نخستین آزمون کادر فنی جدید، حریفی از خوزستان خواهد بود.

به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان، در چهارچوب هفته هفتم رقابت‌های لیگ یک از ساعت ۱۶ روز شنبه بیست و دوم مهر، داماش گیلان در استادیوم عضدی رشت پذیرای خلیج فارس ماهشهر خواهد بود.

وضعیت دو تیم:

داماش گیلان در کنار دریای بابل در حال حاضر تنها تیم‌های بدون برد این فصل لیگ یک هستند. همین نکته به اندازه کافی آشفتگی اوضاع داماش را به رخ می‌کشد. آشفتگی که با شکست داماش در نبرد تمام گیلانی هفته گذشته در برابر شهرداری آستارا به وضوح نمایان شد. پس از این شکست، سیامک فراهانی و باشگاه داماش قطع همکاری کردند و حال سکان هدایت داماش به علی نظرمحمدی سپرده شد. اما مهم‌ترین مسئله نه انتخاب نظرمحمدی، بلکه مبهم بودن اوضاع مالکیتی داماش است که به موجب آن نمی‌توان در مورد هر گونه عزل و نصب و ثبت قرارداد اطمینان داشت. حال شاید تنها عاملی که بتواند اوضاع متلاطم داماش را تحت‌الشعاع قرار دهد، آغاز نتیجه گرفتن داماش در درون زمین است و شاید اتفاقات مثبت فوتبالی، بر جو سمی مجموعه تیم اثر مثبت بگذارد.

اوضاع برای تیم ماهشهری نیز در این فصل چندان دلگرم‌ کننده آغاز نشد. پس از اینکه داریوش یزدی سرمربی جدید این تیم پیش از آغاز فصل به یکباره از این تیم جدا شد، موسی قنواتی بار دیگر به جمع ماهشهری‌ها بازگشت. اما سه شکست در سه دیدار ابتدایی و دریافت ۱۰ گل در همان سه بازی اول، شرایط خلیج فارس را بحرانی جلوه داد. اما آنها در ادامه دو تساوی کسب کردند و سرانجام هفته گذشته دست به کار بزرگی زدند و سایپای صدرنشین را با دو گل شکست دادند تا روند رو به رشدشان ادامه پیدا کند. حال آنها امیدوارند که این روند را در مقابل داماش بحران‌زده اما خطرناک ادامه دهند.

نکات آماری:

– داماش در هفت بازی اخیرش در تمام رقابت‌ها پیروز نشده است. در صورت عدم کسب پیروزی در برابر خلیج فارس ماهشهر با رکورد ۸ بازی پیاپی بدون برد در فصل ۹۳/۹۴ لیگ یک برابری خواهد کرد.

– تاکنون تیمی از ماهشهر موفق به پیروزی در رشت برابر داماش نشده است. دیگر تیم ماهشهری یعنی تیم شهرداری در سه بازی که مقابل داماش در رشت انجام داد، دو بار شکست خورد.

– خلیج فارس ماهشهر با ۱۱ گل خورده ضعیف ترین عملکرد دفاعی را تا به اینجای فصل داشته است.

– داماش به همراه استقلال ملاثانی با تنها ۲ گل زده، مشترکا ضعیف‌ترین آمار گلزنی را تا به اینجا فصل داشته‌اند.