دو تیم گیلانی شهرداری آستارا و داماش گیلان در هفته ششم لیگ یک برای نخستین بار به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان در چهارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ یک از ساعت ۱۶:۰۰ روز شنبه ۱۵ مهر، تیم شهرداری آستارا در استادیوم وحدت این شهر پذیرای تیم هم‌استانی خود یعنی داماش گیلان خواهد بود.

وضعیت دو تیم:

شروع فصل برای شاگردان وحید بیاتلو به هیچ وجه شروع خوبی نبود و آنها از چهار بازی ابتدایی تنها یک امتیاز کسب کردند. با این حال در هفته پنجم، شانس در خانه آستارایی‌ها را زد؛ چرا که تیم خوشه طلایی توانایی میزبانی در اردبیل را نداشت و به ناچار بازی این تیم در آستارا برگزار شد تا شهرداری عملا یک بازی خارج از خانه را میزبانی کند. این مسابقه نیز با یک کامبک فوق‌العاده، سه بر دو به سود آستارایی‌ها به پایان رسید. حال آنها امیدوارند این برد آغاز یک روند مثبت باشد و بتوانند به این روند در مقابل داماش بحران‌زده ادامه دهند.

داستان داماش تا به اینجای فصل، تکرار مکررات بوده است؛ تیمی که در خانه در مقابل رقیب قعرنشینش به رغم بدست آوردن دو ضربه پنالتی، در آخرین ثانیه بازی گل مساوی را دریافت ‌می‌کند و تنها شوت‌های داخل چهارچوبش همان پنالتی‌هاست. دو امتیاز از پنج بازی، مشکلات مالکیتی، مشکلات فنی و… همه این‌ها دست به دست یکدیگر داده‌اند که داماش فصل مریضی را تا به اینجای کار طی کرده باشد.
لاجوردی‌ها اگر عزم نکرده‌اند که در آینده جزو مدعیان سقوط باشند، باید هر چه سریع‌تر واکنش به این ناکامی‌های پیاپی نشان دهند و برتری در دربی می‌تواند روحیه از دست رفته داماشی‌ها را تا حد زیادی برگرداند.

نکات آماری:

– داماش در شش بازی اخیرش در تمامی رقابت‌ها طعم برد را نچشیده است. چنین آماری آخرین بار در فصل ۹۹-۱۳۹۸ لیگ یک رقم خورده بود که داماش در هفت بازی پیاپی پیروز نشده بود. داماش در صورت عدم پیروزی در آستارا، با رکورد فصل ۹-۹۸ برابری خواهد کرد.

– شهرداری آستارا در هشت تقابل قبلی‌اش با دیگر تیم‌های گیلانی در لیگ یک، تنها یک بار در مقابل ملوان پیروز شده است و در سایر مسابقات، سه مساوی و چهار شکست را متحمل شده است.