دو آخر هفته پرهیجان در انتظار فوتبالدوستان گیلانی است تا شاهد دومین صعود پیاپی داماش گیلان باشند و ابتدا آنها باید رسم میزبانی را به جا بیاورند.

به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان، در چارچوب دور رفت مرحله پلی آف صعود به لیگ دسته اول از ساعت ۱۹:۰۰ روز پنج شنبه ۱۱ خرداد، تیم داماش گیلان پذیرای فولاد نوین اهواز خواهد بود.

وضعیت دو تیم:

شاید کلید واژه مناسب برای توصیف عملکرد این فصل داماش، واژه “نامتعادل” باشد. داماش که تا پایان مرداد ماه سال گذشته درگیر پلی آف صعود به دسته دوم بود، پس از موفقیت در این ماموریت، باید در مدت زمان کوتاهی آماده شرکت در لیگ دسته دوم می‌شد که طبیعتا زمان کمی هم برای آماده سازی بدنی و هم جذب نفرات مد نظر بود. در کنار این‌ها باید تغییر مالکیت و کادر فنی تیم را نیز اضافه کرد. شاید به همین دلایل و البته عدم حضور هواداران در هفته های ابتدایی، شاگردان اکبر میثاقیان فصل را چندان سر حال و در فرم عالی آغاز نکردند. اما به تدریج با عملکرد خوب به ویژه در دیدارهای خانگی، داماش وارد جمع مدعیان صعود شد و پس از رای انضباطی سه امتیاز بازی با شهید قندی یزد برای داماش به خاطر قانون شکنی باشگاه قندی، راه برای لاجوردی‌پوشان هموارتر شد. با این حال عملکرد داماش در نیم فصل دوم سینوسی بود و پس از از بین رفتن شانس صعود مستقیم برای آنها، میثاقیان از باشگاه جدا شد و جای خود را به فرشاد پیوس داد. تغییری که نتیجه داد و داماش با عملکردی قابل قبول در هفته های پایانی، جواز صعود به پلی آف را گرفت و حال در آستانه دومین صعود پیاپی در دو فصل اخیر است.

در مقابل تیم دوم فولاد خوزستان لیگ برتری، یعنی فولاد نوین اهواز قرار دارد. تیم جوانی که همواره در لیگ دسته دوم حرف های زیادی برای گفتن داشته و دارد و شاید اگر در هفته های پایانی لیگ دچار لغزش نمی‌شدند، حال آنها به جای مس سونگون ورزقان به لیگ دسته اول راه یافته بودند. با این حال شاگردان حسن هوری همچنان شانس این را دارند که لغزش هفته های پایانی‌شان را جبران کنند. ماموریتی که بر اساس آمار تقابل های دو تیم، ماموریت ساده‌ای نخواهد بود.

 

نکات آماری:

– هر دو تیم داماش گیلان و فولاد نوین اهواز تنها ۳ بار در این فصل متحمل شکست شدند.

– داماش در این فصل ۱۱ بار دروازه اش را باز شده دیده است که به نسبت ۱۵ گل خورده فولاد نوین، آمار بهتری است.

– فولاد نوین با ۳۶ گل زده، آمار تهاجمی بهتری نسبت به داماش با ۲۸ گل زده دارد.

– از آخرین شکست خانگی داماش نزدیک به سه سال می گذرد. آن شکست در تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۹۹ در چارچوب رقابت های لیگ دسته یک رقم خورد که داماش با یک گل مغلوب خوشه طلایی ساوه شد. به عبارتی دیگر، داماش هنوز در قرن جدید متحمل شکست خانگی نشده است.

– فولاد نوین در آخرین حضورش در رشت، در آبان ماه سال گذشته مغلوب سپیدرود شد.

– داماش در آستانه بازگشت به لیگ یک پس از سه سال و فولادی ها پس از هشت سال دوری می باشند. لازم به ذکر است اهوازی ها در آخرین حضورشان در لیگ دسته یک در فصل ۹۳/۹۴ قهرمان این لیگ شدند.

– داماش گیلان و فولاد نوین اهواز تاکنون شش بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم داماش چهار برد و سهم فولاد دو برد بوده است. سهم داماش از گل‌های مسابقات دو تیم ۱۰ گل و فولاد نوین نیز ۶ گل بوده است.

آمار تقابل‌های دو تیم:

۱۳۸۸/۱۰/۱۸

لیگ دسته اول

فولاد نوین اهواز ۲-۱ داماش گیلان

 

۱۳۸۹/۰۳/۳۱

لیگ دسته اول

داماش گیلان ۳-۰ فولاد نوین اهواز

 

۱۳۹۶/۰۷/۱۲

لیگ دسته دوم

فولاد نوین اهواز ۱-۲ داماش گیلان

 

۱۳۹۶/۱۰/۱۲

لیگ دسته دوم

داماش گیلان ۲-۱ فولاد نوین اهواز

 

۱۳۹۷/۰۹/۱۸

لیگ دسته دوم

داماش گیلان ۲-۰ فولاد نوین اهواز

 

۱۳۹۸/۰۱/۲۸

لیگ دسته دوم

فولاد نوین اهواز ۲-۰ داماش گیلان