه حاضر شود.

این در حالی است که مدیران اتکا قصد داشتند با جذب چند بازیکن جدید تیم خود را برای حضور در ادامه لیگ مهیا کنند، اما درخواست اتکایی ها در خصوص اینکه بازی تیمشان با پارسه به تعویق بیافتد از سوی فدراسیون پذیرفته نشد تا دلیل عدم برگزاری مسابقه حاضر نشدن تیم اتکا در زمین مسابقه عنوان شود.

 

بازیکنان اتکا گرگان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشتند: به علت اینکه مالکان جدید باشگاه به تعهداتشان عمل نکردند در زمین مسابقه حاضر نشدند.

داماش ایرانیان که مالک جدید تیم اتکا از این نیم فصل است قرار بود 30 درصد تعهدات باشگاه به بازیکنان را پرداخت کند اما تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده است.

  

اتکا گرگان در دیدار هفته گذشته لیگ نیز برابر صنعت نفت آبادان حاضر نشده بود و در صورت عدم پذیرش دلایل مدیران باشگاه اتکا گرگان در خصوص عدم حضور تیمشان در دیدار برابر پارسه، این تیم از گردونه مسابقات حذف خواهد شد.

 

طبق قوانین مرسوم در صورت حذف یک تیم از مسابقات، آن تیم به رده پایین تر سقوط خواهد کرد.همچنین امتیازات و گل های زده و خورده تمامی تیم ها برابر تیم مورد نظر نیز از جدول رقابت ها حذف خواهد شد.

البته با توجه به اینکه اتکا نیم فصل کامل را در مسابقات حضور داشته است، برخی ها بر این باورند که فقط بازی های این تیم برابر در نیم فصل دوم لغو خواهد شد اما با این استدلال که تیم ها در شرایط برابر مقابل اتکا قرار نگرفته اند و برخی میزبان و برخی میهمان بوده اند، درصد اتفاق روش دوم بسیار کمتر به نظر می رسد.

 

لازم به ذکر است که تنها دو تیم شهرداری بندرعباس و گلکهر سیرجان برابر این تیم به تساوی رسیدند و راهیان کرمانشاه نیز برابر این تیم شکست خورد و این یعنی در صورت که حالت اول صورت بپذیرد سه تیمی که در جدول به داماش نزدیک هستند تنها تیم هایی هستند که سه امتیاز از آنها کسر نمی شود. در اینصورت امتیاز و جدول رده بندی تا پایان هفته سیزدهم به شکل زیر خواهد بود:

 

نام تیم / امتیاز

1-مس رفسنجان 25

2-سیاه جامگان 22

3-پاس همدان 20

4-نفت آبادان 18

5-پارسه 16

6-فولاد یزد 13

7-گلگهر سیرجان 13

8-داماش گیلان 12

9-شهرداری تبریز 11

10-راهیان کرمانشاه 10

11-شهرداری بندرعباس 10

12- اتکا گرگان 0