داماش گیلان در نخستین گام لیگ یک مغلوب پیکان شد.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، از هفته نخست رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های ایران، تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم شهدای شهر قدس تهران و در حضور حدود 150 هوادار گیلانی مهمان پیکان تهران بود که در نهایت این دیدار را با سه گل به حریف تهرانی خود واگذار کرد.

 

گل های پیکان در این دیدار را مرتضی آقا خان در دقایق 31 و 45 و محمد صادق بارانی در دقیقه 94 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند.

بدین ترتیب و با توجه به سایر نتایج لیگ یک داماشی ها در پایان اولین بازی خود در رده بیستم جدول بیست تیمی لیگ یک قرار گرفتند. داماش از ساعت 17 یکشنبه اول شهریورماه در رشت و استادیوم شهید دکتر عضدی نخستین میزبانی خود را برابر پاس همدان تجربه خواهد کرد.

 

ترکیب داماش گیلان: میلاد پورقلی، مهیار نوری، سامان فرزام پور، حسین گوهری(؟ – 81)، حسن نجفی، حمید خدابنده لو، محمد رستمی (C)، سعید طالبی، محمد جعفری(بهنام عسگری 46) ، میلاد قربانزاده، سعید مرتضوی (محمد حیدری 72) .

 

*شرح خلاصه بازی

پیکان و داماش در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که یکی در آستانه لیگ یک فهمید که لیگ برتری نیست و دیگری 7 روز مانده به مسابقات مالک،سرمربی و برخی از بازیکنان خود را شناخت!

داماشی ها در 30 دقیقه ابتدایی هماهنگی نسبتا خوبی را از خود نشان دادند و کمتر اجازه نفوذ را به تیم پیکان دادند اما پس از دریافت گل و در 60 دقیقه میانی ناهماهنگی بازیکنان داماش به خصوص در کار دفاعی نمایان شد تا مشخص شود، نباید از تیمی که خیلی دیر تمرینات را آغاز کرده انتظار بالایی داشت. دو گل در دقایق 30 و 45 برای پیکان حاصل همین ناهماهنگی ها بود…

از سویی دیگر پیکان با بازی نسبتا پرحوصله و پاسکاری های کوتاه و مداوم در طول مسابقه سعی میکرد تا فضای بین مدافعین داماش را نشانه بگیرد و انصافا هم  در این راه خوب عمل کرد.ضمن آنکه شاید بیراه نباشد اگر بگوییم 60 درصد مالکیت توپ بازیکنان پیکان در خط دفاعی و 4 مدافع این تیم خلاصه می شد.

درحالی که همگان انتظار سوت پایان بازی را می کشیدند، اشتباه بازیکنان داماش منجر شد تا یک ضربه پنالتی در واپسین دقایق بازی برای پیکان بدست بیاید تا سه بر صفر نتیجه ای باشد که برای داماش در گام اول رقم خورد.

 

*شرح گل

 

پیکان 1-0 داماش: پاس در عمق بازیکنان پیکان از بین مدافعین وسط داماش رد می شود و در جهت موافق دروازه بان و دور از دستان او مرتضی آقا خان بازیکن پیکان توپ را وارد دروازه داماش می کند.

 

پیکان 2-0 داماش: ارسال از جناح راست انجام می شود و در حالی که 4 بازیکن داماش نظاره گر بودند، مرتضی آقاخان شماره 9 پیکان با یک ضربه سر توپ را وارد دروازه داماش می کند.  

 

پیکان 3-0 داماش: بازیکن پیکان درون محوطه جریمه موقعیتی مناسب به دست می آورد که شوت او در موقعیت تک به تک به دیرک دروازه برخورد می کند. در برگشت باز هم بازیکنان داماش توپ را لو میدهند و در نهایت با خطایی که توسط داماشی ها انجام می شود، یک ضربه پنالتی به سود پیکان بدست می آید. خطایی که با توجه به کارت زرد داور به محمد رستمی، گویا از سوی کاپیتان داماش در این بازی بود. این توپ هم در دقیقه 94 وارد دروازه داماش می شود.

 

*حواشی مسابقه

-حدود 100 هوادار داماش از رشت به تهران عزیمت کرده بودند و با هواداران گیلانی مقیم پایتخت ، تعداد مشوقین داماش را به بیش از 150 نفر رساندند. هواداران داماش در طول تمام دقایق مسابقه خستگی ناپذیر به تشویق تیم خودی مشغول بودند.

 

-تماشاگران انگشت شمار پیکان با بلندگوهای دستی و شعارهایی آماتوری بدجور روی مغز حاضرین در استادیوم رژه می رفتند!

 

-دمای هوا بدجور بر روی مسابقه تاثیرگذار بود. گرمای هوا به حدی بود که به تشخیص داور مسابقه در دقایق 33 و 74 مسابقه برای چند دقیقه قطع شد تا بازیکنان به کنار زمین بروند و گلویی تازه کنند.

 

– این بازی به طور آنلاین از اپلیکیشن وارش اسپرت vs گزارش شد که جا دارد از محمد هدایتی یکی از کاربران وارش اسپرت تشکر کنیم که در طول مسابقه و لحظه به لحظه با ما درگزارش مسابقه همراه بود.