وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان

*پیش گفتار:

پنجشنبه این هفته دیدار حساس داماش – تراکتور از مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی در استادیوم شهید عضدی رشت برگزار می شود.
در هفته پایانی نیم فصل اول ، داماش با برد مقابل استقلال صدرنشین ،اختلاف امتیاز تراکتور با استقلال را کاهش داد و تراکتور هم با پیروزی بر پرسپولیس باعث شد تا داماش جای آن تیم را در جدول رده بندی بگیرد. در واقع گیلان و آذربایجان سوگولی های پایتخت را به زانو در آوردند و پایان نیم فصل غمناکی برای هواداران سرخابی رقم زدند .

 

متن کامل در ادامه مطلب

*رمز موفقیت داماش:

داماش در نیم فصل اول پنج مسابقه را با برد به اتمام رساند که تمامی این بردها ، خانگی بوده و تشویق یکپارچه هواداران نیز مستقیما تاثیرگذار بوده است. بازبینی دیدارهای خانگی "داماش-پیکان" ، "داماش-پرسپولیس" ، "داماش-گهر" ، "داماش-نفت" و "داماش-استقلال" نقش موثر تشویق هواداران را برای بیننده تداعی می کند.

 

*حاشیه رفتن سکوها،سم مضر داماش:

داماشی ها هشت بازی خانگی خود را در عضدی انجام دادند (بازی خانگی با راه آهن در قزوین انجام شد که محاسبه نشد) که صاحب پنج برد و سه تساوی خانگی شدند. تساوی در مقابل فولاد در هفته اول که نقش پررنگ هواداران در تغییر روند نامناسب داماشی ها در بازی کاملا مشخص بود، اما در بازی با ملوان سکوها به حاشیه رفتند تا داماش نتواند بازی قابل قبولی انجام دهد…و تساوی سوم خانگی هم در مقابل ذوب آهن بود که در ادامه حواشی بازی با ملوان ،بدون هوادار انجام شد. البته شکست مقابل راه آهن هم بی ربط به حاشیه رفتن سکوها نبود!

این ها همه نشان از وابستگی شدید تیم به تشویق هواداران دارد و هوادار هم باید با در نظر گرفتن همین چند سند سعی کند بهترین عملکرد را داشته باشد.

 

*داماش – تراکتور، یادآور حواشی تلخ!

تنش های به وجود آمده در دیدار ملوان با تیم های تبریزی باعث شده بود تا در مسابقه فصل گذشته این دو تیم در رشت ،هواداران داماش با ذهنیتی خاص وارد استادیوم شوند و از طرفی دیگر رفتار تراکتوری ها در آن بازی نیز بر متشنج شدن جو تاثیر گذاشت.

سکوهای استادیوم در آن دیدار فضای حمایتی از داماش نداشت و همین امر باعث شد تا داماش بازی برده را ببازد. اما پس از آن داماش دو دیدار در تبریز مقابل تراکتور انجام داد و به هر دلیلی که بود هیچ گونه توهینی به تیم داماش و مردم گیلان نشد.

البته معدود هواداران تبریزی در بازی با شهرداری و ماشین سازی توهین هایی انجام دادند ولی هیچ گاه این توهین ها در دیدار داماش و تراکتور در تبریز انجام نشد.

 

* هواخواهی و مواظبت از تیم محبوب…

همان طور که هواداران تراکتور در دیدار فصل گذشته خود با داماش به دلیل مسابقه ی حساس هفته ی بعد خود با استقلال بهانه ای دست مسئولین فدراسیون ندادند، اکنون معدود هواداران احساسی داماش هم باید شرایط را درک کنند و سعی کنند تا با نشان دادن فرهنگ والای خود بهانه سلاخی شدن را به فدراسیون نشین ها ندهند.

به یاد داریم که اندک حواشی برخی از سکوها در نیمه دوم دیداربا پرسپولیس، بهانه ای را به دست کمیته انضباطی داد تا بعد از اتفاقات قابل پیش بینی الگیلانو اشد مجازات را برای داماشی ها در نظر بگیرند! اکنون هم بعد از شلوغ کاری هایی که مافیای فوتبال ایران در بازی پایانی نیم فصل انجام داده است، همه نگاه های دشمنان داماش به این مسابقه است تا از روند رو به رشد تیم شهرباران جلوگیری کنند. مطمئنا در این شرایط حساس بر هر هوادار واقعی واجب است که شعاری ندهد تا خوراک تبلیغات رسانه ها شود و به تیم محبوبمان صربه زده شود…

 

*پایان نوشت با آینه تاریخ و سیاست!

وقتی نامی از گیلان و آذربایجان می آید،ذهن ها به سمت جنبش مشروطه با سردمداری و اتحاد گیله مردان و آذری ها می رود، مشروطه ای که پیوندی تاریخی بین گیلان و آذربایجان ایجاد کرد تا در مقابل حکومت مرکزی به پا خیزند. بزرگان تاریخ این دو دیار یعنی میرزاکوچک خان و ستارخان در راه هدفی مشترک و آزادی خواهی ، جان خود را فدای آسایش مردم سرزمین شان کردند.

می شود در یادمان آن روزها ، آستین همت بالا بزنیم و بذر نفاقی که برخی سودجویان در بین مردم رشت و تبریز ریخته اند را از ریشه بخشکانیم!

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید