چهارمین حریف داماش در این فصل، تیم پر ستاره خرم‌آبادی خواهد بود.
به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان، در چهارچوب هفته چهارم لیگ یک از ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه ۳ مهر در ورزشگاه تختی خرم‌آباد، تیم خیبر خرم‌آباد پذیرای داماش گیلان خواهد بود.

وضعیت دو تیم:

خیبر خرم آباد پیش‌فصل شلوغی را در نقل و انتقالات پشت سر گذاشت و با جمع کردن بازیکنان اسمی و شناخته شده، خود را در قالب یک مدعی اصلی صعود معرفی کرد؛ با این حال شروع خیبر در این فصل چندان امیدوارکننده نبود و این تیم در سه بازی اول، متحمل دو شکست در برابر پارس جنوبی جم و مس سونگون ورزقان شدند و تنها یک برد خفیف در مقابل مس شهر بابک به دست آوردند. شاگردان رضا مهاجری اگر می‌خواهند بار دیگر در قالب مدعی ظاهر شوند، محکوم به پیروزی در مقابل حریف گیلانی خواهند بود.

در آن سوی میدان داماش گیلان که سه هفته ابتدایی را بر روی نوار ناکامی قدم گذاشت، پس از دو شکست در دو دیدار ابتدایی، در دیداری که باید و می‌توانست پیروز شود مقابل استقلال ملاثانی به تساوی رسید تا همچنان در انتظار اولین سه امتیاز در رده‌های پایین جدول پرسه بزند. از طرفی دیگر موضوع درگیری مالکیتی داماش، همچنان سایه سنگینی بر اردوی داماش انداخته است. حالا شاید تنها اولین سه امتیاز فصل در مقابل یک رقیب پرمهره بتواند کمی آرامش را به وضعیت ملتهب لاجوردی‌پوشان بیاورد. البته این دیدار را شاید بتوان به نوعی یک دیدار انتقام‌جویانه برای داماشی ها نامید! در سال ۱۳۹۹ بود که امتیاز لیگ یکی داماش از این تیم سلب و با کمک رییس لرستانی وقت سازمان لیگ، به خیبر خرم‌آباد داده شد تا داماش به پایین‌ترین سطح فوتبال کشور برود و مسیرش به لیگ یک را مجددا بازیابد. از این رو شاید خیبر یکی از منفورترین تیم‌ها نزد هواداران داماش باشد و پیروزی در این مسابقه، قطعا باعث خوشحالی ویژه آنها خواهد شد.

یک‌ بازیکن دیگر داماشی‌ها نیز در تمرینات پیش از این بازی دچار مصدومیت شد و حداقل سه هفته دور از میادین خواهد بود! عباس کندل نام جدیدترین بازیکن مصدوم داماش گیلان است. پیش از این پژمان نجات، سیامک علیزاده و سجاد قلی‌بیگی نیز در لیست مصدومین داماش بوده‌اند که دوران نقاهت دو بازیکن اول دو‌تا سه هفته خواهد بود و وضعیت قلی بیگی نامشخص است.

 

نکات آماری: 

-داماش گیلان در چهار بازی اخیرش تنها یک گل به ثمر رسانده است. 

-تیم های خیبر خرم‌آباد و داماش گیلان تاکنون دو بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن یک برد برای خیبر و یک تساوی بوده است.

– آخرین برد داماش در لرستان به ۱۱ سال پیش در فصل ۹۱/۹۲ لیگ برتر بازمی‌‌گردد که داماش در آن بازی با نتیجه دو بر یک، گهر دورود را مغلوب کرد.