هفته اول لیگ دسته اول برای داماش گیلان و مس کرمان هفته بازگشت خواهد بود. بازگشت داماش به لیگ یک پس از سه سال و به استادیوم عضدی پس از شش سال و بازگشت مجدد مس کرمان به لیگ یک پس از یک فصل ناموفق در لیگ برتر که منجر به سقوط این تیم شد.

وضعیت دو تیم:

داماش که در هفته اول فصل گذشته لیگ دو به مصاف مس نوین کرمان رفت، حال این فصل پذیرای مس کرمان خواهد بود.
آماده‌سازی پیش‌فصل داماش پس از صعود مجدد به لیگ یک، به طور خلاصه داستان رفت و آمد بود. رفتن مالک و سرمربی فصل گذشته، آمدن گروه جدید و کادر فنی و بازیکنان جدید، رفتن گروه و نفرات جدید و بازگشت مالک قبلی به همراه نفرات جدید، پیش‌فصلی توام با سردرگمی را برای هواداران داماش به همراه داشت. این اتفاقات منجر شد تا داماش نتواند از فرصت آماده‌سازی پیش‌فصل، نهایت استفاده را ببرد. با تمام این اوصاف، داماش سعی کرد شاکله اصلی تیم صعود کرده فصل پیش را تا حد ممکن حفظ کند و با جذب نفرات به خصوص در روزهای اخیر، آماده شروع مسابقات شود. شاید تنها بازگشت سیامک فراهانی به عنوان سرمربی داماش با سابقه درخشانی که در این تیم به جای گذاشته بود، موجب دلگرمی هواداران داماش باشد تا این تیم بار دیگر غیرممکن‌ها را ممکن کند.

در سوی دیگر مس کرمان که فصلی تلخ را در لیگ برتر سپری کرد و در نهایت تنها پس از یک فصل حضور در بالاترین سطح مجددا به لیگ یک سقوط کرد، به هیچ‌ وجه بیکار ننشسته و پیش‌فصلی شلوغ را سپری کرد. پس از جدایی فرزاد حسین خانی از این تیم، مسی ها ابتدا رسول خطیبی را به عنوان سرمربی برگزیدند که در نهایت توافق نهایی با وی انجام نشد و محمود محمودی نیا، کمک مربی و سرپرست سالیان اخیر مس سکان هدایت این تیم را بر عهده گرفت. نحوه یارگیری مس کرمان در این فصل، دست کمی از تیم های لیگ برتری نداشته و این نشان می‌دهد که مسی ها نمی خواهند بیش از یک فصل را در لیگ یک تلف کنند و آماده بازگشت سریع به لیگ برتر هستند.

نکات آماری:

– داماش پس از ۲۰۸۳ روز مجددا در استادیوم عضدی یک مسابقه رسمی را برگزار می کند. آخرین مسابقه این تیم در این استادیوم، به تساوی بدون گل با شاهین بوشهر در فصل ۱۳۹۶/۹۷ لیگ دسته دوم برمیگردد.

– داماش در ۱۱۵۹ روز اخیر در تمامی رقابت های رسمی طعم شکست خانگی را نچشیده است.

– مس کرمان در رویارویی های اخیر، هرگز در مقابل داماش متحمل شکست نشده است.

نتایج بازی های اخیر:

لیگ دسته اول
۱۳ بهمن ۱۳۹۸

مس کرمان ۳-۰ داماش گیلان (عدم حضور داماش)

لیگ دسته اول
۲۴ شهریور ۱۳۹۸

داماش گیلان ۰-۰ مس کرمان

لیگ دسته اول
۳۰ دی ۱۳۹۴

داماش گیلان ۰-۲ مس کرمان

لیگ دسته اول
۷ شهریور ۱۳۹۴

مس کرمان ۲-۰ داماش گیلان

لیگ برتر
۲۲ فروردین ۱۳۹۳

داماش گیلان ۱-۱ مس کرمان

لیگ برتر
۱۲ آبان ۱۳۹۲

مس کرمان ۱-۱ داماش گیلان

لیگ برتر
۶ بهمن ۱۳۹۱

داماش گیلان ۰-۱ مس کرمان

لیگ برتر
۳ شهریور ۱۳۹۱

مس کرمان ۱-۰ داماش گیلان

لیگ برتر
۹ بهمن ۱۳۹۰

مس کرمان ۲-۲ داماش گیلان

لیگ برتر
۱۸ شهریور ۱۳۹۰

داماش گیلان ۱-۱ مس کرمان

لیگ برتر
۲۳ فروردین ۱۳۸۸

مس کرمان ۱-۰ داماش گیلان

لیگ برتر
۱ آذر ۱۳۸۷

داماش گیلان ۲-۲ مس کرمان

لیگ برتر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷

داماش گیلان (پگاه) ۰-۰ مس کرمان

لیگ برتر
۱۸ آبان ۱۳۸۶

مس کرمان ۲-۰ داماش گیلان (پگاه)