وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان: سه سال از آغاز مشکلات باشگاه محبوب گیلان زمین گذشت و در این سه سال مصاحبه ها و جلساتی برگزار شد، اما در این بین جبار کوچکی نژاد بارها به قوه قضائیه رفت و رایزنی های فراوانی با مسئولان قضائی انجام داد که حاصل آن هم پرداخت هایی قابل توجه بود. از همین رو به سراغ نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی رفتیم که تنها نماینده گیلانی بود که قدم های مثبتی برای حل مشکلات داماش گیلان برداشت.

 

به گزارش وارش اسپرت، کوچکی نژاد در رابطه با مشکلاتی که شرکت حمایت کننده داماش با آن مواجه بود، گفت: وقتی که شرکت امیرمنصورآریا با آن مشکلات مواجه شد من از همان ابتدا به مسئولان استان گفتم قبل از اینکه مشکلی برای این تیم پیش بیاید کاری کنیم تا داماش سرپا خود باقی بماند اما متاسفانه مسئولان استانی دقت نکردند و نتوانستند پشتیبانی خوبی انجام بدهند و در نهایت هم این تیم دچار مشکلاتی شد و سقوط کرد.

 

به ادامه مطلب مراجعه فرمائید

این نماینده مردم رشت از پیگیری هایی در روزهای آینده خبرداد و گفت: بنده هنوز پیگیری هایی را در حال انجام هستم که با رئیس قوه قضائیه دیداری داشته باشم تا بتوانیم از اموالی که مربوط به این تیم است و زیر نظر قوه قضائیه می باشد از طریقی در اختبار داماش قرار دهیم تا داماش دوباره به روزهای اوج خود برگردد و نگرانی هواداران این تیم را برطرف کنیم. ما نماینده مردم هستیم و وقتی که بیست هزار جوان در استادیوم و شاید ده ها هزار جوان دیگر از طریق تلویزیون بازی های این تیم را دنبال می کنند و به این تیم امید دارند نباید امیدشان را به یاس تبدیل کنیم، زیرا دیده ام که جوانانی زیادی با تمام وجود از این تیم حمایت کرده اند و حتی در خارج از استان به تشویق تیم خود پرداخته اند که پیام آور این است که داماش نامی محبوب و قابل احترام در ذهن جوانان گیلانی است.

 

وی ادامه داد: در مقطعی که ما ورود کردیم علاوه بر کمک های مالی که از سوی قوه قضائیه گرفتیم از سوی استانداری هم شرایطی فراهم کردیم که در چند مقطع کمک هایی بشود، حضور در استادیوم ، ترغیب مسئولین استان و حتی نطق های خودم در مجلس را برای تذکر به وزیر ورزش اختصاص دادم و فضایی را در حد توان خودم برای حل مشکلات این تیم ایجاد کردم. همه مسئولین ما باید چنین قدم هایی برای تیم محبوب جوانان گیلان بردارند، همان گونه که دولت به تیم های پرسپولیس و استقلال کمک مالی می کند باید به تیم های شهرستانی هم کمک کند و یکی از بحث هایی هم که روز دوشنبه با رئیس فراکسیون ورزش های کشور دارم همین موضوع است. امید داریم که از منابعی که در اختیار آنها قرار داده شده است کمک هایی را برای باشگاه داماش بکنیم و مشکلات این تیم را حل کنیم.

 

جبار کوچکی نژاد با درخواست از مسئولین باشگاه و استانی، تشریح کرد: من معتقدم که مسئولین باشگاه و استان باید تلاش بیشتری کنند چون این درخواست به حق مردم این شهرستان است که تیمی در سطح اول فوتبال کشور داشته باشند. مسئولین باید کمک بکنند تا منابعی دائمی برای حمایت از داماش اختصاص داده شود زیرا من معتقدم اکنون که بخش خصوصی برای حمایت از سپیدرود ورود کرده است شرایط داماش برای ورود بخش خصوصی فراهم تر می باشد تا حضوری قدرتمند داشته باشد.

 

کوچکی نژاد در تصحیح مصاحبه ای که اخیرا به نقل از وی در یکی از خبرگزاری ها آمده بود، گفت: من اصلا چنین نظری ندارم. اینکه یکی از تیم ها را حذف کنیم تا تیم دیگری بالا بیاید هنر نیست! بلکه هنر این است که تیم هایمان را حفظ کنیم. شهرستان رشت به عنوان مرکز استان این توانایی را دارد که دو تیم در سطح اول فوتبال کشور داشته باشد.

وی در مورد اینکه از قول شما بیان شده بود که قوه قضائیه به دلیل حضور عابدینی دیگر به داماش تزریق مالی نکرد نیز گفت: من به آن شکلی نگفتم که از قول من اعلام نوشته شد؛ در جلسه ای که برای حل مشکلات داماش با آقای اژه ای داشتم ایشان بعد از پرداخت یک میلیارد معتقد بود باید وضعیت این تیم مشخص شود و البته نگرانی هایی را هم روی عابدینی داشت که به خود آقای عابدینی هم گفتم تا خودشان با هم بنشینند و برطرفش کنند.

 

همچنین کوچکی نژاد در جواب به درخواست وارش اسپرت مبنی بر حمایت از اسپانسری که شنیده می شود اخیرا برای حمایت از داماش قصد ورود دارد، گفت: با صراحت اعلام می کنیم هر اسپانسری که برای حمایت از داماش یک قدم بردارد ما چندین قدم بر می داریم. چه از نظر تسهیلات بانکی، سیاسی و یا وزرا تا بتوانیم موانع کمک به داماش را برداریم و عواملی که برای بازگشت این تیم به سطح اول فوتبال کشور نیاز است را فراهم کنیم.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز بی اطلاعی از مصاحبه مسعود رهنما در واکنش به هواداران داماش (مورخ سوم اردیبهشت در خبرگزاری تسنیم) گفت: در جمع بیش از بیست هزار نفره امکان دارد تعداد اندکی هم حرف هایی بزنند و دلیل بر آن نیست که کل جمع زیرسوال برده شوند، بلکه باید شرایط را به سمتی ببریم تا آن تعداد هم رفتار نامناسبی نداشته باشند. من از مصاحبه ی آقای رهنما اطلاعی نداشتم اما اگر ایشان چنین تفکری داشته باشد با ایشان حرف می زنیم و تذکر می دهیم و سعی می کنیم تفکر ایشان را به سمت حمایت از داماش سوق بدهیم. اگر در مسئولین استان چنین تفکری وجود داشته باشد یقینا تفکر اشتباهی است که البته من بعید می دانم.

 

مصاحبه: مازیار – مهرداد

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان