آخرین امیدهای صعود و آخرین امیدهای بقا، دیدار نفت و داماش را تبدیل به یک دیدار حساس خواهد کرد.

به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان، در چهارچوب هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ یک از ساعت ۱۸:۳۰ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، تیم نفت مسجدسلیمان در استادیوم بهنام محمدی میزبان داماش گیلان خواهد بود.

 

وضعیت دو تیم:

نفت مسجد سلیمان در حالی گام به این مسابقه می‌گذارد که با ۵۵ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارد و پنج امتیاز با منطقه صعود فاصله دارد. از طرفی نفتی‌ها در دو بازی اخیر خود نیز موفق به پیروزی نشد‌ه‌اند و در مجموع نیم‌فصل پر فراز و نشیبی را سپری کرده‌اند. با این حال این تیم همچنان شانس صعود مجدد به لیگ برتر پس از یک سال دوری را دارد و روی کاغذ نباید در بازی مقابل داماشی که امسال در خارج از خانه تیمی ناتوان بوده، کار سختی داشته باشد. گرچه داماش نیز خود در یک نبرد متفاوت حضور دارد.

در سوی دیگر داماش پس از پیروزی ثانیه آخری هفته گذشته در برابر شهر راز شیراز تنها به خاطر تفاضل گل در رتبه شانزدهم و منطقه سقوط قرار گرفته است و‌ همچنان در صورت کسب حداکثر امتیازات ممکن در بازی‌های آتی، شانس قابل توجهی برای بقا در این فصل لیگ یک دارد. روند کلی این فصل داماش در خارج از خانه، به هیچ وجه امیدوار کننده نبوده است و روی کاغذ نباید هواداران این تیم هیچ امیدی به این مسابقه در مقابل نفت مدعی صعود داشته باشند. با این حال، وقتی سوت داور به صدا در بیاید، آمارها به کنار می‌روند و همه چیز به عملکرد دو تیم در زمین بستگی دارد و داماش برای بقا، اجازه ندارد قید هیچ امتیازی را بزند.

 

نکات آماری:

– نفت مسجدسلیمان و داماش گیلان تاکنون پنج بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم نفت یک برد (عدم حضور داماش در مسابقه) و داماش نیز یک برد بوده است و سه دیدار دو تیم با تساوی خاتمه یافته است.

– داماش در مقابل تمام حریفانی که در این فصل دو بار در مقابلشان قرار گرفت، حداقل یک بازی را متحمل شکست شد.

– نفت مسجدسلیمان در ۱۴ دیدار خانگی قبلی‌اش، ۱۰ بار پیروز شده است، ۳ بار به تساوی رسیده است و تنها یک شکست را در مقابل آریو اسلامشهر متحمل شده است.