در مقدمه باید اذعان کنیم ، مدتی است فضای رسانه اى در یکی از شهرهای شمالی کشور آلوده شده است که امیدواریم هرگز و هرگز به سرنوشت رودخانه اش که حالا به آلوده ترین رودخانه جهان تبدیل شده دچار نشود .

گویا دراین شهر برخی پیش از قلم به دست گرفتن ، به فکر پر کردن کیسه خالیشان هستند و تیشه به دست به جان ریشه ورزش استان افتاده اند و اگر منفعتی به آنها رسید که هیچ و اگر نه می خواهند آن را از ریشه نابود کند! برایشان صداقت خبرنگاری هم مهم نیست و اگر لازم باشد از زبان مردم یک شهر، مطالبی دور از واقعیت را هم بازگو می کنند.

آرى در شهرباران، وقتی تیم صعود می کند به جای پیغام تبریک، تیترهای تمسخر آمیز می زنند، اینجا وقتی همه از وضع اسف بار مالی خبر دارند می نویسند که مشکل داماش مالی نیست بلکه تنها مدیریتی است! جالب تر آنکه اینجا از قول مردم یک شهر فتوا صادر می کنند!

ویژه نامه گیلان روزنامه خبرورزشی به سردبیری همکار گرانقدر ما جناب آقای عماد فانی را شاید بتوان به لحاظ کاریزمای کاری سرگل روزنامه های ورزشی گیلان نامید و به همین جهت روی سخن و اصل کلام مان خطاب به ایشان خواهد بود چرا که اگر انتقاد خود را مستقیما به افراد کوچک وارد کنیم باعث بزرگ شدن آنها می شود، تا جایی که مطالب بعضی از همین افراد ، نشاَت گرفته از دیده شدن است !

 

جناب آقای فانی سردبیر محترم خبر ورزشی گیلان،از حضرتعالی که کمتر دیده ایم با مواضع شخصی وارد برخی مسائل شوید، بیش از این انتظار داریم. انتظاری که جامعه ورزش استان دارد. متاسفانه افرادی در روزنامه ی تحت سردبیری شما نفوذ کرده اند که به نظر از صلاحیت لازم برخوردار نیستند و گویا دنبال منافع شخصی و شاید هم جبران گذشته هستند .

در چند وقت اخیر مطالبی به دور از واقعیت در این ویژه نامه چاپ شده است که میخواهیم به قسمتی از این مطالب اشاره کنیم. البته فقط تیتر مطلب را یادآوری می کنیم چون پشت هر اسمی می تواند افراد دیگری باشند :

 

وارش اسپرت

 

1-از مطلبی با تیتر"حرف های درست و نادرست یک پیشکسوت فوتبال " شروع می کنیم ؛ از نوع نگارش پیداست که پشت این اسم چه کسی خود را جای داده است! مطلبی که مستقیم و غیر مستقیم بر پایه زیرسوال بردن وارش اسپرت -تارنمای هواداران داماش گیلان نوشته شده است! در قسمتی ایشان خوانندگان وارش اسپرت را انگشت شمار عنوان می کنند و می گویند که این سایت بازدید کننده ى چند نفرى دارد!! باید عرض کنیم به لطف خدا و حمایت بازدیدکنندگان وارش اسپرت این سایت توانسته است هزاران بازدیدکننده روزانه بدست بیاورد و حتی به عنوان یک مرجع به آن استناد شود… کافى است کمى در حوزه نفوذ این رسانه هوادارى دقیق شوید تا ببینید فراگیرى این سایت را، ولى خود شخص نگارنده مطلب عنوان شده اگر از تریبون خبر سوء استفاده نمى کردید چند نفر حاضر بودند به شما گوش فرا دهند؟ اما نکته ی دیگر متهم کردن وارش اسپرت به وابستگى باشگاه داماش گیلان بود که خود خواننده مطلب هم با کمی تفکر متوجه عمق کینه ی نویسنده نسبت به وارش اسپرت می شود! اگر وارش اسپرت به باشگاه داماش گیلان وابسته بود چطور مصاحبه ای که انتقاداتی بر علیه مهندس عابدینی،افشین ناظمی،عبدالله مرغوب و… بود را بر روی صفحه ی خروجی خود آورده است (مصاحبه مورد اشاره ایشان در مطلب)؟ اینکه یک رسانه ى هوادارى از باشگاهش حمایت کند اصلا اتفاق تقبیح شده اى نیست اما یکى از افتخارات ما این است که همیشه همراه با هواداران بوده ایم نه صاحبان مقام . کارنامه ى ما مشخص است و قابل دفاع.

 

2-مطلبی با تیتر " داماش هم از بلاتکلیفی رهایی یافت " بعد از یک سال خون دل خوردن هواداران داماش توی ذوق می زد، چون تیتر مطلب خوشحال کننده بود ولی وقتی اسم نگارنده به چشم خورد جای تعجب داشت و در دل با خود گفتیم آیا برای یک بار هم شده این شخص عمق کینه ی خود نسبت به این تیم را کنار می گذارد؟ دعوت از شما در جلسه معارفه به چه دلیلی باید انجام می شد؟با چه رویی می خواستید از بین هواداران داماش که روزی به این ها انگ های فراوانی زدید و از قول آن ها نوشتید وارد باشگاه شوید؟ هوادارانی که وقتی برخی از مسئولین حاضر در جلسه را دیدند، یاد بی تفاوتی های مسئولین استانی افتادند، آیا یاد شما نمی افتادند که چه زخم زبان هایی زدید؟ کاری به کار مشکل شخصی شما با علی احمدی سراوانی هم نداریم فقط این را می دانیم به کار بردن جمله ی "از روابط عمومی خنده آور و منحصر بفرد این باشگاه گرفته تا باقی قضایا" در مطلب مورد اشاره از حقارت و کوچکی شما خبر می دهد! شمایی که تا به اکنون افتخار حضور در استادیوم و کنفرانس خبری قبل از بازی را به جامعه ی خبرنگاری نداده اید و با پیغام و پسغام می گوئی من خبرنگار نیستم بلکه باید در کمیته ی فنی جای داشته باشم ، چرا از دعوت نشدن خود ناراحت شدید؟ اصلا سطح شما کجا و سطح داماش کجا؟مگر کسی این باشگاه را دوست دارد که شما این قدر برای رسیدن به آن حرص و جوش می زنید؟

 

 

3-اما اوج توهین به شعور مردم رشت و گیلان را می توان در مطلب "پول صدرا نام داماش" دید. نگارنده ای که هویت واقعی ات به خوبی برای هواداران داماش مشخص است ،از قول کدام مردم صحبت می کنید؟ اصلا در چه جایگاهى هستید که از قول مردم می نویسید؟ اصلا کسی که پشت اسمی دیگر،افکار خود را جای داده است با چه حقی از قول مردم سخن می گوید؟ هواداران داماش در وارش اسپرت از هر راهی برای انتقال نظر خود مبنی بر ثبات نام داماش استفاده می کنند و بعد شما می آیید و در ادامه مطالب عقده گشایانه خود از سوی مردم فتوا صادر می کنید؟ ما نه استقلال رشت می خواهیم و نه پرسپولیس رشت،می دانید چرا؟چون نمی خواهیم عشق به سوگولی تهران در شهر ما معنا پیدا کند؟ چون نمی خواهیم افرادی با تفکر شما به دلیل علایق قلبی شان به سرخابی های پایتخت به طرفداری محبوب ترین تیم گیلان بشتابند! مثل اینکه شما در این شهر زندگی نمی کنید و نمی دانید هر هفته در استادیوم شعار"قرمز و آبی نَریم…"سر می دهند تا بى علاقگى خود را از این دو تیم سوگولی کشور اعلام کنند!

 

-پی نوشت:

جناب آقای عماد فانی،سردبیر محترم خبرورزشی ویژه گیلان،خودتان به خوبی از راهی که بعضی از عقده گشایان در لباس خبرنگاری در پیش گرفته اند با خبر هستید،پس کاری نکنید تا روزنامه ی تحت سردبیری شما با قلم این افراد زیر سوال رود؟روزنامه تان حرمت دارد و بهتر است با سپردن قلم به دست بعضی از افراد معلوم الحال حرمت این روزنامه و پیشینه ی خود را زیر سوال نبرید!

اگر بیانیه اخیر ما در جواب مطلب پر از کینه ی آن فرد را در روزنامه چاپ نکردید فقط به حساب احترام به شما پیگیری نکردیم. هرچند که شما قول پیگرى داده بودید.

باز هم لیگ شروع شد و مطالب مغرضانه این افراد شروع شد. ولی اکنون سکوت جائز نیست و منتظر پیگیری شما هستیم ، در غیر این صورت باید به روحیه انتقاد پذیرتان شک کرد…

 

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید