برنامه با ورزش شبکه باران در ابتدا به بررسی تیم فوتبال داماش گیلان از آغاز فصل تا کنون اختصاص داشت و سپس با حضور مهندس امیر عابدینی " مدیر عامل باشگاه داماش گیلان " به سوال و جواب در خصوص برنامه های باشگاه برای فصل آینده اختصاص داشت.

مجری برنامه با ورزش  " افشین وهابی " ابتدا در خصوص چگونگی صعود داماش گیلان به لیگ برتر سوال نمود . آنچه در پی می آید ما حصل اجمالی جواب های مهندس عابدینی است.

 

وی گفت : ابتدا به مردم رشت و استان گیلان سلام عرض می کنم ، امسال عنایت الهی شامل حال ما شد و ما باید توجه داشته باشیم که امسال تیم هایی که در فصل گذشته صعود کردند اکنون در آستانه سقوط قرار گرفته اند ، اما ما نیامدیم که برگردیم ، ما امسال مقتدر آمدیم و می خواهیم مقتدر در لیگ برتر بمانیم و امیدوارم سال آینده همین جا در  حضور مردم سرم بالا باشد.

عابدینی افزود : ما امسال از بازیکنان صاحب نام بومی استفاده کردیم ، نظر محمدی ، مختاری ، میکائیلی ، نظیف کار بسیار خوب کار کردند ، رضایی در پست خودش بسیار خوب کار کرد ، حسینی جای بازیکنان بزرگ را پر کرد ، چاوشی و مهدوی بسیار خوب کار کردند ، بازیکنان جوان ما در تیم ، خوب جواب دادند ، همه بازیکنان عالی کار کردند ، تک شاخه های گل را یک باغبان با درایت مثل دینورزاده از آن ها استفاده مطلوب کرد.

ما برای سال آینده از مکان ده به بالا را دیده ایم و بقیه کارها مربوط به خود بچه ها است که چگونه جواب دهند ، انتخاب بازیکن به عهده دینورزاده است ، دستشان برای گرفتن بازیکنان بزرگ باز است ، اما بازیکن بزرگ منظور بازیکنی نیست که در تیم های بزرگ و یا تیم ملی سیراب شده باشد.

 

متن کامل را در ادامه مطلب مشاهده فرمائید..

 

وی ادامه داد : جا دارد تا از استاندار سابق آقای قهرمانی و نیز آقای قاسمی تشکر ویژه کنم که امسال از ما به خوبی حمایت کردند ، زمین در اختیار ما بود و هست ، آقای محمدی مدیر کل تربیت بدنی هم اکنون به دنبال این است که حتی سردار جنگل را به استاندار مورد نظر برساند … ما باید تهدید AFC به تقلیل تیم های لیگ برتر به 10 تیم را جدی بگیریم لذا باید استانداردها را بالا ببریم و این اتفاق خوب در رشت در حال شکل گیری است ، همه کشور در حال حرکت به این سمت هستند ، هلدینگ داماش ایرانیان برای این کار این بضاعت را دارد ، شهر رشت هم بستر را آماده کرده است و با صمیمیت و رفاقت این کار شدنی است.

 

عابدینی در خصوص کادر فنی در سال آینده گفت : آقای دینورزاده مربی با درایت و فهیمی است و با بازیکنان روابط بسیار خوبی دارد ، به ناظمی و یکه هم گفتیم که برای فصل آینده به فکر تیم دیگری نباشند و بمانند ، وقتی کادر فنی در لیگ یک نتیجه گرفته است پس باید ثمره کارش را هم در لیگ برتر ببیند ، اما یک ( مربی تمرین دهنده خارجی ) با نظر دینورزاده خواهیم آورد.

 

 

عابدینی در خصوص بستن تیم برای فصل آینده اظهار داشت:

ما دوست داریم که بچه ها پیش ما بمانند اما اگر کسی خواست برود ما رضایت نامه او را خواهیم داد ، هر بازیکنی را که دینورزاده بخواهد با او قرار داد امضاء می کنیم …. سه بازیکن پرقدرت خارجی خواهیم گرفت و 8 بازیکن هم بر اساس سهمیه می توانیم جذب کنیم که پرقدرت باشند … ما اکنون حدود 11 بازیکن بومی داریم که با همین بازیکنانی که داریم می توانیم در لیگ برتر شکوفا باشند.

عابدینی ادامه داد : هویت سازی یک امر مهم برای تیم است ، ما بازیکن اشباع شده را نخواهیم آورد ، کسی را می آوریم که در صدد شکوفایی باشد ، ما کف را براساس این که از دهم به پایین نباشیم می بندیم و هدایت و مدیریت می کنیم که تیم از دهم به بالا باشد و هویت سازی را براساس بازیکنان بومی ادامه می دهیم ، هویت سازی یعنی بومی سازی تا تعصب به شهر خود صورت گیرد . ما برای رویارویی با تیم های دیگر شهرستان ها و تیم های استانی مثل ملوان باید بضاعت کشوری را هم نگاه کنیم ، قرار نیست که از بضاعت کشوری استفاده نکنیم ، از نظر مردم ، تیم شهر اولی به نفر شهری است ، از بهترین بازیکنان خارجی و یک سهمیه آسیایی استفاده می کنیم تا تیمی قوی سازماندهی کنیم … در قاعده هرم قطعا ساختار تیم ما بومی خواهد بود …

 

عابدینی در ترسیم سیاست داماش گیلان تاکید کرد که در سال اول به عدم سقوط ، در سال دوم به کسب جایگاه قابل قبول و در سال سوم به موفقیت تیم برای کسب سهمیه آسیایی توجه داریم و تاکید نمود که ما تلاش خواهیم کرد تا ترانسفر را در تیم با کمک رسانه ها و در منطقه ایجاد کنیم.

 

عابدینی در خصوص استفاده از بازیکنان خارجی تاکید نمود که جذب هر بازیکن خارجی باید براساس تناسب با شرایط اقلیمی هر تیمی باشد و در غیر این صورت مثمر ثمر نخواهد بود  . در همین حال وی با اشاره به حضور 9 بازیکن بارسلونا در تیم اصلی که در مدارس این باشگاه تربیت شده اند تاکید نمود که پشتوانه سازی و ساختن ساختار باشگاه به منظور تربیت بازیکن یکی از اهداف باشگاه داماش گیلان برای تیم فوتبال است.

 

 

عابدینی در خصوص تیم والیبال داماش گیلان تاکید نمود که این تیم و کادر فنی آن انتظارات باشگاه را برآورده نکرد و در فصل آتی تغییرات اساسی در این تیم ایجاد خواهد شد . وی گفت که دیگر اجازه لابی در جذب بازیکن را نخواهد داد و در ادامه از حمایت مردم رشت از والیبال داماش گیلان به رغم برگزاری بازی های رفت در تهران ، تشکر و قدردانی کرد .
در باره بسکتبال داماش گیلان عابدینی گفت : این تیم ، تیم بسکتبال داماش گیلان است و ما داماش لنگرود نداریم . وی ادامه داد : من به مردم و تماشاچیان لنگرود بسیار احترام می گذارم اما برای یک برد و یا یک باخت ما نباید احترام متقابل را زیر پا بگذاریم . وی نظریه خرید امتیاز یک تیم بسکتبال لیگ برتری را رد کرد و گفت این اقدام برخلاف ساختار سازی و ظرفیت سازی باشگاه داماش ایرانیان است .  وی همچنین تاکید نمود که در فصل آتی  تیم فوتسال بانوان داماش گیلان را تقویت نموده و در تلاش خواهند بود تا والیبال بانوان را نیز راه اندازی کنند . وی همچنین بر حفظ و تقویت کاراته داماش گیلان در فصل آتی تاکید نمود.

 

عابدینی در پایان این گفتگو ضمن تشکر از مردم رشت و استان گیلان تاکید نمود که همچنان خدمتگزار مردم و ورزش استان خواهد بود و از همه ظرفیت ها برای این خدمتگزاری استفاده خواهد نمود . عابدینی همچنین از هیئت فوتبال استان و شورای تامین شهر رشت به مناست همکاری های خالصانه آن ها برای برگزاری مسابقات در عضدی رشت تشکر و قدردانی نمود.

 

عابدینی گفت : من خدمت جناب سعادتی استاندار جدید خیر مقدم می گویم ، البته هنوز ایشان را زیارت نکرده ام اما مطمئن باشند که اگر مسئولین با دلسوزی در خدمت ورزش باشند حتما نتیجه می گیریم و ما نیز در خدمت ورزش استان خواهیم بود.

 

در بخش پایانی این گفتگو عابدینی در باره تیم ملوان و رویارویی دو تیم در فصل آتی لیگ برتر افزود : من دست همه هواداران ملوان را می بوسم ، ما شأن و فرهنگ داریم و باید شأن و فرهنگ خودمان را ، خودمان رعایت کنیم و امیدوارم آن ها باشند و ببینند که چگونه در رشت از آن ها استقبال می کنیم.

 

 

 

برگرفته از گزارش داماش ایرانیان