همگروهی‌های لیگ دویی پارسال، رقابتشان را در لیگ یک نیز ادامه خواهند داد.

به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان، در چهارچوب هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ یک از ساعت ۱۴:۰۰ سه‌شنبه ۱۴ آذر، تیم نفت و‌ گاز گچساران در استادیوم شهدای نفت گچساران میزبان داماش گیلان خواهد بود.

وضعیت دو تیم:

نفت و گاز برای دومین بار در تاریخش به لیگ یک صعود کرده است و این صعود با بالاتر قرار گرفتن از داماش در جدول گروه ب فصل گذشته لیگ دو رقم خورد. شاگردان پیروز قربانی اما بر خلاف رقیب گیلانی خود، در لیگ یک کم نیاوردند و تا به اینجا یکی از تیم‌های مدعی و بالانشین لیگ بوده‌اند. تیم گچسارانی نمی‌خواهد به مانند فصل ۹۴-۱۳۹۳ پس از یک فصل مجددا به لیگ دو بازگردد و تا به اینجا ماموریت خود را به خوبی انجام داده‌ است؛ اما رقیب این هفته‌شان با تغییر دوباره سرمربی، تیمی غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود.

در سوی دیگر داماش پس از هفتمین شکست خارج از خانه پیاپی‌اش دست بر قضا باید دوباره بیرون از خانه مسابقه بدهد. داماش با برکناری علی نظرمحمدی و انتخاب اصغر کلانتری، سرمربی که همان ابتدای فصل قرار بود سکان هدایت داماش را بر عهده گیرد، به نوعی به نقطه صفر برگشت و باید دوباره با طرحی نو شروع کند. اینکه این تغییر در کادر فنی چه تاثیری بر نتایج داماش در بازی‌های باقیمانده نیم‌فصل اول می‌گذارد، پیش‌بینی دشواری خواهد بود و تنها پس از نقل و انتقالات نیم‌فصل می‌توان کار فنی کلانتری را کامل قضاوت کرد.

 

نکات آماری:

– نفت و گاز در هفت بازی خانگی این فصلش، چهار پیروزی به دست آورده است و تنها یک شکست (در مقابل چادرملو) داشته است.

– داماش هم‌اکنون با ۸ باخت خارج از خانه پیاپی (با احتساب دیدار برگشت پلی آف فصل گذشته) بدترین رکورد خارج از خانه ادوارش را به جای گذاشته است.

– داماش گیلان و نفت و گاز گچساران تاکنون چهار بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم هر تیم یک برد بوده است و دو بازی نیز به تساوی انجامیده است.

 

عکس: هفته هفتم مرحله دوم (نهایی) لیگ دو فصل ۹۷-۱۳۹۶/ ۲۲ فروردین ۱۳۹۷/ استادیوم سردار جنگل رشت / داماش گیلان ۰-۰ نفت و گاز گچساران.