وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : در چارچوب هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر باشگاه های ایران عصر امروز تیم فوتبال داماش گیلان در حضور هوداران خود توانست گهر را با یک گل شکست دهد .

 

به گزارش وارش اسپرت، داماش گیلان در حالی نوار نبردن خود را با حضور تماشاگرانش پاره کرد که هفت بازی پی در پی را پیروز نشده بود و دو ماه نیز از بازی در مقابل دیدگان هواداران خودی محروم بود .

تک گل داماش گیلان در این دیدار توسط علیرضا نظیفکار در دقیقه 76 مسابقه به ثمر رسید تا داماش با کسب این سه امتیاز و پیش از بازی های فردا با 15 امتیاز به طور موقت در رتبه یازدهم جدول رده بندی قرار بگیرد .

 

شایان ذکر است هادى سهرابى(54) ، حسین کوشکی (81) ،ابوالفضل حاجی زاده (87) و مرتضی ابراهیمی دقیقه 92از داماش گیلان و شهرام مهربان(61)،رضا کاردوست (65) از گهر اخطاری های این دیدار بودند و محمود شفیعی از گهر نیز در دقیقه 76 اخراج شد . داماش گیلان سه شنبه آینده و در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر در استادیوم یادگار امام تبریز مهمان تراکتورسازی تبریز خواهد بود .

 

گزارش ، حواشی و آمارو اطلاعات بازی در ادامه مطلب

 

تماشاگر: پنج هزار نفر. هوا: ابری – دما: 21 درجه سانتی گراد.

داور: البرز حاجی‌پور – کمک داوران: بابک داورى و مهدى ناصحى.
اخطار: هادى سهرابى دقیقه 54،حسین کوشکی دقیقه 81،ابوالفضل حاجی زاده دقیقه 87،مرتضی ابراهیمی دقیقه 92( داماش)- شهرام مهربان دقیقه 61،رضا کاردوست دقیقه 65(گهر)

اخراج: دقیقه 74 محمود شفیعی (گهر)

 

داماش: حسن رودباریان،محمد سیاه( از دقیقه 69 حسین کوشکى)،ابوالفضل حاجى زاده،مرتضى ابراهیمى،حسین ابراهیمى،على رضا نظیف کار،هادى سهرابى،افشین چاوشى،مصطفى حاجتى،امین متوسل زاده،بهنام افشه(از دقیقه 91 مهدی کیانی).

سرمربى:حمید درخشان.

 

گهر: شهرام مهربان،تقى نایینى(از دقیقه 79 مجید خمسی)،ساشا کلونیا،مجید باجلان،امین ترکاشوند( از دقیقه 66محمد پروین)،محمود شفیعى،رضا کاردوست،عمار نیک کار(از دقیقه 55 مجتبى زارعى)،هادى رکابى،محمد رضا خرسند نیا،آرمان قاسمى.

سرمربى: على رضا پورمند.

 

*شرح بازى

دو تیم داماش و گهر دو تیم هم خانواده فوتبال ایران در ورزشگاه عضدى رشت در حالى مقابل هم قرار گرفتند که داماش پس از 55 روز در مقابل دیده گان هوادارانش به میدان رفته بود.داماش با لشکرى مصدوم و محروم در این بازى به میدان آمده بود، از داشتن مهدوى سه کارته و بروش و الماس خاله و جهانبخش و آبشک مصدوم محروم بود. بازى در حالى شروع شد که بر خلاف انتظار هواداران داماش ورزشگاه را پر نکرده بودند و انگار با قرار گرفتن تیم در رتبه پانزدهم به نوعى با این تیم قهر کرده بودند! مسابقه با میدان دارى داماشى ها در ابتداى مسابقه آغاز شد. در دقیقه هفت بازى خطرناک ترین موقعیت داماش به وقوع پیوست که فرار در عمق افشه منجر به تک به تک با شهرام مهربان شد که او شوت افشه را به زیبایى با پا دفع نمود. اما خطرناک نرین موقعیت بازى بر خلاف جهت آن در دقیقه 25 اتفاق افتاد و طى أن ابوالفضل حاجى زاده با یک تکل بى مورد کودکانه امین ترکاشوند را از پشت سرنگون کرد که ضربه پنالتى را مجید دروازه نواخت که رودباریان با یک شیرجه ى زیبا توپ را در دو مرحله مهار نمود. بعد از این پنالتى انگار ترمز هر دو تیم کشیده شد و بعد از آن تماشاگران شاهد یک بازى سرد و بى روح بودند که فقط در چند دقیقه پایانى این نیمه دوباره کمى بازى گرم شد. به هر روى بازى در نیمه نخست در حالى با نتیجه تساوى به پایان رسید که شاید این عادلانه ترین نتیجه براى دو تیم بود.

نیمه دوم:

نیمه دوم هم به مانند نیمه اول با فشار اولیه داماش شروع شد،اما حملات سردرگم و بدون برنامه رشتى ها تنها نتیجه اش نیم خیز کردن تماشاگران بود و بس! حملاتى که اگر از واژه ى بارى به هر جهت از آن استفاده کنیم خیلى هم بى راه نگفته ایم.در سوى دیگر پورمند با آوردن محمد پروین و زارعى سعى کردن فشار تهاجمى گهر را بر روى دروازه داماش بیشتر کند و در این میان با باز شدن فضاهاى دفاعى گهر، داماشى ها فرصت تهاجم بیشتر را پیدا کردند.و در یکی از همین فرصت ها بود که حسین ابراهیمی با فرار از دفاع چند لایه گهر توانست در یک موقعیت تک به تک برای تیمش یک پنالتی بگیرد. پس از گل هر چند دو تیم هرکدام به نوبت صاحب موقعیت های خطرناکی شدند اما سوت های پیاپی داور و دادن چند کارت زرد به نوعی سرعت بازی را گرفت و در پایان با همان تک گل مسابقه به سود داماش به پایان رسید تا داماش پس از هفت بازی بتواند رنگ برد را به چشم ببینید و نخستین سه امتیاز را بتواند درخشان با داماش بدست آورد. در آن سو هم گهر سه امتیاز حیاتی دیگر را از دست داد تا از حالا بداند که روزهای سیاهی در پیش خواهد داشت.

 

شرح گل:

داماش1-0 گهر: فرار در عمق حسین ابراهیمى درون محوطه جریمه با خطاى محمود شفیعى سرنگون شد و داور هم بلافاصله هم راى به اخراج او داد و اعلام پنالتى نمود که ضربه ى پنالتى را نظیف کار به زیبایى بر خلاف شیرجه مهربان به گل تبدیل کرد.

 

بهترین بازیکن: شما در نظر داشته باشید که پنالتی دقیقه 25 گهر گل میشد؟ مطمئنن نتیجه پایانی آنی نبود که حالا رقم خورد. حسن رودباریان با چند مهار عالی توپ و البته یک مهار پنالتی بدون شک بهترین بازیکن میدان بود.هرچند که نباید از بازی خوب حسین ابراهیمی به سادگی گذشت.

 

*در حاشیه

 

– هواداران داماش گیلان پیش از شروع مسابقه با تشویق تیم گهر و همچنین شعاری با مضمون اینکه گهر همون داماشه و گهر مال دروده از این تیم حمایت کردند . همچنین پرده نوشت هایی نیز به خاطر قدردانی از درودی ها که در پلی آف دوسال قبل داماشی های گیلان را تنها نگذاشته بودند در استادیوم نصب شده بود .

هواداران داماش در پایان مسابقه نیز با شعارهای معدود هواداران درودی را بدرقه کردند که با عکس العمل ها مثبت آنها مواجه شدند .

تماشاگران داماش با این حرکت نشان دادند حافظه تاریخی خوبی دارند و میزبان خوبی برای تیم هاو تماشاگران بی حاشیه هستند .

 

– پیش از شروع بازی تماشاگران داماش در حرکتی جالب هر دو تیم را به سوی خود فراخواندند .

 

– مجتبی پوربخش گزارشگر تلویزیونی شبکه باران و تهیه کننده و مجری برنامه سکو به کرات از سوی هواداران داماش گیلان تشویق شد . شایان ذکر است که وی در دیدار تیم های ملوان و سایپا بدون هیچ دلیل قانع کننده ای مورد انتقاد و فحاشی شدید هواداران ملوان در استادیوم تختی انزلی قرار گرفته بود .

 

– هواداران داماش در این دیدار اگرچه استادیوم را پرنکردند اما مثل همیشه هیچگاه تشویق هایشان قطع نشد . از شعارها جالب توجه و همیشگی هواداران می توان به شعار داماش سرور ملوان  ، تیم اول گیلان فقط داماش گیلان ، گهر مال دورده ، آبرار آبرار- غیرت قوربان برار ، و شعار دوجانبه داور بی تجربه در مواقع سوت های اشتباه داوری اشاره کرد .

 

– سوت های اشتباه و مکرر و گاها بی دلیل البرز حاجی پور داور این دیدار در دقایقی از بازی سبب سکون بی حد بازی می شد . اشتباهات عجیب کمک اول این دیدار نیز در نوع خود جالب توجه بود. وی توپ اوت محرز را کرنر اعلام می کرد، توپ خارج از زمین نشده را اوت اعلام می کرد و یکی دو مورد آوانتاژ بی موقع اون نیز سوهان روح شده بود! شاید او هم از آب معدنی های معروف بازی پرسپولیس و سپاهان در اصفهان مصرف کرده بود!

 

– پس از پایان بازی در حالی که بازیکنان داماش به سمت نیمکت گهر می رفتند تا خوش بشی را با مربی سابق خود داشته باشند با سروصدا و فریادهای عبدالله مرغوب مدیر پایه داماش گیلان از اینکار منصرف شدند!!

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید