روحان احمدی ورزشکار گیلانی دهمین مدال طلای مسابقات پاورلیفتینگ نابینایان و کم بینایان قهرمانی جهان را کسب کرد.

به گزارش وارش اسپرت – پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان، مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان اظهار داشت: در مسابقات پاورلیفتینگ و پرس سینه نابینایان و کم بینایان قهرمانی جهان که در کشور مصر برگزار شد، روحان احمدی ورزشکار باسابقه استان مقام قهرمانی جهان را کسب کرد.

سعید علیپور افزود: این ورزشکار شایسته گیلان در جریان این رقابت ها ، در وزن 125 کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت و در نهایت توانست عنوان قهرمانی و مدال طلای این وزن را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: روحان احمدی پیش از این نیز 9 بار مقام قهرمانی رقابت های پارولیفتینگ نابینایان جهان را کسب کرده بود و با تصاحب مدال طلای این دوره از رقابت ها، تعداد مدال های طلای جهانی این ورزشکار به عدد 10 رسید.

به گفته علیپور، این ورزشکار شایسته استان در جریان این مسابقات در رده پیشکسوتان نیز حضور یافت و توانست دو مدال طلای دیگر نیز کسب کند تا با دست پر از رقابت های جهانی بازگردد.

وی اضافه کرد: همچنین نظام دودل از گیلان که ریاست کمیته پاورلیفتینگ فدراسیون جهانی ورزش های نابینایان و کم بینایان را بر عهده دارد ، در این مسابقات به عنوان سرپرست تیم ملی ایران و مسئول برگزاری مسابقات حضور یافته بود.

سیزدهمین دوره مسابقات پاورلیفتینگ و پرس سینه نابینایان و کم بینایان قهرمانی جهان با حضور زبده ترین ورزشکاران این رشته از سراسر جهان در مصر برگزار شد که در نهایت تیم ملی ایران با کسب پنج مدال طلا و دو مدال برنز پس از اوکراین، روی سکوی نایب قهرمانی جهان قرار گرفت.