دربی گیلانی‌ها برای فرار از بحران، دیدار جذابی خواهد شد.

به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان، در چهارچوب هفته بیست و سوم از رقابت‌های لیگ یک فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۵:۱۵ یکشنبه ۲۰ اسفند، داماش گیلان در ورزشگاه عضدی رشت میزبان شهرداری آستارا خواهد بود.

وضعیت دو تیم:

داماش هفته‌هاست که از پیروزی در یک مسابقه عاجز مانده و با یک بازی کمتر نسبت به رقبا، به قعر جدول چسبیده است؛ داماشی‌ها اگر قرار باشد در بازی‌های آینده نیز مانند بازی هفته گذشته این تیم برابر دریای بابل عملکرد اسفباری داشته باشند، احتمالا دنبال کردن ادامه فصل برای هوادارانش بیهوده خواهد شد. تنها نکته مثبت هفته‌های اخیر داماش، برطرف شدن مسئله نقل و انتقالات این تیم است که باعث شد تا قراردادهای نفرات جدید ثبت شود و برای ادامه فصل در دسترس باشند تا داماش با دست بازتری در مسابقات آتی حاضر شود.

در سویی دیگر، شهرداری آستارا شروع بدی را در نیم فصل دوم داشت؛آن‌ها در یک بازی حتی نتوانستند تعداد نفرات لازم برای یک مسابقه را جمع کنند و در ادامه نیز سه امتیاز از این تیم کسر شد که البته یک امتیاز آن اخیرا بخشیده شد. هر چند که برتری هفته گذشته در مقابل خوشه طلایی (آبی!) شاید کمی اوضاع این تیم را آرام کرده است اما با این حال خطر همچنان از نماینده شهر آستارا دور نیست و در صورت از دست دادن امتیاز در مقابل داماش، بار دیگر وضعیت این تیم بحرانی خواهد شد.

 

نکات آماری:

– داماش در ۱۱ دیدار اخیرش پیروز نشده است. تنها آمار بدتر داماش در این زمینه به فصل ۹۳-۹۲ لیگ برتر بازمیگردد که داماش با پیروز نشدن در ۱۴ بازی پیاپی نیم فصل دوم، به لیگ دسته اول سقوط کرد.

– شهرداری آستارا در طول فصل جاری تنها یک پیروزی خارج از خانه بدست آورده است که آن هم در برابر خوشه طلایی بود. البته این پیروزی هم در شهر آستارا بدست آمد، چرا که تیم خوشه طلایی بازی خانگی خود در آن برهه را در شهر بندری آستارا برگزار می‌کرد. شهرداری آستارا در تمامی ۹ دیدار دیگر خارج از خانه خود شکست خورده است.