مدیر نقل و انتقالات پیش فصل داماش در دوران حضور متقاضی خرید وقت (بهاروند) در خصوص حواشی آن زمان و همچنین حضور مجدد علی اصغر کلانتری به گفتگو با وارش اسپرت پرداخت که در ادامه خواهید خواند:

-حالا که مدتی از آن زمان گذشته است کمی شفاف سازی کنید و بگویید دلیل آمدن و رفتن شما چی بود؟

تیم داماش و مردم رشت از پتانسیل بسیار بالایی به لحاظ تاریخ، فرهنگ و شخصیت، نسبت به بسیاری از استان‌ها که الان در لیگ برتر تیم دارند برخوردار هستند و همین انگیزه بالایی را برای حضور به وجود خواهد آورد.

در ابتدای فصل با مدیریت ورزش و فوتبال استان جلساتی را برگزار کردیم و سعی کردیم که موانع را برطرف کنیم. تیمی را بستیم واقعا شبیه به تیم شمس آذر فصل گذشته بود که بدون سر و صدا وارد لیگ برتر شد.

ما گلری که آورده بودیم، گلر تیم ملوان بود و اگر یادتان باشد تیمی که جلوی استقلال بازی کرد تیم محشری بود اما جرا آن تیم پاشید؟ من جایی مصاحبه نکردم اما در جمع تعدادی از دوستان نوشتم که داماش تا هفته سیزدهم دو مربی عوض می‌کند. اولی نتیجه نمی‌گیرد و دومی نیز تیم را به سمت موفقیت نمی‌برد چون می‌گوید بازیکن برای من نیست. عامل تمام این اتفاقات هم آًقای زحمتکش بود….

 

روز اول آقای زحمتکش گفتند به عنوان بیعانه ششصد میلیون به من بدهید که آقای بهاروند یک میلیارد به ایشان داد. شاید همین مسئله باعث شد که آقای زحمتکش تفکر دیگری را پیدا کنند و انتظار بیشتری را داشته باشند.

ما وقتی خواستیم چک‌های مراحل بعد را پاس کنیم، منتظر تسویه حساب ایشان با طلبکاران بودیم که دیدیم ایشان برگه‌ای را طبق استعلام فدراسیون آورده‌اند و می‌گویند تیم بدهی ندارد؛ این در حالی بود که خیلی از بدهی‌ها از جمله بدهی آقای داداش زاده و تعدادی دیگر هنوز پرداخت نشده بود. به ایشان گفتیم شما بدهی دارید وگرنه در نقل و انتقالات مشکل خواهیم خورد و پنجره بسته می شود.

 

-آن قرارداد برای مالکیت تیم، خلاصه به یک نحوی می توانست پیش برود، چک اول می شد که پاس شود و بدهی ها موکول به دومین چک شود. چطور این اتفاق نیفتاد؟

پول در حساب دکتر (بهاروند) بود، اما خود آقای (بهزاد)داداش زاده که من پیام‌هایش را دارم گفتند من دارم جلوی نقل و انتقالات را از طریق کمیته تعیین وضعیت می‌گیرم. ما به آقای زحمتکش گفتیم که بیاییم با آقای داداش زاده تسویه کنیم و با ایشان صحبت کنیم شاید یک و نیم میلیارد را با یک میلیارد فیصله دادیم که آقای زحمتکش گفت این موضوع به شما مرتبط نیست و من شاید اصلا پول ایشان را ندهم! چنین شرایطی پیش آمد و ما نمی‌توانستیم پول را به ایشان بدهیم و بدهی‌های اینگونه هم باقی بماند. بدهی‌هایی که شرایط را برای ادامه کار تیم می‌بست. ما آن کار را نکردیم ولی آقای نعیمی اینکار را کرد و به دادگاه هم کشیده شد. همان آقای بهاروند که آنها می‌گفتند اینکاره نیست چطور الان از کاندیداهای قائم مقامی باشگاه استقلال شده است؟

همین الان هم کار سخت است چون باید پرداختی بازیکنان به پنجاه درصد برسد و ضمن پرداخت کردن بدهی‌ها، جهت بسته نشدن پننجره نقل و انتقالات باید چند میلیارد هم برای مذاکره با بازیکن جدید وارد شود؛ همین‌ها را جمع بزنیم مبلغی در حدود ۲۰ میلیارد تومان می شود که باید تا نیم فصل توسط آقای نعیمی تامین شود!‌
داماش الان باید حداقل در نیم فصل دوم ۲۰ امتیاز بگیرد تا بخواهد بماند و کار بسیار سخت است.

 

 

-آقای علی اصغر کلانتری هم که در زمان حضور شما در ابتدای فصل به عنوان سرمربی داماش منصوب شده بود، دوباره برگشت.

بله. من به تنها چیزی که ابتدای فصل و الان افتتخار می کنم آمدن آقای کلانتری است. چون ایشان هم انسان فنی و هم آدم سالمی هستند. البته الان ماندن تیم کار بسیار سخت‌تری است تا تیمی که در ابتدای فصل قرار بود به لیگ برتر صعود کند.

 

-اما الان بسیاری معتقدند تعویض مربی اولویت نبوده و بیشتر از بحث مربی، بحث بازیکن است که مهم بوده و اگر تیم خوبی بسته شده بود شاید هر کسی هم ‌می‌توانست تیم را نگه دارد.

بازیکنانی که ما در ابتدای فصل داشتیم، ۹ نفر از آن‌ها رفتند که ۶ نفرشان جزو تیم‌های اول تا چهارم جدول هستند. علیرضا رحمتی در تیم آریو اسلامشهر که پنج گله است یا محمد بیرواند که از هافبک‌های خوب است. احسان افراز در نفت و گاز گچساران بازی می‌کند، رضا خانی نیز همینطور و فرید امیری که به خیبر پیوست و…! ما بازیکن بدی نداشته‌ایم.

در پرانتز جا دارد از آقای آقازاده تشکر کنم که هزینه‌هایی را در آن برهه انجام دادند و همینطور از جهانگیر عسگری تشکر می‌کنم، با آنکه بچه رشت نبود، رفت و صد میلیون از هزینه‌ها را در همان برهه کوتاه داد و هنوز هم کسی پول او را نداده است.

من یا جهانگیر هیچ قراردادی نبستیم اما آقایی که اینجا مدعی تعصب بود برای صد میلیون تومان بالا و پایین تر چهار جلسه با او گذاشتیم.

 

-با این شرایط آیا داماش می‌تواند در نقل و انتقالات موفق عمل کند؟

کار با توجه به شرایط جدولی سخت است و آمدن بازیکنان نیز با همین شرایط مشکل است. داماش الان بازیکنی می‌خواهد که اصطلاحا کار را در بیاورد. البته داماش اگر پنج تا بازیکن خوب بگیرد کار درمی آید.

فوتبال ایران به تیم‌هایی مثل داماش نیاز دارد و باید به آن افتخار کند چرا که در هر بازی می‌توانند استادیوم را پر کنند و به فوتبال رونق دهند.

امیدوارم هیچکسی برای اینکه به جایگاهی برسد شرف خود را به حراج نگذارد. برخی‌ها اینکار را کردند و امروز داماش نتیجه‌اش را دیده است. کاش قدر آدم‌هایی که برای خدمت می آیند را بدانند. کسانی مثل آقای آقازاده یا دکتر دمیرچی که زمین دانشگاه را در اختیار داماش گذاشته بودند، در حالی که همان موقع کسانی آمدند و اعتراض کردند چرا این امکانات را در اختیار ما نگذاشتید که ایشان گفتند داماش در لیگ یک است و بیشتر به این حمایت برای سرافرازی رشت نیاز دارد.