داماش گیلان و کیا تهران در دیدار برگشت نیمه نهایی پلی آف صعود به لیگ دو به مصاف یکدیگر می روند.

به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان، در چارچوب دور برگشت نیمه نهایی پلی آف صعود به لیگ دو، از ساعت ۱۹:۳۰ دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱، داماش گیلان پذیرای کیا تهران خواهد بود.

هر دو تیم در جدول رده بندی گروه‌های خود، کار را در رتبه سوم به اتمام رساندند که داماش به عنوان برترین تیم سوم، راهی پلی آف صعود به لیگ دو انتخاب شد و مقرر شد که با تیم آریو بام اسلامشهر، تیم دوم گروه اول مرحله نهایی لیگ سه مصاف دهد؛ اما پس از اینکه حکم کمیته استیناف در خصوص یکی از مسابقات گروه اول تایید نشد، حکم صعود تیم اسلامشهری به عنوان تیم اول صادر شد و در نهایت این کیا تهران بود که در جایگاه دوم قرار گرفت و حریف داماش شد.

دیدار رفت دو تیم چهارشنبه گذشته در تهران برگزار شد که با تساوی بدون گل به اتمام رسید. نتیجه ای که اگر در دیدار برگشت نیز تکرار شود، کار به وقت های اضافه و حتی ضربات پنالتی نیز کشیده خواهد شد و دوشنبه شب پیش رو می تواند یک دوشنبه شب طولانی باشد. برنده این مسابقه در فینال پلی آف ابتدا روز شنبه ۸ مرداد از تیم دارایی تهران که مقابل سپاهان نوین اصفهان به برتری دست یافته میزبانی می‌کند و سپس در روز پنجشنبه ۱۳ مردادماه مهمان این تیم تهرانی خواهد بود.

نکات آماری:

– داماش در مرحله قبل در مجموع ۳۰ بار و کیا تهران ۲۷ بار دروازه حریفان را گشودند. در حالی که داماش ۱۵ گل و کیا تهران ۱۹ گل دریافت کردند که هر دو آمار خبر از برتری داماش می دهند.

– ۳ باخت از ۵ باخت کیا تهران در مرحله قبل، در دیدارهای خارج از خانه بوده است.

– داماش در طول فصل هرگز در مسابقات داخل خانه طعم شکست را نچشیده است و در مرحله نهایی، تنها در ۲ بازی خانگی پیروز نشد.

– ۳ برد از ۹ برد کیا در مرحله قبل، در دیدارهای خارج از خانه بوده است که تمامی این بردها در مقابل تیم های خطه شمال کشور بوده اند.

– آخرین حضور داماش در یک بازی مرحله پلی آف، در پایان فصل ۱۳۹۷/۹۸ بود که داماش در پلی آف صعود به لیگ یک به مصاف نیروی زمینی تهران رفت. در آن سال هم دیدار رفت در تهران مشابه امسال بدون گل به اتمام رسید و در دیدار برگشت، نیروی زمینی با آن افتضاح تاریخی داوری در رشت پیروز شد.