سرانجام روز موعود فرا رسید و داتیس خیبر بالاخره در یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای مقابل داماش قرار می‌گیرد-البته اگر باز هم اتفاق خاصی نیفتد!

به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان، در چهارچوب دیداری معوقه از هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ یک فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم داماش گیلان در استادیوم سردار جنگل رشت میزبان داتیس خیبر خرم‌ آباد خواهد بود.

 

وضعیت دو تیم:

داماش سال جدید را با یک کامبک شیرین در مقابل مس شهر بابک آغاز کرد و حال یک هفته پس از آن پیروزی، در دیدار خانگی دیگری که یک بازی معوقه است- این بار پذیرای صدرنشین فعلی لیگ یک یعنی داتیس خیبر خرم آباد است. مسابقه‌ای که به نوعی در این فصل طلسم شده است و یک بار در نیم فصل اول در دقایق ابتدایی به لطف شیرین‌کاری داور، نیمه تمام ماند و یک بار نیز به علت بارش برف لغو شد و گویا سرانجام قرار است در سومین نوبت، این مسابقه در ۹۰ دقیقه انجام شود. این مسابقه، فرصت طلایی برای داماشی‌ها است تا با پیروزی، گام بلندی در دور شدن از منطقه سقوط بردارند. ماموریتی که در مقابل تیم داخل زمین خرم آبادی‌ها و تیم بیرون زمینشان قرار نیست آسان باشد اما شدنی است.

در مقابل تیم داتیس خیبر خرم آباد نیم‌ فصل دوم را طوفانی آغاز کرده است و به جز شکست در مقابل نفت مسجدسلیمان، در تمام دیدارهای نیم فصل دوم به برتری رسیده است و با یک بازی کمتر نسبت به رقبا در صدر جدول قرار دارد. با این حال این مسابقه شاید جای لغزش دیگری برای تیم لرستانی در نیم فصل دوم باشد. چرا که داماش نه تنها به فکر فرار از منطقه سقوط است بلکه هواداران این تیم به دنبال انتقام پایمال شدن حق داماش در دیدار رفت و همچنین ربوده شدن سهمیه لیگ یکی این تیم در سال ۹۹ توسط خیبر می‌باشند و این بازی برای داماشی‌ها جنبه حیثیتی پیدا کرده است.

 

نکات آماری:

– داماش گیلان تمام بردهای این فصلش را در خانه به دست آورده است و تنها در یک دیدار خانگی مغلوب شده است.

– داتیس خیبر در ۱۱ بازی خارج از خانه قبلی، پنج بار پیروز شده است، یک بار به تساوی رسیده است و پنج بار نیز مغلوب شده است.

– داماش و خیبر تاکنون سه بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که سهم خیبر دو برد (یک برد در بازی نیمه تمام) بوده است و یک بازی نیز با نتیجه مساوی خاتمه یافته است.