وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : کنفرانس خبری پیش از بازی تیم های راه آهن تهران و داماش گیلان با حضور علی دایی و مهدی تارتار سرمربیان دو تیم برگزار شد .

 

تارتار : امیدوارم در ادامه راه با کسب نتایج خوب دل هواداران را به دست بیاوریم.

 

سرمربی تیم فوتبال داماش دیدار تیمش برابر راه آهن را حیاتی توصیف و خاطرنشان کرد: با بازیکنان یکصدا شده‌ایم که مسائل مالی را فراموش کنیم و فقط به پیروزی فکر کنیم.

 

مهدی تارتار در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر راه آهن با بیان اینکه بازی فردا برای تیمش حیاتی است، اظهار کرد: من از سالیان گذشته با دایی دوست بوده‌ام و امیدوارم که این دوستی تداوم داشته باشد. او از افتخارات فوتبال ماست و در دنیا فوتبال ما را با نام او می‌شناسند. ما با توجه به اینکه در نیم فصل دوم امتیازات زیادی از دست داده‌ایم و در شرایط خاصی به سر می‌بریم، تلاش‌مان در بازی پنجشنبه فقط معطوف به کسب پیروزی است.

 

مشروح کنفرانس در ادامه مطلب

وی در ادامه درباره مشکلات مالی تیمش گفت: شرایط مالی تیم خوب نیست و این مسئله باعث شده است که بازیکنان کمی دلگیر باشند اما پس از صحبت‌هایی که با آن‌ها کردیم و به دلیل درک بالایی که آن‌ها داشتند، متفق‌القول شدیم که مسائل مالی را فراموش کنیم و تمرکزمان را فقط بر مسائل فنی بازی معطوف کنیم. آن طور که برخی گفته‌اند، مدیرعامل باشگاه اولتیماتومی به من نداده است ولی شخصا از نتایج تیم بسیار ناراضی‌ام و امیدوارم در ادامه راه با کسب نتایج خوب دل هواداران را به دست بیاوریم.

 

تارتار در ادامه اشاره‌ای هم به مسائل داوری داشت. او گفت: من نمی‌گویم که در بازی‌های گذشته ما خیلی قوی کار کرده‌ایم اما داوری‌ها در بازی‌های ما تاثیرگذار بود. داورها نباید طوری عمل کنند که مربیان جوانی مثل من فکر کنیم که اگر در کنار زمین سروصدا راه بیندازیم و جو را شلوغ کنیم به سودمان است. باید طوری باشد که وقتی کسانی کنار زمین جو را به هم می‌ریزند با آن‌ها برخورد شود تا مربیان بااخلاق بتوانند کارشان را به درستی انجام دهند و دیگران هم راه آن‌ها را بروند.

 

در ادامه خبرنگاری از تارتار درباره صحبت‌های ابراهیم قاسمپور پرسید که گفته بود تارتار از ابتدای فصل قصد داشته به داماش برود اما نتوانسته است و اینکه برخی مربیان تا رنگ پول را می‌بینند چهره‌شان عوض می‌شود. سرمربی داماش در پاسخ گفت: فکر می‌کنم ایشان جواب خودشان را داده‌اند. چون داماش پولی ندارد که به من بدهد و تا این لحظه یک ریال هم از این باشگاه نگرفته‌ام. اگر می‌خواستم به جایی بروم که پول بگیرم، به باشگاهی می‌رفتم که پول زیادی داشت ولی بازیکنان خوبی نداشت ولی داماش را انتخاب کردم. ضمن اینکه من هیچ گاه در ابتدای فصل قصد نرفتن به داماش را نداشتم چون این تیم کادر فنی خود را داشت و کارش را به خوبی انجام می‌داد. البته همان زمان هم شنیده بودم که یکی از مربیان این تیم گفته است که بهتر است تا کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته‌اند از داماش بروند که پیشنهادهای بهتری نصیب‌شان شود.

 

تارتار در ادامه گفت:‌ متاسفانه فاصله بازی‌ها با یکدیگر بسیار کم است ولی چاره‌ای نداریم چون این شرایط برای همه یکسان است. ما در تعطیلات نیم فصل هم در کنار تیم نبودیم ولی جز اینکه تمرین بیشتر و جلسات بیشتر با بازیکنان داشته باشیم، راهی نداریم. ما تلاش می‌کنیم که بازیکنان را از نظر روحی و روانی برای بازی‌ها آماده کنیم.

 

 

علی دایی : برای تارتار آرزوی موفقیت نمی‌کنم

 

سرمربی تیم فوتبال راه آهن در حالی که نسبت به توهینی که در تئاتر فجر به او شده بود به شدت عصبانی بود دیدار پنجشنبه تیمش برابر داماش را یک دیدار فینال گونه توصیف کرد.

 

علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر داماش گیلان با بیان اینکه این بازی یکی از فینال‌های پیش روی تیمش است، گفت: متاسفانه بازی رفت را برابر این تیم شکست خوردیم ولی تمام تلاش‌مان این است که در بازی برگشت کار خوبی ارائه دهیم و به 3 امتیاز برسیم. ما به نتایج قبلی داماش کاری نداریم چرا که این تیم بسیار خوب است و یکی از دوستان بسیار نزدیک من هدایتش را بر عهده دارد. من برای داماش و مهدی تارتار آرزوی موفقیت می‌کنم اما نه در بازی فردا.

 

وی ادامه داد: شناخت خوبی از داماش داریم ولی متاسفانه به دلیل فشردگی بالای مسابقه‌ها، نتوانستیم خیلی تمرین‌های تاکتیکی داشته باشیم اما بازیکنان ما انگیزه بالایی دارند که با تکیه بر آن می‌توانیم به نتیجه دلخواه برسیم. البته ما مصدومان زیادی هم داریم که به دلیل فشردگی بازی‌ها و خرابی زمین‌هاست ولی مطمئن هستم که مانند بازی با فجر، بازیکنان جانشین می‌توانند جای غایبین را پر کنند.

 

دایی افزود: تا پیش از اردوی تیم ملی، دو بازی مهم پیش رو داریم که می‌توانند سکوی پرتاب ما برای جدا شدن از قعر جدول باشند. ما می‌توانیم با کسب پیروزی در این دو بازی، ادامه فصل را با اعتماد به نفس بیشتری کار کنیم و مطمئن هستم که تیم ما می‌تواند تا پایان فصل بسیار بهتر از این باشد. هدف ما و علاقه شخصی من این است که ما در پایان فصل در جایگاه پنجم تا هشتم جدول قرار بگیریم.

 

در ادامه خبرنگاری از دایی درباره حضور دروازه‌بانان خارجی در لیگ برتر پرسید که او گفت: به جز امارات، سایر کشورها از دروازه‌بانان خارجی استفاده می‌کنند. آمدن دروازه‌بان خوب خارجی به ایران، می‌تواند به پیشرفت دروازه‌بانان خودمان کمک زیادی کند و حفظ پیشرفت را بالا ببرد. نمی‌دانم چرا در کشور ما قانون برعکس است و به جای لیگ دسته یک، حضور خارجی‌ها در لیگ برتر ممنوع شده است. دروازه‌بانان جوان ما باید ابتدا در لیگ‌های پایین‌تر بازی کنند تا کار یاد بگیرند و پله پله به مراحل بالاتر برسند.

 

در ادامه همچنین خبرنگاری به دایی گفت آیا فشردگی مسابقه‌های لیگ به تیمش لطمه‌ای نزده است، سرمربی راه آهن در پاسخ گفت: این فشردگی برای همه تیم‌هاست اما باید بگویم که اصلا حرفه‌ای نیست. به جز ورزشگاه آزادی که 80 درصد استاندارد است، سایر ورزشگاه‌ها امکانات اولیه را هم ندارند و ما فقط مسابقه‌ها را برگزار می‌کنیم. اگر ظلمی هست برای همه به صورت مساوی است ولی باید به سازمان لیگ هم کمی حق بدهیم. به نظر من اگر لیگ ما از بهار آغاز شود و اوج فشردگی‌اش در تابستان باشد، خیلی بهتر است چون در تابستان هم کیفیت زمین‌ها بهتر است و دانش‌آموزان و دانشجویان تعطیل هستند و می‌توانند به تماشای بازی‌ها بیایند.

 

خبرنگار دیگری درباره تئاتری که یک گروه فرانسوی در جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه برده بود و باعث ناراحتی دایی شده بود پرسید. دایی در این باره گفت: من پیش از این هم گفته‌ام که کسی جرات ندارد از آدم‌های سیاسی انتقاد کند. متاسفم برای کسانی که در ایام دهه فجر این گونه برنامه‌ها را اجرا می‌کنند در حالی که خودشان اصلا نمی‌دانند دهه فجر و انقلاب چیست و مردم برای چه انقلاب کرده‌اند و ظاهرشان را طوری درست می‌کنند که عوامفریبی کنند. این مسئله بی‌کفایت بودن و بی‌مسئولیت بودن بعضی‌ها را نشان می‌دهد که می‌خواهند به هر قیمتی که شده، میز خود را حفظ کنند. در همه جای دنیا اگر کسی فقط یک روز به کشورش خدمت کرده باشد، او را روی سرش می‌گذارند و به او احترام می‌کنند ولی اینجا فقط دنبال خراب کردن انسان هستند. البته اعتباری که خدا به بنده‌اش داده است را کسی نمی‌تواند خراب کند. من روز به روز دلم بیشتر از این آدم‌ها می‌گیرد ولی مسئله‌ این است که این‌ها کف رودخانه هستند و می‌روند و سنگ‌های درشت باقی می‌مانند. این مسائل هیچ بر روی من تاثیر نمی‌گذارند چون خودم را مدیون مردم می‌دانم و عاشق آن‌ها هستم.

 

دایی ادامه داد: وقتی برخورد مردم را با خودم می‌بینم که در بدترین شرایط پشتیبان من بوده‌اند، می‌فهمم که آن‌ها خیلی بهتر از مسئولان قدر اسطوره‌ها و قهرمانان‌شان را می‌دانند. متاسفانه برخی مسئولان فقط به میزشان چسبیده‌اند و نمی‌خواهند به هیچ عنوان از پایش بلند شوند. وقتی این گونه آدم‌ها دور می‌گیرند، این می‌شود که یک گروه فرانسوی چنین تئاتری را اجرا می‌کنند و من برای مسئولانی متاسف هستم که اجازه اجرای آن را دادند. متاسفانه وقتی در تلویزیون و در برنامه‌ای که به اسم نمی‌دانم، "فلان بازار" به قهرمان‌ها توهین می‌کنند، دیگر چه کار می‌شود؟ خیلی حرف‌ها را نمی‌شود گفت و بهتر است در دل‌مان باقی بمانند تا تعبیر‌های غلطی از آن‌ها نشود.

 

سرمربی راه آهن در پایان گفت: من هرگز آدم سیاسی نبوده و نیستم و به هیچ حزب و گروهی هم وابسته نیستم. من فقط به خدا و مردم وابستگی دارم اما نمی‌دانم چرا آدم‌هایی که برای همه چیز و در هر موضوعی مصاحبه می‌کنند، چرا این طور موقع‌ها چیزی نمی‌گویند.