وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : کنفرانس خبری پیش از بازی تیم های داماش گیلان و پرسپولیس تهران با حضور امید هرندی سرمربی داماش و مانوئل ژوزه سرمربی پرسپولیس برگزار شد.

 

هرندی : پرسپولیس می تواند پس از باخت به داماش برای قهرمانی بجنگد

 

برخلاف دیگران من فکر نمی کنم شرایط پرسپولیس بحرانی باشد ، پرسپولیس در هر شرایطی پرسپولیس است . این تیم 8 بازیکن ملی پوش دارد و هر زمانی که بخواهد می تواند تیم خود را جمع کند .

امید هرندی سرمربی داماش گیلان در کنفرانس خبری پیش از بازی این تیم در مقابل پرسپولیس گفت : این تیم آدم های بزرگی دارد که هر زمان اراده کنند می توانند تیمشان را جمع کنند . مطمئن باشید اگر این تیم بتواند ارنج اصلی خود را پیدا کند می تواند برای قهرمان بجنگد…البته بعد از باخت به ما !

 

متن کامل کنفرانس در ادامه مطب

سرمربی داماش در پاسخ به اینکه آیا حواشی روزهای اخیر برای تغییر مکان بازی روی روند تیم تاثیر نامطلوب نگذاشته است گفت : داماش یک سرمربی به اسم امید هرندی دارد . درست است که به تازگی وارد بحث مربیگری شده ام اما 35 سال است که در این فوتبال هستم و به این مسائل حاشیه ای هم کاملا واقفم .

 

وی افزود : از زمانی که به ما اعلام شد بازی در سردارجنگل خواهد بود ما یک جلسه تمرین هم در این استادیوم انجام ندادیم و تمام مسئولین تیم هم پشت این قضیه ایستادند تا عاقبت اعلام کردند که بازی در استادیوم عضدی ، یعنی همان جایی که باید از اول اعلام می شد انجام می شود . این حق مردم بود که بازی در این استادیوم برگزار شود .

 

وی ادامه داد : من نمی گویم چون بازی در عضدی است حتما می بریم ، اما این حق تیم ما بود که به عنوان میزبان تعئین کننده باشد . باید از مسئولین استانی و تامین شهر هم تشکر کنم که زیربار این مسئله نرفتند و این اجازه را دادند که مردم به آسایش خاطر بیایند و از تیم شهر خود حمایت کنند .

هرندی در مورد وضعیت تیم گفت : چاوشی و مهدوی دچار مصدومیت هایی هستند و علیرضا جهانبخش نیز به تازگی به تیم اضافه شده است . اگر توانستیم از آنها استفاده می کنیم اما اگر نشد از نفرات دیگر تیم استفاده می کنیم .

 

وی در پاسخ خبرنگار وارش اسپرت که از مصدومیت مهدوی و احتمال غیبت او پرسید گفت : ما تا لحظه آخر روی تیم فکر میکنیم و ترکیب ما مشخص نخواهد بود.  ممکن است یک بازیکن یکی دو جلسه تمرین نکند و تشخیص ما براین باشد که می توانیم از او استفاده کنیم . 

سرمربی داماش در پاسخ به اینکه آیا اگر در این بازی سخت نتیجه مناسب نگیرید تحت فشار قرار نمی گیرید گفت : این بازی با بازیهای دیگر چندان فرقی ندارد و بازیهای پیشین ما هم بازی های ساده ای نبوده است . در بازی گذشته مقابل سایپا گلر این تیم بهترین دروازه بان هفته شد اما نمی دانم چه حکمتی است که برنامه نود علاوه بر اینکه پنالتی اتفاق افتاده به ضررما که اصلا پنالتی نبوده را نشان نمی دهد، توپی که به دیرک می خورد یا چندین صحنه خطرناک تک به تک ما را پخش نمی کند در حالی که ما باید حداقل در بازی گذشته مساوی می کردیم !

 

امید هرندی

 

وی افزود : من پیش از این هم گفته ام که کمی صبر و بردباری وجود داشته باشد مطمئنا تیم ما بعد از هفته هفتم وضعیت بسیاری مطلوبی را پیدا می کند چرا که بعد از این هفته ما بیش از بیست روز تعطیلی داریم که می توانیم از آن به نحو احسنت استفاده کنیم .

وی ادامه داد : در بحث مالی از آنجایی که واگذاری باشگاه به طور کامل صورت نگرفته است هنوز تزریق مالی به باشگاه صورت نگرفته است اما به زودی این اتفاق خواهد افتاد .

امید هرندی در خصوص جذب بازیکن گفت : آقای عابدینی چند بازیکن خارجی را فرستادند که مورد قبول من قرار نگرفت اما در تکاپو هستیم تا بزودی بازیکن مورد نیاز خود را جذب کنیم . من امانتدار باشگاه و مردم هستم و به همین علت نمی خواهم بازیکنی را بیاورم که در حد این باشگاه نباشد .

 

وی در مورد اینکه قبلا اعلام کرده بود به بازیکن خارجی اعتقاد ندارد گفت : آن زمانی که این حرف را زده بودم ما هنوز اسپانسر مالی نداشتیم اما وقتی این اسپانسرها باشند ما حداقل دو بازیکن خوب خارجی را میتوانیم بگیریم . اگر قرار باشد بازیکن خارجی بیاید باید بازیکن تاپی باشد و بیاید مشکل تیم را حل کند . اگر قرار باشد بازیکنی از کشورهای آرژانتین و پرتغال و … بیاید و روی نیمکت تیم بنشیند ، می روم بازیکنهایی را از همین گیلان می آورم که سال آینده برای تیم ما بازی کند .

هرندی در مورد زمزمه روزنامه ها که از نزدیک شدن برخی مربیان بی کار مثل درخشان به نیمکت داماش میگویند گفت : بعد از 6سال آمده ام و بزرگترین بازیکنان تیمم هم 150 میلیون تا 200 منیلیون گرفته اند، به همه مربیان از جمله جناب درخشان ارادت دارم اما من کاری به این حرف ها و زمزمه ها ندارم و کار خودم را برای مردم این شهر انجام خواهم داد .

وی افزود : ما اگر به دنبال نتیجه گرایی بودیم می رفتیم در کرج و مقابل سایپا با سیستم دفاعی بازی می کردیم و با ضد حملات پیگیر تساوی بودیم . ما فوتبال بازی می کنیم ، چون می دانیم مردم و جراید ما فوتبال را می فهمند .

 

سرمربی داماش در مورد هواداران گفت : تیم پرسپولیس هواداران بسیاری دارد و در بین هواداران داماش هم کسانی هستند که به این تیم علاقه داشته باشند اما آنها هم وقتی من را ببینند می گویند اول تیم شهرو استان مان داماش و پیروزی این تیم را می خواهیم .

وی ادامه داد : هواداران ما فردا باید بیشتر از قبل مراقب برخی رفتارها باشند . همیشه می گوییم ما رشتی ها و گیلانی ها در فرهنگ، ادب و معاشرت در کشور سرآمد هستیم و فردا باید این را نشان دهیم چرا که بسیاری از مطبوعات و جراید ورزشی عکس العمل آنها را در روزنامه و تلویزیون و رسانه بازتاب می دهند . 

وی افزود : از هواداران می خواهم که اجازه ندهند برخی هوادارنی که به شکل موردی وارد آنها می شوند جو را از دست خارج کنند . من خیلی امیدوار هستم که فردا هم تیم ما می تواند آنها را سربلند کند و هم آنها هواداران تیم ما را به عنوان هوادار نمونه در کشور سربلند خواهند کرد .

 

هرندی در پایان گفت : باشگاه داماش برای زلزله متاثر کننده آذربایجان برای بازی فردا چند چادر را گذاشته است تا کمک های مردمی را جمع آوری کند .از هواداران داماش می خواهیم که اگر قصد کمک به زلزله زدگان را دارند ، حتی اگر ناچیز بود از طریق همین پایگاه ها انجام دهند تا با توجه به جمعیتی که به استادیوم می آید رقم خوبی از طرف هواداران داماش اهدا شود .

علی سراوانی در پاسخ به خبرنگاران گفت : طبق قانون تنها 10 درصد استادیوم در اختیار تیم مهمان قرار می گیرد چرا که ما نمی توانیم از ورود هواداران پرشور تیم خودمان جلوگیری کنیم تا تیم مهمان درصد بیشتری تماشاگر داشته باشد . ما بهترین تماشاگران ایران را داریم و مطمئن هستیم که در بازی فردا هم اتفاق خاصی نمی افتد .

 

مانوئل ژوزه

 

ژوزه: می‌خواهم شرایط پرسپولیس را تغییر دهم/درباره تیم ملی سکوت کردم

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من با گذشته زندگی نمی‌کنم و می‌خواهم شرایط پرسپولیس را تغییر دهم.

مانوئل ژوزه در کنفرانس خبری قبل از بازی مقابل داماش در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بعد از اینکه به‌خاطر تیم ملی بازی‌های لیگ ایران متوقف شد فردا دوباره این مسابقات را دنبال خواهیم کرد. ملی پوشان ما تنها 2 روز است که به ما اضافه شده‌اند و هماهنگی آنها با تیم امکان پذیر نیست. چون تعداد روزها کم است اما باید همین طور پیش برویم و نمی‌شود کاری کرد.

 

وی افزود: هدف ما این است که بهتر از گذشته باشیم. فردا باید در زمین چمن مصنوعی به میدان برویم و قطعا شرایط این بازی با چمن طبیعی فرق دارد. ما باید بهتر از قبل به میدان برویم.

مانوئل ادامه داد: در چند بازی گذشته چند امتیاز حساس را از دست دادیم و مقصر خودمان بودیم. قصد داریم تا شروعی دوباره داشته باشیم و با برد مقابل داماش می‌توانیم در بازی‌های آینده با خیال راحت به میدان برویم. ما باد بدانیم یک تیم اگر می‌خواهد برنده باشد باید از دقیقه اول تا آخر جنگنده به میدان برود. ما از بازیکنان نمی‌خواهیم که کارهای بزرگ کنند فقط دوست دارم که با روحیه جنگندگی در حد خودشان باشند. روحیه رقابت باید در تیم من بالا برود.

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: هدف من در بازی برابر داماش برد برای شروعی دوباره است و امیدوارم که بتوانم به خواسته خود که شاید سخت هم باشد برسم.

ژوزه در پاسخ به سوالی که آیا بازی در چمن مصنوعی برای شما فرقی با چمن طبیعی ندارد، گفت: بالاخره تیم حریف داخل خانه در همین چمن به میدان رفته و به این زمین عادت دارد. شاید دچار مشکل شویم چون ما عادت به بازی در این زمین نداریم. توپ تندتر حرکت می‌کند، تکل زدن چندان امکان پذیر نیست و خیلی از موارد دیگر. ما نمی‌توانیم درباره این موضوع بهانه بیاوریم و باید با شرایط کنار بیاییم.

 

وی درباره ساختار دفاعی پرسپولیس نیز گفت: ما بازیکنان خیلی خوبی داریم اما بعضی‌ها در حد خودشان نیستند. با عجله فوتبال بازی می‌کنند نیاز به وقت داریم تا با آنها کار کنیم. ما روحیه بالا و جنگندگی بیشتری می‌خواهیم. متاسفانه در چند بازی گذشته روی اشتباهات خودمان گل خوردیم. در سه بازی گذشته شانس گل داشتیم اما نزدیم. ما باید در دفاع و حمله یک تیم باشیم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوالی که چرا اسم برخی از بازیکنان بزرگ از ترکیب این تیم برای این بازی کنار گذاشته شده است، گفت: تصمیمات من تاکتیکی است. ما 30 بازیکن داریم که در هر بازی تعدادی از آنها اضافه هستند. مشکل بازیکن نداریم. مجبور هستم برای هر بازی فقط 18 بازیکن انتخاب کنم. شاید بازی بعدی لیست من تغییر کند. همه در تیم من شانس بازی دارند.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری که چرا با کی‌روش درباره برنامه‌های تیم ملی حرف نمی‌زنید، نیز گفت: نمی‌خواهم راجع به این مسئله صحبت کنم. من در مورد تیم ملی و برنامه هایش سکوت کردم اما 8 بازیکن من برای بازی با داماش آماده نیستند.

 

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگار وارش اسپرت که شنیده ایم با سرمربی تیم ملی اختلافات شخصی دارید پس از مکث به گفتن کلمه بله اکتفا کرد .

ژوزه در مورد بازیکنان و میانگین سنی پرسپولیسی ها گفت : من کاری به سن بالای بازیکنان ندارم گاهی اوقات یک بازیکن در سن 24 سالگی جزء بهترین‌هاست و یک بازیکن دیگر در سن 32 سالگی. این طرز بازی کردن است که یک بازیکن را ثابت می‌کند.

 

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: با بازیکنانی مثل نوری و بنگر هیچ مشکلی ندارم اما به خاطر مسائل تاکتیکی و تکنیکی بازیکنانم را انتخاب می‌کنم و لیستم را برای بازی‌ها می‌دهم. هر مربی سلیقه خاص خودش را دارد. من به همه بازیکنان احترام می‌گذارم.

ژوزه دراین رابطه که آیا فکر می‌کنید تا انتهای فصل در پرسپولیس بمانید یا خیر نیز گفت: من تا آخر فصل با پرسپولیس قرارداد دارم و می‌خواهم شرایط را عوض کنم. من با گذشته زندگی نمی‌کنم و همیشه سعی می‌کنم در دوران حال باشم. نتایج گذشته برای من و باشگاه خوب نیست اما می‌تواند تغییر کند.

سرمربی پرسپولیس در پایان درباره دربی 75 نیز گفت: همه چیز به نوبت. عجله نکنید. بعد از برد در بازی فردا به بازی مخصوص دربی توجه می‌کنیم . تجربه‌های زیادی در دربی دارم و می‌دانم بازی با استقلال یک دربی بزرگ است. می‌دانم که در چند وقت اخیر خوب نبودیم و با برد در بازی فردا شاید خیلی از چیزها عوض شود. بازیکنان من فقط باید فردا عصبی نباشند و با آرامش به برد مقابل داماش فکر کنند.

 

 

 


 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید