وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: داماش با دو گل مغلوب پرسپولیس شد.

به گزارش وارش اسپرت از هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم آزادی تهران مهمان پرسپولیس بود که در نهایت با دو گل مغلوب میزبان خود شد.

 

امین متوسل زاده (گل به خودی) در دقیقه 45 و حمیدرضا علی عسگر در دقیقه 84 گل های پرسپولیس در این دیدار را به ثمر رساندند . همچنین محمد مختاری از داماش و مهرداد کفشگری از پرسپولیس با کارت زرد دوم داور مسابقه اخراج شدند و محمد آبشک از داماش نیز نیز با کارت زرد حاج بابایی مواجه شد.

داماش با این شکست 14 امتیازی باقی ماند ودر پایان هفته سیزدهم به رتبه یازدهم جدول رده بندی سقوط کرد. داماش گیلان جمعه آینده در استادیوم شهید عضدی رشت از ذوب آهن پذیرایی خواهد کرد.

 

گزارش و حاشیه نگاری بازی در ادامه مطلب

پرسپولیس 2 ( امین متوسل زاده(گل به خودی دقیقه 45)، حمیدرضا علی عسگری دقیقه 83)

لیگ برتر، دوره سیزدهم ، هفته سیزدهم

ورزشگاه بزرگ آزادی – تماشاگر: بیست هزار نفر

داور: شاهین حاج بابایی – کمکها: رضا سخندان ، مهدی الوندی

کارت زرد: محمد مختاری دقیقه 28، محمد آبشک دقیقه 92 (داماش) – مهرداد کفشگری دقیقه 32 (پرسپولیس)

کارت قرمز: مهرداد کفشگری دقیقه 75 (پرسپولیس)- محمد مختاری از دقیقه 82 (داماش)

 

پرسپولیس: نیلسون کوریا، جلال حسینی، علی رضا نورمحمدی، میثم حسینی، مهرداد کفشگری، حمیدرضا علی عسگر، محمد نوری، پیام صادقیان( از دقیقه 68 امید عالیشاه) ، مهدی سید صالحی( از دقیقه 91 محمدرضا خلعتبری)، هادی نوروزی( از دقیقه 77 قاسم دهنوی)، رضا حقیقی

سرمربی: علی دایی

 

داماش گیلان: میلاد فراهانی، ابوذر رحیمی، محمد مختاری، علی رضا نظیف کار، هادی محمدی( از دقیقه 75 رضا کاردوست)، ابوالفضل حاجی زده، سعید قدمی( از دقیقه 62 رسول سروش نیا)، محمد آبشک، محمدرضا مهدوی، روح الله سیف الهی، امین متوسل زده( از دقیقه 55 مسعود حسن زاده)

سرمربی: افشین ناظمی

 

شرح بازی: مسابقه پرسپولیس با داماش در این چند سال همیشه جذاب و پر حاشیه از کار در آمده است. مسابقه ای که در لیگ ایران همیشه یک اتفاق خاص را در بر خواهد داشت. از آن انگشت های کذایی بگیرید تا نیمه تمام گذاشتن بازی توسط داور. دو تیم پنجم و یازدهم جدول در حالی مقابل هم صف آرایی کردند که هر کدام از دو تیم در صورت برد می توانست تا آن بالاهای جدول صعود کند. پرسپولیس با کسب سه امتیاز نفس به نفس فولاد تا مقام دومی بالا می رفت و داماش هم در صورت برد می توانست برای نخستین بار به رتبه ششمی دست پیدا کند. تساوی اتفاق بدی برای پرسپولیس بود که فقط یک رتبه این تیم را بالا می برد و داماش را دو پله.

 

نیمه نخست: بازی توسط طرفین بسیار آرام و اغلب در میانه های میدان آغاز شد. توپ تا دقایق بیست بازی بیشتر در میانه زمین سرگردان بود و مهمترین کار بازیکنان دو تیم نواختن ضربات توپ از پشت محوطه جریمه بود.اما بعد از رسیدن بازی به میانه نیمه نخست پرسپولیس یک خیمه سنگین روی دروازه داماش برپا کرد که در این دقایق یک گل هم پرسپولیس به وسیله سید صالحی به ثمر رساند که توسط داور آفساید اعلام شد. فشار پرسپولیس در نهایت در واپسین دقایق نیمه نخست جواب داد و این تیم توانست روی اشتباه کمک داور و تاثیرگذاری حسینی گل برتری را به ثمر برساند.

 

نیمه دوم: رشتی ها نیمه دوم را بهتر از پرسپولیس آغاز کردند تا بلکه بتوانند جبران مافات کنند. در همان دقایق ابتدایی این نیمه داماش چند موقعیت مناسب روی دروازه پرسپولیس داشت که نتوانست از آنها بهره ببرد. حملات دو تیم از اواسط نیمه دوم بسیار کم زهردارتر صورت گرفت. پس از اخراج کفشگری این پرسپولیسی ها بودند که برخلاف تصور توانستند بازی بهتری از خود نشان دهند تا با زدن گل دوم خود آب سرد را بر پیکر بازیکنان داماش بریزند. در نهایت این قرمزهای پایتخت بودند تا با برتری بر داماش در روزی که رشتی ها اصلا در حد و قواره های بازی های پیشین شان نبود به برتری برسند و خود را به رده دوم جدول برسانند.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 12: شوت سنگین و مواج مهرداد کفشگری از پشت محوطه جریمه را فراهانی به سختی مشت کرد و از توپ ریباندی مهاجمان پرسپولیس نتوانستند استفاده نمایند.

 

دقیقه 31: توپ سرگردانی که داخل محوطه جریمه از روی پای محمد مختاری هم گذشت زیر پای کفشگری رسید و او با یک شوت سرکش توپ را پس از برخورد به مدافعان داماش راهی کرنر کرد. این بهترین فرصت پرسپولیس برای رسیدن به گل بود.

 

دقیقه 50: ضربه سر امین متوسل زاده از روی خط شش قدم در حالی که هیچ مدافعی پیش رویش نبود از کنار دروازه پرسپولیس به خارج رفت.

 

دقیقه 56: سانتر سیف الهی داخل محوطه جریمه به نظیف کار رسید، ضربه سر او با فاصله کمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

 

شرح گلها:

 

پرسپولیس 1-0 داماش: در پی خطایی که محمد مختاری در گوشه بیرونی محوطه جریمه روی هادی نوروزی انجام داد، داور یک ضربه آزاد اعلام کرد. ضربه کاشته را کفشگری نواخت و جلال حسینی در حالی که از کمند سه مدافع مستقیمش گریخته بود توانست با یک ضربه سر پس از برخورد به پای متوسل زاده گل برتری را به ثمر برساند.

 

پرسپولیس 2-0 داماش: بازهم گل و بازهم ضربه ایستگاهی این بار بر اثر خطای منجر به اخراج محمد مختاری. ضربه ایستگاهی را به زیبایی هر چه تمام تر حمیرضا علی عسگری به صورت مستقیم وارد دروازه داماش کرد.

 

* در حاشیه

 

– حدود 150 هوادار داماشی که 70 نفر از آنها از رشت با سازماندهی خودجوش یا ماشین شخصی آمده بودند در جایگاه مهمان مستقر شده بودند. حضور گیلانی های مقیم پایتخت با لهجه های مختلف استان نیز از نکات قابل توجه در جایگاه مهمان بود تا هواداران با شعار گیلانی با غیرت از آنها استقبال کنند.

 

– اعتراض های دایی که در فوتبال ما یک اپیدمی بود حالا رنگ و روی حق به جانب تری هم به خود گرفته است. پس از اینکه داور در نیمه اول به درستی گل سید صالحی را آفساید اعلام کرد فریادهای دایی بالاتر هم رفت و پس از اینکه داور چهارم از او خواست تا آرامشش را حفظ کند با عصبانیت به او گفت: تو برو بشین اونجا بابا! در ادامه ادایی داد خواست خود را به هادی دزفولی ناظر بازی می برد! اعتراض های دایی ظاهرا خیلی هم بی تاثیر نیست!

 

– تماشاگران حامی داماش گیلان در نیمه‌ی دوم در اعتراض به عملکرد داور مسابقه با نشان دادن اسکناس مدعی شدند که قضاوت به سود پرسپولیس بوده است.

 

– برخلاف اخبار منتشره ابتدای بازی از سوی خبرگزاری فارس مبنی برفحاشی هواداران داماش خطاب به سیدجلال حسینی، این اتفاق نیفتاد و هواداران داماش به این بازیکن فحاشی نکردند.

 

– در دقایقی از مسابقه هواداران داماش در اعتراض به تعویض های کادرفنی ، افشین چاووشی را مورد تشویق قرار دادند.

 

– اعتراض های پی در پی و عجیب دایی منجر شد تا هواداران داماش دایی را مافیایی قلمداد کنند و مایلی کهن را تشویق کنند.

 

– هواداران پرسپولیس که قصد داشتند به تقلید از شعارآوای معروف داماشی ها بپردازند با عدم پاسخ رو به رو و پاسخ داماشی ها مواجه می شدند تا هواداران پرسپولیس اقدام به توهین کنند.

 

– هوادارن پرسپولیس با ورود هواداران داماش اقدام به فحاشی بر علیه گیلانی ها می کنند.  در انتهای مسابقه تعدادی از هواداران پرسپولیس با سردستگی لیدر اصلی این تیم به سمت هواداران داماش یورش می آورند که با دخالت ماموران قضیه ختم به خیر می شود.

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید