هفته پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ یک، شاهد تقابل دو تیم از خطه شمال کشور خواهد بود.

به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان، در چهارچوب هفته پنجم رقابت‌های لیگ یک از ساعت ۱۷:۱۵ روز یکشنبه ۹ مهر، داماش گیلان در استادیوم عضدی رشت پذیرای دریای کاسپین بابل خواهد بود.

وضعیت دو تیم:

اوضاع در اردوی لاجوردی‌پوشان حتی در خوشبینانه‌ترین حالت هم، قمر در عقرب است. یک امتیاز از چهار بازی، کشمکش‌های مالک و متقاضی مالکیت که تیم را در بلاتکلیفی کامل غرق کرده است و در نهایت گل سرسبد تمام اتفاقات که هفته گذشته در خرم‌آباد رقم خورد و قضاوت رقت‌انگیز میثم حیدری داور دیدار داماش و خیبر که منجر به نیمه‌تمام ماندن بازی در ظرف چند دقیقه شد و ادامه ماجراهایی که دیگر هیچ‌کدام آنها ارزش بازشکافتن در این مطلب را ندارند. حال داماش با چند مصدوم و محروم و به همراه کلی حاشیه خودساخته از سوی مدیریت تیم، باید امیدوار باشد اولین سه امتیاز فصل را کسب کند تا بیش از این در دریای مشکلاتش غرق نشود.

در سوی دیگر اوضاع تیم مازندرانی نیز چندان گل و بلبل نیست. آلبی سلسته فوتبال ایران نیز در چهار بازی ابتدایی‌اش تنها یک امتیاز کسب کرده و در عین حال یونس گرائیلی سرمربی این تیم نیز پس از شکست خانگی در هفته چهارم مقابل نفت مسجد سلیمان از سمت خود کناره‌گیری کرد؛ حال بابلی‌ها با وضعیتی مبهم در کادر فنی به رشت سفر خواهند کرد تا با همتای بحران‌زده خود روبرو شوند. مسابقه‌ای که شاید یکی از دو تیم را از گرداب مشکلات رهایی بخشد.

نکات آماری:

– هر دو تیم داماش و دریای کاسپین در چهار بازی تنها یک گل زده‌اند و یک امتیاز کسب کرده‌اند.

– داماش و دریای کاسپین بابل تاکنون چهار بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم داماش دو برد بوده و دو بازی نیز به تساوی انجامید. لازم به ذکر است دو بازی از آن چهار بازی در مقابل خونه به خونه بابل و دو بازی نیز در مقابل رایکا بابل بوده است که جزو ریشه های تیم دریای کاسپین بابل هستند.

– داماش گیلان فصل گذشته شش بار در مقابل نمایندگان مازندران قرار گرفت که حاصل آن چهار برد و دو تساوی بود.

– از آخرین شکست داماش در مقابل تیم‌های مازندرانی حدود ۱۴ سال می‌گذرد. آن شکست در ۲۲ آبان ۱۳۸۸ در رقابت‌های لیگ یک رقم خورد که تیم نساجی مازندران موفق شد چهار بر یک داماش را شکست دهد.