مرحله نهایی لیگ سه به چهار هفته پایانی‌اش رسیده است و داماش که جز‌ء چهار تیم مدعی صعود به لیگ دسته دوم بوده و باید با هر سه رقیب مستقیم‌اش برای صعود دیدار کند.

به گزارش وارش اسپرت، رسانه هواداران داماش گیلان، در حالی که به نظر می‌رسید تیم صدرنشین یعنی دارایی تهران با بردهای پیاپی در مسیر یک صعود راحت به دسته بالاتر می‌باشد، شکست خانگی هفته اخیر این تیم در برابر پانیک تالش، معادلات صعود را دستخوش تغییر کرد. حال حاشیه امنیت این تیم از بین رفته است و در حالی با ۳۰ امتیاز صدرنشین است که تیم‌های ستاره صدرای تبریز با ۲۸، پانیک تالش با ۲۷ و داماش گیلان با ۲۶ امتیاز در کمین جایگاه این تیم نشسته‌اند.

جذابیت این نبرد چهارگانه جایی بیشتر می‌شود که در چهار هفته پایانی این رقابت ها، این چهار تیم باید در بازی مستقیم در مقابل یکدیگر برای صعود بجنگند. داماش باید در مقابل دارایی و ستاره صدرای تبریز در خانه و پانیک تالش و علوی خرمدره در خارج از خانه دیدار کند. در حالی که دارایی باید با ستاره صدرا و مقاومت آستارا در خانه و داماش و آوالان کامیاران در زمین حریف مسابقه دهد که البته بازی با کامیاران در تهران برگزار می شود و این یک پوئن مثبت برای دارایی است. ستاره صدرای تبریز نیز از سردار بوکان سقوط کرده و پانیک در خانه پذیرایی می کند و میهمان دارایی و داماش خواهد بود و سرانجام پانیک تالش باید در مقابل داماش و آوالان کامیاران در خانه و علوی خرمدره و ستاره صدرا در بیرون از خانه صف آرایی کند.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که داماش در دور رفت، به هیچ کدام از سه رقیب مستقیمش نباخته است. داماش در مقابل دارایی و ستاره صدرا در خانه این دو تیم، نمایش قابل قبولی داشت و در حالی به تساوی رضایت داد که شایستگی پیروزی را هم داشت. در طرف مقابل داماش با شکست پانیک در رشت، رقم زننده تنها شکست این تیم تا به اینجای فصل بود.

با در نظر گرفتن این نکات، صعود مستقیم داماش هرگز امر دست نیافتنی نیست. تنها کاری که داماش باید انجام دهد این است که از چهار بازی باقیمانده، هر ۱۲ امتیاز ممکن را کسب کند و امیدوار باشد که دارایی از این ۱۲ امتیاز، کمتر از ۹ امتیاز کسب کند تا بدون در نظر گرفتن هیچ احتمال دیگری، صعود مستقیمش را به دسته بالاتر مسجل کند.

مسلما هیچ کدام از سه رقیب داماش، برتری چندانی به جز امتیازات کسب شده شان نسبت به داماش ندارند. این یک ماموریت کاملا ممکن است و تنها به اعتماد به نفس و باور در کل مجموعه تیم وابسته است. این مسیر خواه ناخواه باید طی شود و برای کل مجموعه و آینده تیم، بهتر است به بهترین نحو طی شود.

 

نویسنده: علی رهبر