دو تیم داماش گیلان و چوکا تالش برای سومین بار در فصل جاری و این بار در رشت به مصاف هم می روند.

 

به گزارش وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان، در دیداری معوقه از هفته هجدهم لیگ دسته دو و در گروه الف، دو تیم گیلانی داماش گیلان و چوکا تالش به مصاف هم می روند. یک دربی جذاب، حساس به لحاظ جدولی اما با کمترین میزان تنش میان هواداران دو تیم. هوادارانی که چه در دو بازی ابتدای فصل مقابل یکدیگر و چه در بازی های اخیر تیم مقابل، برادری شان را به یکدیگر اثبات کرده اند.

 

 

وضعیت دو تیم:

 

داماش گیلان در حالی گام به این مسابقه می گذارد که با ۳۱ امتیاز، یک بازی کمتر و ۷ امتیاز اختلاف نسبت به خوشه طلایی صدرنشین در جایگاه دوم جدول قرار گرفته است. داماشی ها هفته گذشته در اهواز روز نا امید کننده ای را پشت سر گذاشتند و در مقابل استقلال اهواز و سبک ضد فوتبال این تیم راه به جایی نبردند و به تساوی بدون گل رضایت دادند تا اینبار نیز دیداری خارج از خانه برای داماشی ها مشکل ساز شود و فاصله داماش با صدر جدول بیشتر شود. اما حالا به لطف این دیدار عقب افتاده، داماش دو بازی خانگی پیاپی پیش رو دارد و شانس بالایی برای کسب شش امتیاز از این دو بازی دارد تا در صورت لغزش ساوه ای ها، به صدر جدول نزدیک تر شود. داماش برای زنده نگه داشتن امیدهایش برای صعود و جبران شکست دیدار رفت، چاره ای جز مغلوب کردن چوکا ندارد.

 

 

در سوی دیگر چوکا تالش قرار دارد. تیم نوستالژیک فوتبال ایران که در اواخر دهه ۷۰ نامی برای خود دست و پا کرد. این تیم در آن سال ها، دو فصل را در بالاترین سطح فوتبال کشور سپری کرد و در فصل اول به خصوص با پیروزی های خانگی در استادیوم پوریای ولی که به قلعه عقاب ها مشهورشده بود، رتبه قابل تحسین ششمی را از آن خود کرد. با این حال پس از دو دهه سیر نزولی و جابجایی بین دسته های پایین تر، حال چوکا به نظر کم کم روند رو به رشدی را طی می کند.
چوکا در حال حاضر با ۲۹ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارد و همچنان از شانس های صعود به لیگ یک به شمار می رود. گرچه آنها امسال یکی از بهترین تیم ها در زمینه پیروزی در دیدارهای خانگی هستند اما به همان اندازه در دیدارهای خارج از خانه عملکرد ضعیفی داشتند و به همین خاطر جزو معدود تیم های بالای جدولی هستند که تفاضل گل منفی دارند. همچنین شکست خانگی هفته گذشته آنها برابر خوشه طلایی، شاید در ادامه رقابت ها بیش از حد برایشان گران تمام شود و چوکا نیز به مانند داماش، فرصتی برای لغزش ندارد. با این حال مقایسه عملکرد خارج از خانه چوکا با عملکرد داماش در خانه، کفه ترازو را به سمت داماش سنگین می کند.

 

 

نکات آماری:

 

– داماش با پیروزی برابر چوکا می تواند به دهمین برد خانگی پیاپی اش در این فصل در تمامی رقابت ها (اعم از لیگ و جام حذفی) دست یابد.

 

– چوکا با برتری برابر داماش می تواند به نخستین تیم در دو فصل اخیر تبدیل شود که داماش را دبل می کند. آخرین بار برق جدید شیراز در مرحله نهایی لیگ دو در فصل ۹۵/۹۶ موفق به انجام این کار شده بود.

 

– داماش در هفت دیدار خانگی این فصلش در لیگ دو، پنج کلین شیت به ثبت رسانده است و تنها دو بار دروازه اش باز شده است.

 

– چوکا در هفت دیدار بیرون خانه این فصلش، پنج بار بازنده شده، یک بار مساوی کرده و تنها ایرانجوان قعرنشین را شکست داده است. آنها همچنین تنها دو بار در دیداره‍ای بیرون خانه موفق به گلزنی شده اند.

 

– داماش و چوکا دو بار در فصل جاری به مصاف هم رفته اند که هر دو بازی در تالش برگزار شد و در دیدار نخست در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، داماش در ضربات پنالتی چوکا را شکست داد و در دومین مصاف در هفته پنجم لیگ دو، چوکا دو بر یک پیروز شد.