وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : حالا چند روزى است که مردم شهرباران آب خوش در گلو فرو مى برند. و درست در روزهایى که گویى طبیعت برگ هاى تقویمش جابجا شده و از زمین و آسمان دارد باران هاى سیل آسا بر گستره ى جلگه ى گیلان زمین حکم روایى مى کند، خان نعمت نیز به مردم این دیار روى پر برکتش را نشان داده است. و حالا داماشى ها هم کم کم دارند طعم دل رباى آرامش و آسایش را مزه مزه مى کنند. پس از پیروزى بر دیار نصف جهان، دیگر آن جدول لعنتى از دست دو آتشه هاى داماش به کنارى گذاشته شده و کسى دل نگران افتادن نیست. دوباره کرى ها شروع شده و دارند فاصله ى گلهاى خورده و زده تیم خود را با رقیب هم استانى خود بالا و پایین مى کنند تا ببینند که آیا مانند سال پیش بالاتر از ملوان خواهند ایستاد یا نه!؟

 

کلاف سردرگم مالکیت

اما اینها هیچکدام موجب نمى شود که داستان گره کور مالکیت داماش دلمشغولى شماره یک شمالى ها نباشد. حالا که داستان قویدل با اتفاقاتى که برایش افتاده، به پایان رسیده است. اینجا در رشت همه منتظرند تا ببینند که چه کسى یا گروهى قرار است بیایند و پرچم را در دست بگیرند. و براى دانستن این پاسخ بزرگ کیست که نداند همه ى راهها به عابدینى ختم خواهد شد. مردى که در این دو سال خیلى ها در رشت به او ایمان آورده اند و با مثلث هوادار و بازیکن وکادر مدیریتى توانسته در دومین سال متوالى کشتى داماش را در توفان مشکلات به ساحل آرامش برساند.

 

لیست خریدار، قطار قطار!

وارد اتاق عابدینى که میشوى، همان ثانیه اول در مى یابى که موضوع سه فوریت روز، بحث ها داستان مالکیت است. عابدینى که سال پیش زمان زیادى را براى یافتن یک حامى مالى از کف داده بود و در حالى که زمان طلایى نقل و انتقالات و آماده سازى تیم براى شروع لیگ را به دلیل بى پولى از دست داده بود و چند هفته از شروع مسابقات گذشته بود که موفق به یافتن یک اسپانسر شد، انگار امسال نمى خواهد زمان را از دست بدهد و گفته همه ى تلاشش را خواهد کرد تا پایان لیگ امسال تکلیف حامى مالى تازه را روشن سازد.

به همین دلیل او براى رسیدن به این نیل همه ى گزینه ها را روى میز نگه داشته است تا بتواند از میان آن بهترین را دستچین نماید. از او درباره رستگار، خریدار گیلانى مى پرسیم، عابدینى مى گوید: بعد از چند بار مذاکره حضورى و تلفنى هنوز به جمع بندى نرسیده ایم، اما به دلیل مشکلات اقتصادى که گریبان گیر همه هست این روزها بعید مى دانم که این انتقال صورت گیرد، چرا که به اعلام کرده اند به صورت ضرب الاجل و مستمر نمى توانند در باشگاه سرمایه گذارى نمایند و البته براى ما زمان اولویت اول را دارد. ( بحث حضور رستگار پس از نگارش مطلب باتوجه عدم توافق منتفی شده است) .

 

پاى خارجى ها در میان است!

حالا که این گزینه کم رنگ است از عابدینى در مورد محجوب مى پرسیم، که پاسخ مى گیریم: این یکى را تمام شده تلقى کنید، قرار نیست از یک سوراخ دوبار گزیده شویم!! از سایر گزینه ها مى پرسیم و مى گوییم: شنیده ایم که پاى خریدار خارجى هم در میان است؟ عابدینى که براى پاسخ دادن، چند بار حرفهایش را در دهان مى چرخاند تا مبادا به یک کد درست کسى برسد و طرف معامله را قور بزند، مى گوید: ببینید ما دو خریدار خارجى داریم که شانس قرارداد بستن با یکى خیلى زیاد است، آنها یک شرکت اروپایی-آسیایى هستند که در حال سرمایه گذارى کلان در استان گیلانند و مایل اند تا داماش را هم خریدارى نمایند. آنها حرفهاى اولیه را هم با ما زده اند و ما در حال بررسى هستیم که ببینیم مشکلات قراردادى را چگونه مى توانیم حل کنیم.

عابدینی می گوید : به غیر از آنها یک خریدار هم از کشورهاى حاشیه خلیج فارس داریم که نام معروفى است و به شدت سابقه فوتبالى دارند و صاحب دو باشگاه در حوزه خلیج فارس هستند و همچنین یک باشگاه معتبر اروپایى. آنها منتظر چراغ سبز ما هستند تا پا پیش بگذارند و حتا سفیر آن کشور هم اعلام آمادگى کرده تا براى بستن قرارداد کمک کند، اما ما مى خواهیم اول تکلیف مان با گزینه اروپایى معلوم شود بعد به سراغ آنها برویم، البته فاصله حرف تا عمل زیاد است و باید ببینیم تا چه قدر بر روى حرفهایشان مى مانند. فعلا که خیلى ها مى آیند و پیشنهاد مى دهند و دیگر باز نمى گردند!

 

مشکل قانونى دارند

علت اینکه عابدینى در گفتن نامها وسواس به خرج مى دهد، یک علت دارد و آن خرابى اوضاع مالى اغلب تیمهاى لیگ برترى است و کافى است نام یک اسپانسر چاغ و چله لو برود تا همه به قصد کفتر جلد کردنش دست به کار شوند! اما اینکه چرا داماشى ها به سرعت براى بستن قرارداد با آنها اقدام نمى کنند هم یک پاسخ دارد: بندى که در قانون اساسى وجود دارد و به یک شرکت یا فرد خارجى اجازه نمى دهد تا در کشورمان ملک یا شرکتى خریدارى نمایند، مگر اینکه یک شریک ایرانى داشته باشند و ظاهرا یکى از دو خریدار خارجى از این امر بى بهره است.

 

نگارنده : رادنی دیدار

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید