وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : شب گذشته میروسلاو بلاژویچ و مهدی دینورزاده سرمربیان تیم های مس کرمان و داماش گیلان و همینطور محمدرضا مهدوی کاپیتان داماش گیلان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی امروز روز جمعه ما بین تیم های داماش و مس در سالن کنفرانس مجموعه عضدی رشت حاضر شدند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند که ماحصل این کنفرانس به نقل از وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان ، اکنون در پیش روی شماست .

 

*بلاژویچ سرمربی مس کرمان

میروسلاو بلاژویچ سرمربی اسبق تیم ملی ایران و فعلی مس کرمان ضمن اظهار خوشحالی خود از حضور دوباره در ایران در مورد بازی روز جمعه با داماش گیلان گفت : حق هیچکدام از دو تیم داماش گیلان و مس کرمان حضور در این مکان از جدول رده بندی لیگ برتر نیست و مطمئنا هر دو تیم بازی خوبی را در این دیدار از خود نشان خواهند داد .البته نتیجه این دیدار را نمی توان پیش بینی کرد و آن کسانی هم که میگویند میتوانند نتیجه بازی را پیش بینی کنند مسلما با فوتبال آشنایی چندانی ندارند.

 

بلاژویچ در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی پرسید آیا پذیرفتن سرمربیگری تیم مس در چنین شرایطی را یک ریسک نمیداند؟ گفت : من خیلی خوشحال هستم که بار دیگر در ایران حضور پیدا کردم و از اینکه هدایت تیمی را در دست گرفتم که وضعیت چندان خوبی را ندارد ناراحت نیستم و شرایط کار در این تیم را بهتر از شرایط کار در تیمی میدانم که وضعیت به نسبت بهتری را دارا باشد.با توجه به شرایط سنی ام بسیار نگران بودم که نتوانم بار دیگر در ایران مربیگری کنم اما به لطف خدا شرایط فراهم شد و توانستم در اینجا حضور داشته باشم.

تیم مس کرمان سال گذشته نشان داد که تیم خوبی را داراست و حتی تا مقام سوم جدول رده بندی هم پیش رفتند اما ناگهان دچار افت شد و همانطوری که میدانید اکثر بازیکنان این تیم را به غیر از یک مهاجم عوض نکردند . من از اینکه هدایت یک تیم در قعر جدول را بدست گرفته ام به هیچ وجه ناراحت نیستم و فکر میکنم وقتی این تیم را از این شرایط بیرون بیاورم می تواند جز افتخارات من در دوران فعالیت ورزشی ام باشد .
در سابقه ورزشی ام هدایت 5 تیم ملی را به عهده داشتم و علاوه بر این هدایت 5 تیم باشگاهی را هم در دست داشتم که شاید گاها وضعیت بدتر از تیم مس کرمان را داشتند . از مدیریت مس کرمان به خاطر اینکه اعتماد کرد و تیم را به من سپرد تشکر میکنم و امیدوارم در نهایت شرایطی فراهم باشد که کار بنده رضایت داشته باشند.

 

متن کامل گفت و گو با بلاژویچ ، دینورزاده و مهدوی +گزارش تصویری کنفرانس و تمرینات روز گذشته در ادامه مطلب

 

سوال :آقای بلاژویچ یکی از بحث هایی که هم اکنون در ایران مطرح شده بحث دلالی است . آمارهای غیر رسمی هم مطرح می شود که 80 تا 90 درصد بازیکنان با دلال ها ارتباط دارند که به درست یا غلط بودنش کاری نداریم… آیا شما در طول این مدت کوتاه چنین چیزی را در تیم مس کرمان دیدید؟

این بسیار خوب است که جامعه خبرنگاران که افکار عمومی را آگاه می کنند نسبت به این قضیه حساس هستند. من تمام تلاشم را در اینجا انجام خواهم داد که جوانان و بازیکنان من در دام این حواشی نیفتند .

شاید مدیران برنامه ها به بازیکنان جوان می گویند که شما میتوانید ستاره باشید اما من معتقدم بازیکن وقتی بزرگ می شود که واقعا ورزشکار ماهری باشد و اگر چنین روحیه ای در وی وجود نداشته باشد او هیچ وقت موفق نخواهد بود.

 

سرمربی مس کرمان در مورد بی انظباطی ها و برخوردهای رخ داده از سوی وی در تمرینات گفت :چیزی که من در ایران مشاهده کردم این است که جوانان ایرانی بسیار با استعداد هستند و میتوانم بگویم حتی از جوانان کشورم کرواسی هم بسیارمستعدتر هستند اما اشکالی که وجود دارد این است که بازیکنان اینجا در بیشتر مواقع با نظم نیستند و به انضباط آن اهمیتی که باید را نمی دهند… حتی امروز هم در تمرین مس یک نمونه بی انظباطی را شاهد بودیم.

به عنوان مثال بازیکن می آید و در اعتراض توپ را به شکل بدی شوت میکند یا حرکات نامناسب انجام می دهد که من به هیچ وجه این بی نظمی ها را نمی پسندم و در 40 سالی که در این فوتبال هستم جای دیگری چنین چیزی را ندیده ام . این چنین بازیکنی در تیم من جایی ندارد و باید به فکر باشگاه دیگری باشد .

 

 

وی در پاسخ به سوال وارش اسپرت در خصوص بحث های این روزهای فوتبال ایران در خصوص مربیان بالای 65 سال گفت : من در جواب شما این را میگویم که بسیاری از رهبران جهان در چه سنی آمدند و در کشور خود تحول ایجاد کردند؟! آنها با توانایی های خاص خودشان توانستند یک کشور و ملت را به مقصود برسانند آنوقت چطور من با این سن که شاید از بسیاری از آنها پایین تر است نتوانم از عهده 15 جوان بر بیایم؟!

 

سرمربی مس کرمان در پایان در خصوص اینکه آیا در بازی فردا مصدوم یا محرومی را دارند گفت : آقای قاسم دهنوی محروم هستند و مصطفی صیفی و فرشید باقری هم دچار مصدومیت شده اند .

 

 

*مهدی دینورزاده سرمربی داماش گیلان

خوشبختانه مصدوم و محرومی را برای بازی فردا نداریم و در این 14 روز تعطیلی توانستیم به آن آمادگی که مدنظرمان بود دست یابیم و تمرینات بسیار خوبی را پشت سر بگذاریم.

 

سرمربی داماش گیلان ضمن بیان مطلب فوق در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد وضعیت تیم داماش گیلان و بازیکنان در پنج هفته گذشته گفت : به هر حال فوتبال هست و غیر قابل پیش بینی و شما نباید فقط به نتایج بازیها توجه داشته باشید. در یک فصل هر تیم ممکن است چند بازی بد و ضعیف را داشته باشد و این طبیعی است .یک زمانی هم هست که یک تیمی خوب بازی میکند و به آن نتیجه دلخواه نمی رسد. به نظر من ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا بازیکنان از شرایط فعلی خارج شوند .

بازیکنان  بالا و پایین دارند و این طبیعی است که یک روزی روزشان باشد و یک روز دیگر اینطور نباشد . متاسفانه توقعات بسیار بالاست در حالی که این تیم یک تیم کاملا نوپا در لیگ برتر است.

 

 

سوال : بحث سطح توقعات نیست اما این احساس وجود دارد که شما جاه طلبی که باید را ندارید و فقط به فکر بقای تیم هستید..

مگر می شود که من از تیم خودم برد نخواهم و بگویم بروید داخل زمین و اگر بردید که بردید و اگر هم باختید هم باختید!! اصلا چنین تفکری نداشته باشید … مطمئنا ما با بازیکنان صحبت های خودمان را انجام میدهیم اما وضعیت فعلی تیم بر میگردد به مسائل روحی و روانی و شما مطمئن باشید این بازیکنان برگردند میتوانند بازی ها و نتایج خوبی را رقم بزنند.

وی در پاسخ به میزان اشتباهات بازیکنان در خطوط مختلف ازجمله دروازه و دفاع در هفته های گذشته گفت : ما در دو هفته گذشته بر روی این قضیه کار کرده ایم و انشالله شما در بازی فردا مشاهده خواهید کرد که وضعیت تیم به چه شکل هست.

 

 

*محمدرضا مهدوی کاپیتان داماش گیلان

محمد رضا مهدوی کاپیتان تیم فوتبال داماش گیلان در خصوص انتقاداتی که در حال حاضر در مورد تیم و خط دفاع و دروازه مطرح می شود گفت : بسیاری از این انتقاداتی که به تیم وارد می شود درست است . ما در همه خطوط مشکل داشته ایم و نمیتوان در خصوص گل های خورده فقط محمدی را مقصر دانست … اگر به عنوان مثال ایشان در بازی با سایپا یکی دو اشتباه را داشتند ، چندین و چند موقعیت تک به تک را هم گرفتند که ما باید این طرف قضیه را هم ببینیم.

این انتقاد که گفته می شد من از دقیقه 70 به بعد در بازی ها کم می آوردم و به نوعی نمی کشیدم را قبول دارم و این اعتقاد را دارم که شاید هنوز بدن هایمان از فشار بدن سازی قبل از فصل در نیامده باشد اما خوشبختانه در این دو هفته به آن آمادگی مطلوب و هماهنگی های لازم در کلیه خطوط دست پیدا کردیم .

 

 

بازیکنان داماش هم اکنون از لحاظ روحی یک مقدار دچار مشکل شده اند که مطمئنا با پیروزی میتوانیم این روحیه از دست رفته را به تیم برگردانیم. ما در بازی با استقلال بازی را واگذار کردیم اما بازی بسیار خوبی را از خود نشان دادیم … در بازی با سپاسی علی رقم یک بازی تقریبا نامناسب این تیم را شکست دادیم و فکر میکنم هنوز به بازی برابر استقلال و بازی خوب در مقابل این تیم فکر میکردیم که به آن شکل بازی کردیم. نمی گویم در بازی با تراکتورسازی خیلی خوب بودیم اما اگر بچه های ما کمی با تجربه تر کار می کردند مطمئنا میتوانستیم سه امتیاز آن بازی را بگیریم .
وی ادامه داد : ما در 3 بازی خارج از خانه بازی کردیم و به نظر من بازی های خانگی ما اگر در عضدی برگزار شود قطعا به دلیل شرایط نزدیکی هواداران به زمین و جوی که ایجاد می شود بیشتر به نفع تیم خواهد بود .

 

وی در پایان گفت : یکی از مهمترین دلایلی که این استرس ها در تیم و همینطور هواداران وجود دارد این است که تیم ما معمولا تیمی بوده که می آمده بالا و خیلی راحت هم سقوط میکرده … و شاید اگر تیم ما مثل راه آهن یک تیم بی هوادار بود اینچنین مشکلات و استرسی را نداشت . من امیدوار هستم بتوانیم با نتایج خوب هوادارنمان را از خودمان راضی نگه داریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش تصویری از آخرین تمرین داماش گیلان قبل از بازی روز جمعه با مس کرمان