وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: اشکهای من به خاطر امتیاز گرفتن از تراکتور در برابر هوادارانش و سرمای زیر صفر تبریز نبود،بلکه به خاطر مرام و معرفت بازیکنهایی بود که علی رقم کم لطفی مسئولان،مرام و معرفت نشان دادند."

علی نظرمحمدی پس از برکناری افشین ناظمی سکان هدایت این تیم شمالی را برعهده گرفت تا در نخستین بازی مقابل تراکتور در تبریز روی نیمکت داماش بنشیند. مصاحبه با علی نظر، همیشه جذاب از کار در می آید.

 

*از آمدنت به داماش شروع کنیم؟

داماش یک آتش است که همه از ترس سوختن به آن دست نمی زند و یک مدیر با دل و جرات و شجاع می خواهد که بیاید و به یک جوان اعتماد کند. من هم با همان جسارت دوران بازیگری ام به میدان آمدم و آبرو گرو گذاشتم تا آبرو و حیثیت شهرم را با کمک هم حفظ کنیم.

 

*این حرفها خیلی شعاری نیست؟

به هیچ وجه، حرف دل منه. من در همین شهر شدم علی نظر، در همین شهر با مردمش اشک سقوط ریختم و اشک شوق صعود و برتری در فینال جام حذفی. شاید برای کسی که از جو شهر من دور باشد حال شعار رو داشته باشه ولی در اینجا شعار نیست، بلکه شعر و شور هست. از بازیکنانم هم می خواهم که به مانند همیشه دست در دست هم بدهیم و پشت یک مربی جوان بمانند تا در پایان همه به بهشت برویم!

 

*اینکه همش شد تقاضا!؟

اتفاقا درخواست اصلی من از مسئولین استان و به ویژه دکتر نوبخت است. همانطور که ایشان بستری فراهم نمود تا مشکل مالی ملوان حل شود از ایشان می خواهم که به داماش هم کمک کنند تا از نظر مالی مشکلاتش حل شود تا در بازی های باقی مانده بازیکنان بدون دغدغه ی وحشتناک مالی به میدان بروند. ایشان مدتها نماینده اول مردم رشت بودند و با حمایت و اعتماد این مردم به بالاترین درجات سیاسی کشور رسیدند و الان چشم مردم زادگاهش به جناب دکتر نوبخت است.

 

*اگر موافقی از فوتبال صحبت کنیم؟

قبل از اینکه از بازی با تراکتور حرف بزنیم، من اول یک تشکر ویژه دارم از بازیکنان بزرگتر تیم: مهدوی، نظیف کار، حاجتی، متوسل زاده، حاجی زاده و مختاری. در این چند روزه که من مسئولیت تیم را برعهده گرفتم تاکنون بیشترین همکاری و کمک را با من داشته اند و شرایط را فراهم کردند تا بتوانیم همه با هم همدل شویم. محمدرضا مهدوی علی رقم اینکه سه کارته بود به درخواست من به تبریز آمد و مثل یک هوادار حرص و جوش خورد و به مانند یک مربی به من کمک نمود.

 

*بازی با تراکتور چه طور بود؟

ما در شش بازی نتوانسته بودیم نتیجه بگیریم و فشار زیادی روی تیم بود. در اکثر آن شش بازی هم البته مستحق باخت نبودیم و به دلیل همین فشارها نتوانستیم امتیاز به دست بیاوریم. ما هم روی کارهای تاکتیکی کار کردیم و هم روی بازیابی روحیه بچه ها. به نظر من در چنین شرایطی کسب یک امتیاز در برابر تیمی مانند تراکتور و در آن شرایط جوی کمتر از برد نیست.

 

*داستان آن گریه های بعد از بازی ات چه بود؟

اشک های من به خاطر امتیاز گرفتن از تراکتور در برابر هوادارانش و سرمای زیر صفر تبریز نبود، بلکه به خاطر مرام و معرفت بازیکن هایی بود که علی رقم کم لطفی مسئولان، مرام و معرفت نشان دادند و برای اعتبار مردم رشت زحمت می کشند و و جلوی آن همه هوادار و در سرمای تبریز جلوی تراکتور توانستند با امتیاز به رشت بازگردند. گریه های من به خاطر معرفت و تعصب و مردانگی بازیکنانم بود. در رختکن سر تک تک بازیکنان را بوسیدم و گریه کردم.

 

*پس گریه، گریه شوق بود؟

این را بگویم که نه من و نه بازیکنان از این بازی سرمست نشدیم و همه ی فکر و ذهن مان را بلافاصله معطوف کرده این به بازی روز جمعه با راه آهن. ما با برنامه ریزی روی این بازی می خواهیم دست پر از زمین خارج شویم و خیال خودمان و هواداران مان را از بابت ماندن در لیگ راحت کنیم.

 

*برای مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی به تهران نمی روی؟

نه. من به احترام افشین ناظمی به این مراسم نخواهم رفت. دعوت نامه این مراسم برای افشین ناظمی بود و من در آن شرکت نخواهم کرد.

 

*با برف سنگین رشت چه می کنید؟

ما امروز را به بچه ها استراحت دادیم و از فردا با توجه به اینکه وضعیت زمین حالا حالا ها خراب است تا مساعد شدن شرایط در سالن تمرینات را ادامه خواهیم داد. نه برف و نه هیچ بلای آسمانی دیگری نمی تواند جلوی اراده ی مردم رشت را برای رسیدن به آنچه در ذهن دارند بگیرد!

 

*حرف آخر؟

ما تا روز جمعه همه ی آنچه که باید انجام می دهیم. ابتدا امیدوارم تا شرایط باشگاه بهبود پیدا کند تا از نظر روحی بچه ها شارژ شوند. مطمئنم که عابدینی تاکنون چندین برابر توان همه زحماتش را کشیده است و انشاالله که به ثمر بنشیند. ما بیشتر از هر چیزی دیگری جمعه چشم انتظار حضور صد درصدی هواداران داماش در عضدی هستیم تا با اتحاد و همدلی هم معنی واقعی بار دوازدهم را باردیگر در فرهنگ فوتبال ایران ترجمه کنند. مهمتر از هر چیز دیگر برای بازیکنان و کادر فنی و مدیریت داماش، اتحاد و پشتیبانی دوباره ی مردم گیلان زیر نام بزرگ داماش در روز جمعه خواهد بود.

 

منبع: سایت گل