به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش، روز گذشته دو تیم داماش گیلان و الهلال عربستان در قالب بازی دوم رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه عضدی رشت مقابل هم قرار گرفتند. در این بازی که به عنوان یکی از سخت‌ترین بازی‌های گروه A شناخته می‌شد، داماش با نمایش فوق‌العاده‌ای توانست تیم پر ستاره الهلال را با نتیجه دو بر صفر شکست داده و صدر جدول را به خود اختصاص دهد.

بازی با حضور ۲۰ هزار تماشاگر پر شور رشتی در ورزشگاه عضدی آغاز شد و هر دو تیم با شور و انگیزه بالا برای تصاحب صدر جدول به میدان آمدند. الهلال که با حضور ستارگان بزرگ فوتبال جهان مانند نیمار، لوکاس پائولو، سالم الدوسری و عبدالله الحافظ به رشت آمده بود، قصد داشت با پیروزی در این بازی صعود خود را به مرحله بعد تضمین کند، اما داماش که با تکیه بر بازیکنان مستعد خود علیرضا جهانبخش، سعید طالبی، اشکان توانا، سپهر سیمان‌پور و… به میدان رفت، نشان داد که قادر است با هر تیم قدرتمندی رقابت کند.

بازی با فشار زیاد الهلال بر دروازه داماش شروع شد و در دقایق اول چندین فرصت خطرناک برای تیم سعودی ایجاد شد. اما دروازه‌بان با استعداد داماش، اشکان توانا، با پاسخ‌گوئی عالی به ضربات حرفه‌ای الهلال، همه را شگفت‌زده کرد. در دقایق بعد، داماش توانست در بازی تعادل ایجاد کند و با حملات سرعتی خود فضای خط حمله الهلال را بر هم بزند. در دقایق ۲۷ و ۳۵، داماش توانست به ترتیب با گل‌های سعید طالبی و سیامک علیزاده (پنالتی)، جریان بازی را به دست بگیرد و با نتیجه دو بر صفر به نفع خود به نیمه اول بازی پایان دهد.

نیمه دوم بازی با تغییراتی در ترکیب هر دو تیم آغاز شد. الهلال که قصد داشت بازگشتی تاریخی را رقم بزند، بازیکنان تازه وارد خود مانند بافتیمبی گومیس، علی البلیهی و سعود عبدالحمید را به میدان فرستاد. اما داماش که با اعتماد به نفس بالایی به میدان آمده بود، با دفاع سخت و هوشمندانه خود، حملات الهلال را خنثی کرد. در این نیمه، هر دو تیم چندین فرصت گل‌زنی داشتند اما هیچ کدام نتوانستند به گل رسیده و بازی با نتیجه دو بر صفر به سود داماش خاتمه یافت.

این پیروزی بزرگ داماش، تیم را به صدر جدول گروه A رساند و امیدواری را برای صعود به مرحله بعد افزایش داد. الهلال که با شکست در این بازی، رتبه دوم خود را حفظ کرد، باید در بازی‌های آینده خود با تلاش بیشتری به دنبال کسب امتیاز باشد. نیمار ستاره برزیلی الهلال که در این بازی نتوانست مثل همیشه ظاهر شده و تحت فشار مدافعان داماش قرار داشت، پس از پایان بازی گفت: «باید به داماش تبریک بگوییم. آن‌ها یک تیم قوی و متحد هستند و بازی خوبی انجام دادند. ما هنوز فرصت صعود را داریم و باید در بازی‌های بعد بهتر عمل کنیم.»

 

 

در حاشیه

  • بیش از ۴ هزار نفر از بانوان داماشی مثل همیشه در استادیوم عضدی حضور داشته و به تشویق تیم خود پرداختند.
  • در شرایطی عجیب ناظر و داور مسابقه با رنگ پیراهن‌های دو تیم که در یک طیف رنگ آبی بودند، موافقت کردند.
  • نیمار در دقایقی از نیمه اول و پیش از گل نخست داماش قصد گرفتن وقت بازی را داشت که توسط هواداران داماش با شعارهای تند گیلکی مورد اعتراض قرار گرفت!
  • این مسابقه مثل همیشه با کیفیت 4K از شبکه استانی باران پخش شد. همچنین لایسنس پخش آن به طور هم‌زمان به بیش از ۳۶ شبکه داخلی و خارجی فروخته شد.
  • در پایان این دیدار به هر یک از اعضای تیم الهلال یک گمج به عنوان سوغات و صنایع دستی گیلان توسط هیأت فوتبال گیلان اهدا شد.
  • تیم الهلال بلافاصله پس از پایان این دیدار برای بازگشت به عربستان راهی فرودگاه سردار جنگل رشت شد.

 

در جهان موازی چیست؟

در جهان موازی ژانر جدیدی از مطالب وارش اسپرت است که به صورت متنی و در قالب فانتزی باشگاه داماش گیلان را در جهان‌های موازی تصور می‌کند. ما سعی می‌کنیم که در قالب مطالب «در جهان موازی» به نوعی نیز به بیان انتقادات از وضع موجود بپردازیم.