تیم های داماش گیلان و فولاد نوین اهواز در هفته پایانی نیم فصل اول به مصاف یکدیگر می روند

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان؛ در چارچوب هفته سیزدهم مسابقات لیگ دسته دوم و از گروه الف و در مصافی حساس در کورس صدرنشینی، داماش گیلان پذیرای فولاد نوین اهواز خواهد بود.

وضعیت دو تیم:

 

 

لاجوردی پوشان شهر باران در حالی گام به این مسابقه می گذارند که در حال حاضر با ۲۱ امتیاز از ۱۱ بازی در جایگاه چهارم جدول گروه الف لیگ دسته دوم قرار دارند و با هر سه تیم نخست جدول تنها یک امتیاز فاصله دارند. داماش که در برهه ای از فصل صدرنشین جدول نیز بود، پس از مصدومیت های متعدد بازیکنان کلیدی اش، در سه بازی خارج از خانه ۷ امتیاز از دست داد تا سایر تیم ها از این تیم پیشی بگیرند. با این حال عملکرد بی نقص داماشی ها در دیدارهای خانگی این امید را به هواداران سرسخت این تیم داده است که با برتری در این مسابقه و امتیاز از دست دادن رقبای بالانشین، این تیم بار دیگر به صدر جدول برگردد.

 

در سوی دیگر فولاد نوین اهواز با ۱۹ امتیاز از ۱۱ بازی در جایگاه ششم جدول قرار دارد. شاگردان حسن هوری که تا هفته های اخیر در قامت یک مدعی شناخته نمی شدند، پس از حکم کمیته انضباطی در مورد بازی نیمه تمام این تیم در برابر استقلال اهواز در هفته هشتم که رأی به پیروزی ۳-۰ فولادی ها داد، حالا با تنها سه امتیاز اختلاف با صدر جدول، تبدیل به ششمین تیم مدعی این گروه شده اند. حال در صورتی که فولاد نوین بتواند داماش را در استادیوم سردار جنگل شکست دهد و از آن سو، همه تیم های بالاتر از فولاد، متحمل شکست شوند، فولاد شانس هر چند کمی برای رسیدن تا حداکثر رتبه دوم را خواهد داشت. اتفاقی که با مقایسه رکورد دیدارهای خارج از خانه فولاد نوین و دیدارهای خانگی داماش، بسیار بعید و دور از ذهن است.

 

نکات آماری:

  • داماش گیلان و فولاد نوین اهواز تاکنون چهار بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که داماش سه بار و فولاد نوین یک بار در این مصاف ها پیروز شده اند.
  • داماش گیلان در تمامی پنج دیدار خانگی اش در این فصل لیگ دو پیروز شده است و تنها دو بار دروازه اش را باز شده دیده است.
  • فولاد نوین اهواز به استثنای‌برد ۰-۲ خارج از خانه در هفته سوم در برابر ایرانجوان بوشهر، مابقی بازی های خارج از خانه اش را واگذار کرده است. 
  • داماش با زدن ۱۸ گل، دومین خط حمله برتر گروه الف و با دریافت تنها ۷ گل، بهترین خط دفاع هر دو گروه لیگ دو را داراست. در حالی که فولاد نوین اهواز با دریافت ۸ گل در کنار خوشه طلایی ساوه، دومین خط دفاع برتر گروه یک به شمار می رود.