وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : تیم فوتبال داماش گیلان با پیروزی بر تراکتورسازی تبریز راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد .

به گزارش وارش اسپرت ، درچارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی باشگاه های کشور ، بعد از ظهر امروز تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم شهید عضدی رشت میزبان تراکتورسازی تبریز بود که توانست این تیم را در ضربات پنالتی 5-4 و در مجموع 6-5 شکست دهد .

 

تک گل داماش در جریان بازی را محمدرضا مهدوی در دقیقه 51 و گل تراکتورسازی توسط سید صالحی در دقیقه 25 به ثمر رسید . در ضربات پنالتی علیرضا نظیف کار ، محمد آبشک ، ابوالفضل حاجی زاده ، محمدرضا مهدوی و مصطفی حاجتی هر 5 پنالتی داماش را به گل تبدیل کردند .برای تراکتورسازی نیز مهدی کیانی ، فلاویو لوپز ، محمد ایران پوریان و محمد ابراهیمی  ضربات خود را در پنالتی ها به گل تبدیل کردند و ضربه پنجم این تیم که مرتضی اسدی زد را رودباریان مهار کرد . 

همچنین فلاویو لوپز، مرتضى اسدى و محمد ابراهیمى در پایان بازى از تراکتورو على رضا نظیف کار از داماش گیلان نیز با اخطار حسین زرگر داور این دیدار جریمه شدند .

داماش گیلان با کسب این پیروزی در مرحله یک چهارم پایانی روز 20 دی ماه به مصاف فجرسپاسی شیراز خواهد رفت . قرعه کشی میزبان این دیدار را مشخص خواهد کرد .

 

آمار ، گزارش و حواشی این مسابقه در ادامه مطلب

آمار و اطلاعات

مرحله یک هشتم نهایى جام حذفى- پنجشنبه سى آذر نود و یک.

ورزشگاه دکتر عضدى رشت- هوا: ابرى. تماشاگر : ده هزار نفر.

داماش ( محمدرضا مهدوى دقیقه 51) 1-1 ( سید صالحى دقیقه 25) تراکتورسازى

داور: حسین زرگر – کمک داوران: رسول فروغى و رضا عبدوس

کارت زرد: لوپز دقیقه 32، مرتضى اسدى دقیقه 53، محمد ابراهیمى در پایان بازى( تراکتور) – على رضا نظیف کار دقیقه 47 ( داماش )

 

داماش گیلان : حسن رودباریان،آرسیو ملوداسیلوا( از دقیقه 105 محمد سیاه)،مصطفى حاجتى،محمد مختارى،على رضا نظیف کار،هادى سهرابى( ابوالفضل حاجى زاده دقیقه 50)،حسین ابراهیمى،محمد آبشک،بوبکر کبه،على رضا جهانبخش،محمد رضا مهدوى.

سرمربى: حمید درخشان.

 

تراکتورسازى تبریز: محسن فروزان،میلاد فخرالدینى،( از دقیقه 118 محمد ایران پوریان)،مصطفى اکرامى،محمد نصرتى،مرتضى اسدى،مهدى کیانى،مهدى کریمیان،على رضا جلیلى( قاسم دهنوى دقیقه 79)،فلاویو لوپز،مهدى سید صالحى،محمد ابراهیمى.

سرمربى: تونى الویرا.

 

شرح بازى:

حساس ترین مسابقه مرحله یک هشتم در رشت در میان استقبال پر شور هواداران دو تیم آغاز شد، هر چند که بر خلاف تصور جایگاه اختصاص داده شده به تیم مهمان پر نشده بود. دو تیم هر کدام انگیزه هاى متفاوتى را در جام حذفى جستجو مى کنند، داماش که مى دانست در لیگ به سکو نخواهد رسید چشم امیدش جام حذفى است و تراکتورى ها جام حذفى را به چشم گرفتن یک جام پس از مدتها مى دیدند.  بازى در هواى سرد رشت آغاز شد و در همان دقیقه دو اگر جهانبخش کمى دقت به خرج مى داد مى توانست به جاى سینه فروزان چهار چوب دروازه را نشانه بگیرد و یک گل زود هنگام براى تیمش به ثمر برساند.همه ى اینها در حالى بود که داور وسط مسابقه با سوت زدن ها بى مورد و گاهى با آوانتاژ دادن هایى که جایش نبود داد مربیان دو تیم و به خصوص هواداران داماش را در آورده بود.

در دقیقه پانزدهم فرار در عمق جهانبخش و ضربه ى قیچى کبه با فاصله اندک از کنار دروازه فروزان به بیرون رفت. در دقیقه 18 پاس رو به عقب کریمیان سید صالحى را در یک موقعیت عالى صاحب توپ کرد که با تعلل وى و هوشیارى دفاع داماش از دست رفت. پس از آن تراکتورى ها کم کم خود را در زمین به داماش تحمیل کردند که حاصل آ گل برترى بخش آنها بود، گلى که بیشتر از همه روى اشتباه مدافع برزیلى و تعلل رودباریان بدست آمد. پس از گل باز هم داماشی ها بازى را در دست داشتند که ضعف در تمام کنندگى باعث شد به جایى نریند. در دقیقه 38 بازهم تراکتورى ها مى توانستند با سانتر زیباى ابراهیمى و ضربه سر صالحى له گل برسند که شیرجه رودباریان مانع از گل شد. درست در آخرین ثانیه این نیمه باز هم جهانبخش مى توانست گل زنى کند که ضربه آخر او بى رمق تر از أن بود که فروزان را مغلوب کند.

 

نیمه دوم:

از ابتداى این نیمه مشخص بود که رشتى ها براى جبران مافات به زمین آمده اند و خیمه ى همه جانبه آنها در زمین تراکتورى ها خیلى زودتر از حد انتظار جواب داد و توانستند به تساوى برسند. آنها بعد از گل هم عقب نکشیدند و چند موقعیت خوب گلزنى را جهانبخش و کبه از دست دادند.در اغلب لحظات بازى مى توان یک سنارىوى واحد براى دو تیم نوست، هافبک ها توپ را تا پشت جریمه مى آوردند و مهاجمان به راحتى آن را خراب مى کردند! اما گذشته از آن رستى ها فرصت هاى خطرناکشان بیشتر از حریف بود، هر چند که دو شوت خطرناک تراکتورى ها حسابى روباریان را به زحمت انداخت. در پایان این نیمه تساوى رقم خورد تا همه به انتظار وقتهاى اضافه بمانند.

 

وقت اضافه:

بازى در این نبمه با حملات تراکتور شروع شد و تک به تک مهدى کریمیان را در آخرین لحظه رودباریان دفع کرد.شوت حاجى زاده در دقیقه صد هم از لحضات حساس بازى در این وقت هاى تلف شده بود که ثمرى در پى نداشت.اما حساس ترین اتفاق اىن بازى شوت ایستگاهى مهدوى در دقیقه 114 به وقوع پیوست که تیرىافقى دروازه واصابت آن  روى خط بود که آه از نهاد همه بیرون آمد.به هر روى قسمت این بود که سرنوشت بازى را ضربات بى رحم پنالتى مشخص نماید.

 

ضربات پنالتى:

ضربه پنالتى اول را تراکتورى ها توسط مهدى کیانى نواختند، که بر خلاف جهت به گل تبدیل شد.داماشى ها توسى نظیف کار به گل رسیدند.

ضربه دوم را لوپز براى تراکتور زد و او هم بر خلاف جهت گل کرد. براى داماش أبشک پشت توپ رفت و او هم به خلاف جهت زد و گلىشد.

ضربه سوم را ایرانپهریان تازه به میدان آمده نواخت و او هم گل کرد و براى داماش حاجى زاده پنالتى زد که دروازه فروزان را باز نمود.

ضربه چهارم را محمد ابراهیمى براى تراکتور زد و گل را به ثمر رساند. براى داماش مهدوى پنالتى زد و او هم موفق شد در ابن امر.

ضربه پنجم را مرتضى اسدى براى تراکتور زد که رودباریان طر جهت ضربه توپ را مهار کرد.پنالتى زن داماش حاجتى بود و او پیام آور پیروزى بود براى پسران شهرباران.

 

شرح گلها:

داماش0-1 تراکتورسازى: اشتباه مدافع راست تازه به داماش آمده داماش، یعنى داسیلوا برزیلى توپ به لوپز رسید و ضربه او به تیر اصابت کرد، در برگشت در حالى که رودباریان مى توانست توپ را به راحتى دفع کند نظاره گر شد و با یک مشت آرام توپ را زیر پاى سید صالحى انداخت و او براى گلزنى آسان ترین کار را انجام داد.

داماش 1-1 تراکتورسازى: خطایى که توسط مرتضى اسدى بر روى جهانبخش پشت محوطه جریمه روى داد یک ضربه آزاد اعلام شد که پشت توپ مهدوى قرار گرفت و با یک شوت زیبا کات دار در حالى که فروزان یک دست کم آورده بود گل اول داماش را به ثمر رساند.جالب اینجا بود که تونى هم پس از این گل براى مهدوى دست زد و تشویقش نمود!

 

در حاشیه :

– فروزان دروازه بان رشتی تراکتورسازی تبریز و اسبق داماش گیلان بارها توسط هواداران داماش تشویق شد که وی با تکان دادن دست و فرستادن بوسه نسبت به هواداران ابراز احساس می کرد . 

 

– حضور 9 هزار هوادار داماش گیلان در یک ساعت نامناسب برگزاری مسابقه نیز در نوع خود جالب توجه بود . همچنین حدود 400 هوادار تراکتور سازی نیز بر روی سکوی مهمان حضور داشتند . 

 

– در ابتدای بازی و هنگام تلاوت قرآن بنری در جلوی صف تراکتورها با مضمون گرامیداشت یاد و خاطره میرزا کوچک جنگلی خود نمایی می کرد . 

 

– حمید درخشان در ابتدا و انتهای مسابقه توسط تماشاگران تشویق شد . هواداران داماش در ابتدای بازی درخشان را به سوی خود فراخواندند که وی نیز به سمت هواداران رفت و به ابراز احساسات پرداخت .

 

– پیش از آغاز مسابقه تیم داماش با شاخه های گل به عکس رفعتی ساجدی هوادار تازه از دست رفته استقلال تهران در جریان دیدار تیم های داماش گیلان و استقلال تهران ادای احترام کردند . همچنین به همین علت هر دو تیم و هواداران پیش از شروع مسابقه یک دقیقه سکوت کردند .

 

– هواداران داماش گیلان در این بازی بدور از هر گونه فحاشی و توهین به تشویق تیم خود پرداختند . از شعارهای برجسته هواداران می توان به شعارهای دو جانبه گیلان سرور آذربایجان ، تراکتور و کمباین نأریم – هر کی بأیه ترکانیم ، داور بی تجربه – نمیخوایم نمی خوایم در اعتراض به داوری نامناسب ، توتی شهر ما کیه – محمدرضا مهدویه، داماش گل بزن- رشتی ها بی قرارند و شعار شش تایی ها در کری خوانی با ملوانی در واکنش به شکست روز گذشته ملوان اشاره کرد .

همچنین شعارهایی خطاب به نصرتی در جهت یادآوری رفتاری منشوری آنها در سال گذشته نیز جالب توجه بود. 

 

– اگرچه در این مسابقه صحنه خاصی در درون محوطه جریمه دو تیم اتفاق نیفتاد ، اما داوری ضعیف و سوت های نابجا داور این دیدار بسیار قابل توجه بود تا واکنش تماشاگران را نسبت به این داوری با هو کردن و شعار داور بی تجربه در پی داشته باشد .

 

– در حالی که هواداران داماش فقط به تشویق تیم خود مشغول بودند ، محمد ابراهیمی و سیدصالحی بازیکنان تراکتور از هر فرصتی استفاده می کردند تا تماشاگران و بازیکنان داماش را تحریک کنند . این تحریکات در ضربات پنالتی و پس از بازی نیز قابل تامل و زننده بود و در پایان مسابقه نیز سیدصالحی به سمت حسین ابراهیمی و داماشی ها حمله کرد تا بازیکنانی همچون اسدی و محمد ابراهیمی تراکتورسازی نیز در این راه او را همراهی کنند و الفاظ رکیکی را بر زبان جاری سازند… در این لحظه درگیری ای نیز بین احمدی سراوانی و این بازیکنان بوجود آمد . این بازیکنان که به نظر از حذف شدن در این مرحله بسیار ناراحت بودند در مقابل دوربین های تلویزیونی نیز اعلام کردند که به آنها توهین شده که واکنش داشته اند!!

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید