جلسه هم اندیشی رئیس و اعضای هیات والیبال شهرستان رشت با جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در هیات والیبال رشت برگزار شد.  

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، در این جلسه رئیس هیات والیبال شهرستان رشت و اعضای این هیات به ارائه بیلان کاری یک سال گذشته و بیان نقطه نظرات و درخواست های خود از نماینده شهرستان رشت در مجلس به جهت حمایت از والیبال رشت پرداختند.  

 

volley-rasht--6--DTwKxDM

 

در ابتدای این نشست مصطفی عاقل منش رئیس هیات والیبال شهرستان رشت ضمن خیرمقدم به نماینده شهرستان رشت و اعضای حاضر در جلسه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان به ارائه بخشی از بیلان کاری این هیات در سال گذشته پرداخت و گفت: به محض حضور در راس هیات والیبال شهرستان رشت، در مهمترین اقدام با راه اندازی 16 کمیته و انتصاب اعضای آن، جلسات متمادی برگزار کردیم تا فعال باشند. 

وی افزود: تا به امروز حدود 50 تا 60 مصوبات در سال گذشته اجرایی شد که این موضوع را در جلسه ای با حضور مسئولین و اصحاب رسانه در میان خواهیم گذاشت. سال گذشته با محموعه هیات والیبال، لیگ های شهرستانی و استانی را فعال کردیم. لیگ شهرستان برگزار شد و کانون های آموزشی خود را محک زدند. 

رئیس هیات والیبال شهرستان رشت اظهار داشت: والیبال رشته ای است که از قدیم در استان گیلان با استقبال همراه بوده و با توجه به موفقیت تیم ملی در سالیان گذشته، این استقبال بیشتر هم شده است. همین موضوع امکان موفقیت و توسعه در صورت حمایت دقیق را افزایش می دهد. 

وی در ادامه خطاب به کوچکی نژاد ادامه داد: در همین راستا امیدواریم با حمایت شما و کمک هایی که تا الان هم مجموعه های شهرداری و استانی داشته اند، این مسیر توسعه شتاب بیشتری به خود بگیرد. 

وی افزود: انشالله قرار است که به زودی اولین زمین والیبال ساحلی در شهرستان رشت را در ایستگاه آتش نشانی جاده تهران افتتاح کنیم و به زودی نیز قرار است با فراهم شدن مقدمات کار، یک جام بزرگ والیبال ساحلی در شهرستان رشت برگزار شود. 

مدیرعامل باشگاه وارنا شهر باران رشت در ادامه با اشاره به اینکه بعد از تیم والیبال باشگاه داماش، تیم قدرتمندی برای حضور در رقابت های کشوری نداشته ایم عنوان کرد: وارنا شهر باران با نگاه شرکت در مسابقات کشوری تشکیل شد و امیدواریم با تامین هزینه ها بتوانیم در سالیان آتی نیز در مسابقات شرکت داشته باشیم. شما هم که همیشه در ورزش حضور حمایتی خوبی داشته اید و امیدواریم دست حمایتی شما برای والیبال هم اتفاق بیفتد. 

 

volley-rasht--5--BJXRAGU

 

سپس حاضرین جلسه به ترتیب به معرفی خود و ارائه بیلان و خواسته ها و دغدغه های خود به نماینده شهرستان رشت پرداختند که از آن جمله می توان به مشکلات عدیده مالی در بحث پرداخت های داوران، کمبود منابع مالی در بحث های توسعه ای والیبال و نبود امکانات لازم در بخش بانوان از جمله زمین ها و سالن های اختصاصی عنوان کرد.

در ادامه این نشست مهندس جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، پس از تسلیت ایام سوگواری شهادت امام علی (ع) و گرامیداشت لیالی قدر گفت: امروز ورزش به مانند گذشته نیست و در همه بخش ها از جمله سلامت، اجتماع، اقتصاد و حتی سیاست نفوذ کرده است و عقل حکم می کند که به همین دلایل به ورزش بیشتر از گذشته توجه شود. برخی ورزش ها طرفداران خاص خود را دارند و برخی نیز نفوذ بیشتری را در اجتماع دارند که از آن جمله می توان پس از فوتبال والیبال را دارای نفوذ اجتماعی بالا دانست. 

وی ادامه داد: امروز متاسف هستیم که کشتی سه تیم سپیدرود رشت، داماش گیلان و ملوان که نماینده فوتبال این استان در سطوح بالا هستند به گل نشسته است و نتوانستند نتایج لازم را بگیرند. من به طور مستقیم شاید کمتر در ورزش ورود کرده ام و سعی کردم هر آنجا که توانم هست وارد شوم و هیچوقت ادعایی نکنم که امکانش برایم وجود ندارد. امروز بدلیل برخی باند بازی ها سپیدرود از صحنه لیگ برتر حذف شد. بارها به من گفتند که بیا و هیات مدیره باش اما من گفتم که نماینده مجلس چرا باید عضو هیات مدیره باشد و هر آنجا که بتوانم کمک می کنم. در مورد والیبال هم موضوع به همین شکل است. 

وی افزود: در هر کجا که ورود کردیم، به دنبال راهکار برای ارائه منابع مالی پایدار برای ورزش بوده ایم تا زد و بندها تاثیر نگذارد. برخی ها آمدند که گفتند میلیاردها هزینه می کنیم اما در نهایت می بینید که وضعیت فوتبال و ورزش استان به این روز نشسته است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارها به مدیران گفته است که زد و بندها را کنار بگذارند گفت: سوال من این است چرا کسی که تا به امروز در ورزش حضور و تخصصی نداشته است، باید به یکباره وارد شود یا ریاست هیاتی را به عهده بگیرد. 

وی افزود: تشکر می کنم از هیات والیبال و آقای عاقل منش که می دانم دلی کار می کند. والیبال جایگاه و طرفداران خوبی در بین مردم دارد. فوتبال را که خراب کردند امیدوارم که والیبال با مراقبت خراب نشود. 

کوچکی نژاد در ادامه به قول ها و تعهداتی که وزیر ورزش به وی اعلام کرده بود اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سرانه ورزشی ما در بین استان های آخر هستیم. آقای سلطانی فر در خصوص سالن ها و ایجاد فضاها و سرانه ورزشی استان تعهداتی دارند که امیدوارم هرچه زودتر به آن عمل شود.  

وی در پایان گفت: از شما هم می خواهم که اگر مکان هایی را شناسایی می کنید که امکان توسعه به سمت فضاهای ورزشی است، به بنده اطلاع دهید تا رایزنی ها صورت بگیرد. در خصوص سالن های آموزش و پرورش هم پیگیری هایی را انجام می دهم تا از منابع نیز استفاده شود.مطمئنا بنده هر جا که بتوانم، چه در بحث معنوی و حمایتی و چه در بحث توسعه زیر ساخت ها هر چقدر که توانم باشد کمک می کنم. 

 

volley-rasht--4--AJHWxWE

 

در پایان این نشست، از زحمات یکساله حاضرین در جلسه با ارائه لوح هایی توسط مهندس کوچکی نژاد و مهندس عاقل منش تقدیر به عمل آمد و عکسی به یادگار گرفته شد. 

  

volley-rasht--3--ANLPRCA

 

volley-rasht--2--CLOQJxE

 

volley-rasht--1--ATNCJSQ

 

volley-rasht-DXIXVYG