دومین میزبانی داماش در این فصل، پذیرایی از یک رقیب جدید خواهد بود.

به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان، در چهارچوب هفته سوم رقابت های لیگ یک فوتبال ایران، از ساعت ۱۵:۳۰ روز یکشنبه ۲۶ شهریور، داماش گیلان در استادیوم عضدی شهر رشت پذیرای استقلال آبی پوش ملاثانی خواهد بود.

وضعیت دو تیم:

عملکرد داماش در بازگشت به لیگ یک تا به اینجای کار، پایین‌تر از حد انتظارات بوده است. دو شکست در دو دیدار ابتدایی که علی‌الخصوص در دیدار دوم برابر فجر سپاسی با عملکرد تیمی ناامید کننده نیز همراه بود، سوال‌های زیادی پیرامون آینده این تیم برای هواداران به وجود آورده است. از سویی دیگر داماش در حالی به مصاف استقلال ملاثانی خواهد رفت که با مصدومیت پژمان نجات و سیامک علیزاده و محرومیت حسین خیری و به لطف نقل و انتقالات نه چندان درخشانش، بیش از پیش در مضیقه خواهد بود؛ با این حال اگر داماش می‌خواهد بیشتر از رقبا جا نماند و از حالا خود را کاندیدای سقوط معرفی نکند، قطعا محکوم به پیروزی در این مسابقه است.

در سوی دیگر آبی پوشان جنوب یا همان استقلال ملاثانی نیز چندان فصل را با آرامش شروع نکرده است. اختلافات شدید آرش برهانی سرمربی مستعفی این تیم با مالکین باشگاه، مصاحبه‌های مدیرعامل بر ضد مالکین و قهر و آشتی‌های برهانی از یک سو و صادر نشدن کامل کارت‌های بازی بازیکنان این تیم از سوی دیگر، تنها بخشی از حواشی تیم خوزستانی است که فصل گذشته با چنگ و دندان، سهمیه لیگ یکی‌ خود را حفظ کرد. با این حال حداقل شروع فصل برای آنها چندان ناامید کننده نبود و دو تساوی بدون گل در برابر شهر راز شیراز و چادرملو اردکان، حاصل کار تیم خوزستانی بود. حال آنها در هفته سوم میهمان داماشی خواهند بود که به شدت برای نتیجه گیری تحت فشار است و بدین ترتیب شاید آبی پوشان جنوب شانس چندانی برای سومین کلین شیت پیاپی نداشته باشند.

نکات آماری:

– استقلال ملاثانی در سه بازی اخیرش، گلی به ثمر نرسانده است.

-داماش در صورتی شکست، چهارمین شکست پیاپی خود در تمامی رقابت‌ها را رقم زده است. آخرین بار که داماش چنین آماری را به ثبت رساند به فصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸ لیگ یک بازمی‌گردد که داماش در پنج بازی متوالی در مقابل تیم‌های نود ارومیه، مس رفسنجان، بادران تهران، خوشه طلایی ساوه و استقلال خوزستان شکست خورده بود.

– استقلال ملاثانی تاکنون ۱۷ بار در مقابل تیم های مختلف گیلانی قرار گرفته است که حاصل آن چهار برد، هشت مساوی و پنج شکست بوده است.

– تیم های داماش گیلان و استقلال ملاثانی تاکنون در مقابل یکدیگر قرار نگرفته‌اند.