در دیداری که یک تیم برای فرار از قعر و دیگری برای رسیدن به صدر تلاش می کند، داماش و نفت مسجد سلیمان پس از هشت سال در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان، در چهارچوب هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ یک از ساعت ۱۴:۳۰ چهارشنبه اول آذر، تیم داماش گیلان در استادیوم شهید عضدی رشت میزبان نفت مسجدسلیمان خواهد بود.

وضعیت دو تیم:

وضعیت داماش به هنگام توصیف بازی‌هایی که قرار است میزبان باشد، همان داستان همیشگی است. داماش بار دیگر دیدار خارج از خانه‌ای را واگذار کرده و به دنبال بازیابی خود در یک دیدار خانگی است. با این تفاوت که آن آرامش نسبی هفته‌های اخیر نیز رخت بر بسته است و داماش بار دیگر شاهد معضل مالکیتی جدیدی شده که توضیحش در حوصله این متن نیست. شاید تنها یک برد بتواند جو کل مجموعه داماش را حداقل برای چند روز از التهاب بیشتر دور کند.

در سویی دیگر، تیم نفت مسجد سلیمان قرار دارد که پس از سقوط از لیگ برتر، به دنبال بازگشت هر چه سریع‌تر به این رقابت‌ها هستند. شاگردان ابراهیم اشکش با کسب ۲۲ امتیاز از ۱۲ بازی در جایگاه چهارم جدول لیگ قرار دارند و با خیبر صدرنشین تنها سه امتیاز فاصله دارند. شاید در ظاهر بازی در مقابل داماش بحران‌زده یک فرصت ایده‌آل برای جمع آوری امتیاز برای تیم خوزستانی باشد، اما با وجود جو خوفناک سکوهای عضدی، هر تیمی امکان دارد با گام‌های لرزان پا به میدان بگذارد.

نکات آماری:

– داماش در دیدارهای خانگی این فصل همواره گل اول مسابقه را به ثمر رسانده است.

– نفت مسجد سلیمان از شش دیدار خارج از خانه قبلی‌اش تنها یک بار به خیبر خرم‌آباد باخته است سه برد و دو مساوی، حاصل سایر این دیدارها بوده است.

– داماش گیلان و نفت مسجد سلیمان تاکنون چهار بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم هر دو تیم یک برد بوده است و دو بازی نیز به تساوی انجامیده است. لازم به ذکر است تنها برد نفت مسجد سلیمان به لطف عدم حضور داماش در مسابقه رقم خورده و این تیم در واقع هنوز در یک مسابقه واقعی، موفق به شکست داماش نشده است.

 

عکس: هفته بیست و هفتم لیگ یک فصل ۹۵-۱۳۹۴/ ۱ اسفند ۱۳۹۴/ داماش گیلان ۲-۲ نفت مسجدسلیمان.