وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقه تیم های داماش گیلان و نفت تهران با حضور حسین فرکی و افشین ناظمی سرمربی و مربی دو تیم در سالن کنفرانس مجموعه شهید عضدی رشت برگزار شد.

 

*افشین ناظمی مربی داماش گیلان

تیم با توجه به آنکه در بازی روز جمعه و همینطور چند بازی گذشته به نتایج خوبی دست پیدا کرده است از لحاظ روحی و روانی در شرایط مناسبی قرار گرفته و در بازی فردا نیز سعی بر این داریم تا بازی خوبی را از خود به نمایش بگذاریم تا هم هوادارانی که به استادیوم می آیند و هم بینندگان تلویزیونی از دیدن این مسابقه لذت ببرند.

 

افشین ناظمی مربی داماش گیلان ضمن بیان مطلب فوق افزود : تمامی بازیکنان ما آمادگی حضور در بازی فردا را دارند اما ما سعی می کنیم در درجه اول به لیگ برتر توجه داشته باشیم و پس از آن نیم نگاهی نیز به مسابقات جام حذفی داشته باشیم .

 

مربی داماش در ادامه گفت : تیم نفت مربی بسیار خوبی دارد و یکی از تیم های خوب حال کشور است که این را من نمی گویم بلکه جدول به خوبی به این مسئله اشاره دارد . ما امیدوار هستیم که در بازی فردا نیز بازیکنان بتوانند به آن وظایف خاص خودشان عمل بکنند و به آن نکاتی که ما آنالیز کردیم همچون بازی های گذشته توجه کنند و ان شالله در این دیدار نیز پیروز مسابقه باشیم.

 

متن کامل کنفرانس مطبوعاتی از سرمربیان دو تیم در ادامه مطلب

وی در پاسخ به سوال وارش اسپرت در خصوص اینکه آیا داماش با توجه به نتایج درخشانی که به آن دست پیدا کرده است در این اندیشه خواهد بود که راه نیمه تمام پگاه برای قهرمانی را تمام کند گفت : ما برای تمامی مسابقات چه در جام حذفی و چه لیگ برتر برنامه های خاص خودمان را پیش بینی کرده ایم. من فکر می کنم که بازی فردا بازی خوبی خواهد شد و آن آینده ای را که شما برای تیم متصور هستید ما هم در نظر داریم و انشالله که بتوانیم فوتبال رشت را به آن جایگاه اصلی اش برسانیم.

 

 

مطمئنا هیچ تیمی رقابت های لیگ برتر را نادیده نمی گیرد تا فقط به مسابقات جام حذفی نگاه کند . هدف در ابتدا این خواهد بود که در لیگ برتر به آن اهدافی که در ابتدای فصل مدنظر باشگاه بوده است دست پیدا کنیم و پس از آن در هر دو جام به دنبال این خواهیم بود تا به دست آوردن جایگاه بهتر دل مردم و هواداران را شاد کنیم .

 

ناظمی در خصوص دیگر سوال ما در مورد غیبت رضا نیک نظر که مدتی در تمرینات حضور یافته بود و همینطور حضور حامد طباطبایی در تمرینات این روزهای داماش گفت : من در مورد نیک نظر اطلاعات دقیقی ندارم و بهتر است از باشگاه در این مورد سوال کنید و در مورد حامد طباطبایی هم باید بگویم که فعلا با تیم تمرین می کند و لزوما قرار نیست که با وی قراردادی بسته شود.

 

وی در پایان گفت : خوشبختانه هیچ کدام از بازیکنان دچار مصدومیت نشده اند و تیم با آمادگی کامل در مسابقه فردا حاضر خواهد شد .

 

 

*حسین فرکی

امروز وقتی وارد رشت شدم به یاد سال ها قبل افتادم که در آن زمان من سرمربی تیم پاس تهران بودم و مرحوم ناصر حجازی سرمربی استقلال رشت بود و دوباره آن صحنه ها برایم تداعی شد که جا دارد اینجا یاد و خاطره آن بزرگوار را گرامی داریم .

حسین فرکی سرمربی نفت تهران ضمن بیان مطلب فوق در خصوص بازی فردای دو تیم داماش و نفت در رقابتهای جام حذفی گفت : داماش گیلان از جمله تیم هایی است که در بازیهای اخیر نشان داده جایگاهش این مکان از جدول رده بندی نیست و این به خاطر نتایجی است که در اول فصل برای این تیم رقم خورده است و بعد از پیوستن آقای قاسمپور این تیم به روند رو به رشدی رسیده است. امیدوار هستم که در بازی فردا در مقابل داماش یک بازی خوب را انجام دهیم و با پیروزی از زمین مسابقه خارج شویم.

 

وی ادامه داد : سال گذشته با توجه به اینکه اولین سال حضور تیم نفت در رقابت های لیگ برتر بود چندان مسابقات جام حذفی را جدی نگرفته بودیم و این باعث شده بود که ما در همان بازی اول این رقابت ها با شکست تورنمنت را ترک کنیم ولی امسال به این رقابت ها یک مقدار جدی تر از سال گذشته نگاه خواهیم کرد اما اولویت با لیگ برتر خواهد بود . 

 

فرکی در پاسخ به سوال وارش اسپرت در مورد چمن استادیوم عضدی و هواداران داماش گفت : شرایط بازی در چمن طبیعی با چمن مصنوعی بسیار متفاوت است و ما به همین علت دو بار در چمن مصنوعی مجموعه متعلق به باشگاه تمرین کردیم .

اما در مورد هواداران من فکر می کنم ما تنها تیمی هستیم که تماشاگر نداریم اما بازیکنان ما با مقوله تماشاگر حریف نا آشنا نیستند چرا که ما در هر استادیومی که برویم با این قضیه مواجه خواهیم شد. شاید این حضور هواداران حتی به نفع تیم ما باشد و بازیکنان ما به شکلی دیگر از تماشاگران انگیزه بگیرند.

 

 

سرمربی نفت در پاسخ به سوال دیگر وارش اسپرت راجع به اینکه فرق تیم بدون تماشاگر و با تماشاگر در چیست گفت : مقوله تماشاگر می تواند برای هر تیم هم بار مثبت داشته باشد و هم بار منفی . اگر تیم نتایج خوبی را به دست بیاورد مطئنا تماشاگر باعث تهییج بیشتر تیم خواهد شد و به روند رو به رشد آن کمک خواهد کرد اما اگر تیم به نتایج چندان مناسبی دست پیدا نکند مطمئنا تبعات چندان خوبی را نخواهد داشت چون هوادار دوست دارد وقتی در سرما و گرما به حمایت تیمش می آید ، تیمش نیز به نتایج مناسبی دست پیدا کند.

 

فرکی در خصوص اینکه آیا وضعیت فعلی نفت با وضعیت برق شیراز چند فصل قبل که این تیم تا نیم فصل در صدر بود اما در نهایت به لیگ پایین سقوط کرد تشابه دارد یا خیر گفت : ما سال گذشته به هر ترتیب که بود تیم را در لیگ حفظ کردیم اما امسال نگاه ما متفاوت تر از گذشته شده است و با توجه به این که ما تیم جوانی را در اختیار داریم خیلی ها چنین سوالی را از ما پرسیده اند . شما باید این طرف قضیه را هم ببینید که ما نمونه هایی را هم در کشورهای دیگر مثل آلمان و… داشته ایم که در همان فصلی که تیم به لیگ بالا صعود کرده حتی دوم و یا قهرمان هم شده اند . ما حتما این مسئله را مدنظر داریم و تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست تا این مشکلی که برای تیم برق اتفاق افتاد برای ما به وقوع نپیوندد.

 

وی در پایان در مورد غایبین نفت در دیدار با داماش گفت : دو نفر مصدومیت جدی دارند و سه نفر نیز مصدومیت جزئی تری دارند که ما سعی خواهیم کرد که به آنها فشار وارد نکنیم و در صورت لزوم از آنها در ترکیب تیم استفاده کنیم.