نزدیک شدن به بالانشینان و دور شدن از جمع قعرنشینان، جدال هفته چهاردهم مس و داماش را جدالی دیدنی خواهد کرد.

به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان، در چهارچوب هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ یک از ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه هفتم آذر، تیم مس سونگون ورزقان در استادیوم یادگار امام تبریز میزبان داماش گیلان خواهد بود.

وضعیت دو تیم:

مس سونگون که فصل گذشته در گروه مقابل داماش در لیگ دو حضور داشت، با ۱۷ برد از ۲۴ بازی، صعود تقریبا راحتی را به لیگ یک تجربه کرد. فصل برای مس در لیگ یک نیز رویایی آغاز شد و آنها چهار بازی ابتدایی خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند. اما سپس در هشت بازی بعد متحمل شش شکست شدند و تنها دو امتیاز کسب کردند. البته پیروزی خارج از خانه هفته گذشته در برابر سایپا، می‌تواند شروعی دوباره برای شاگردان یوسف بخشی‌زاده باشد و باید دید آیا آنها دوباره روال بردهایشان آغاز می‌شود یا که وارد برهه باطل دیگری می‌شوند.

در سوی دیگر داماش گیلان که با ۱۰ امتیاز، اوضاع نابسامانی را در رتبه شانزدهم جدول دارد به دنبال کسب نخستین امتیازهای خارج از خانه‌اش در این فصل است تا هم این طلسم را باطل کند و هم به اوضاعش در جدول سر و سامانی ببخشد. داماش که قرار است هفته‌های شلوغ و پر سفری برای دیدارهای خارج از خانه داشته باشد، باید حداکثر امتیازات ممکن را از چهار دیدار پایانی نیم فصل کسب کند تا در نیم فصل دوم با رفع کامل مشکلات مالکیتی و جذب نفرات موثر، فصل را در رتبه آبرومندی به پایان برساند.

نکات آماری:

– مس سونگون از شش دیدار خانگی قبلی، دو پیروزی، دو تساوی و دو شکست را تجربه کرده است.

– از آخرین شکست داماش در تبریز نزدیک به هشت سال می‌گذرد. آن شکست به هفته سی‌ام لیگ یک در فصل ۹۵-۱۳۹۴ برمیگردد که داماش دو بر یک مغلوب ماشین سازی شد (فصلی که منجر به سقوط داماش از لیگ یک شد). داماش در چهار بازی بعدی‌‌اش در تبریز، دو برد (یک برد در ضربات پنالتی) و دو تساوی کسب کرده است.

– داماش تنها در یک بازی خارج از خانه این فصل لیگ یک (در مقابل مس شهربابک) موفق به گلزنی شده است.