همانطور که قبلا هم خبر داده بودیم تیم والیبال داماش بالاخره به رشت آمد و تمریناتش را نیز از روز شنبه به طور رسمی در سالن کارگران رشت آغاز کرد. فرصتی دست داد تا در آستانه بازی تیمهای والیبال داماش گیلان و ارتعاشات صنعتی،سری به تمرینات این تیم بزنیم و در پایان تمرین نیز مصاحبه ای را با حسین معدنی سرمربی تیم والیبال داماش داشته باشیم.

 

*ورودتون بعد از 8 ماه به شهر رشت رو خوش آمد می گیم! نتایج داماش تا اینجا فصل رو چطور دیدید؟!

نتایج ما که راضی کننده نیست و خود ما هم راضی نیستیم! اما ورزش هست و پست و بلندی… این اتفاقی بوده که به هر حال برای ما افتاده.تیم ما تیم خوبیه و بازیکنان خوبی داریم و از لحاظ سازماندهی تیم مشکلی وجود نداره ، شما مطمئن باشید که ما مشکلات و نواقص را بر طرف می کنیم. خوشبختانه سالن رشت هم آمده  شده و ما از این به بعد در حضور تماشاگران رشت خیلی بهتر بازی خواهیم کرد. در تمرینات امروز هم بچه ها شور و نشاط خوبی داشتن و خوب تمرین کردن و خوده بچه ها هم از این موضوع خرسند هستند که در فضای جدید که در رشت حاکم هست بازی می کنند. شما مطمئن باشید که این موضوع به نفع ماست و در روند رشد ما تاثیر چشم گیری خواهد داشت.

 

*یعنی دیگه ان شاء الله از این به بعد در رشت بازی خواهیم کرد ؟( با خنده!)

بله ،‌تنها مشکل ما سالن بود که دیگه حل شد ولی البته مشکلی در کف سالن هستش که به نظر میاد سفته (!) و این خوب نیست، چون بعضی از بچه ها مشکل ساق پا دارند و تعداد پرش ها در بازی والیبال زیاده و تمرینات هم سنگین.ولی ما یکی دو روز قبل از مسابقه میایم و با شرایط زمین خودمون رو سازگار می کنیم!

 

برای دیدن متن کامل مصاحبه …

 

 

*یارگیری نسبت به فصل قبل چطور بوده؟

ببینید ما 2 تا بازی کنه تراز اول گرفتیم که آقای سعید معروف و محمد کاظم هستن که بازیکن های بزرگی هم هستند ولی در بقیه نقاط میتونم بگم ضعیف عمل کردیم و شرایط مهیا نشد برای جذب بازیکنان… ما چند بازیکن خارجی در نظر داشتیم که دیر عمل کردیم و اونا قراردادشون رو با تیم های دیگه بسته بودند.

 

*اینطور که پیداست ما در دریافت به نظر میرسه که با مشکل روبرو هستیم و این بازیکن اوکراینی که به تیم اضافه شده در تمرینات چنگی به دل نمیزند…!

فعلا سه جلسه با تیم تمرین کرده و نمیشه زود قضاوت کرد ولی رزومه خیلی خوبی داره. در باشگاه های ایتالیا ، روسیه بازی کرده و نباید بازیکن بدی باشه ولی از لحاظ بدنی یه مقدار آمادگیش پایینه. ما به این بازیکن امیدواریم چون داره از لحاظ فنی خوب کار میکنه ، تاکتیک های والیبال رو خوب اجرا میکنه ،‌جاگیری هاش تو زمین حرفه ای هستش و اون مسائلی رو که باید رعایت کنه به نحو احسنت انجام میده ولی از لحاظ بدنی اون چابکی و چالاکی رو نداره که بدنساز تیم هم به ایشون برنامه داده و ما باهاش کار می کنیم و امیدواریم که به بقیه بچه ها برسه.

 

*شما تو یه مصاحبه گفتین که ما از تعطیلات نیم فصل خوب استفاده نکردیم.من میخوام بپرسم که چرا!؟

ببینید من در جلسه ای که داشتم گفتم که این بر میگرده به خود من. وقتی تیم خوب تمرین نمیکنه این برمیگرده به مربی ولی یکی از دلایلش این بود که ما چند تا بیمار داشتیم که تزریق های پزشکی داشتند و 3 تا 4 روز گواهی پزشکی داشتند و باید استراحت میکردن. یکی دوتا از بازیکنامون حرفه ای عمل نکردن و حرفه ای عمل نکرن یعنی بازیکنی که وقتی میاد سر تمرین و شاداب نیست شما میتونید بگین که به اجبار تمرین کن ولی آسیب می بینه و اون 6 ماه رو از دست میدی که این موضوع ها یه مقدار برمیگرده به خود من و یه مقدار هم بر میگرده به همون تفکر حرفه ای که هنوز تو ورزش ما جا نیفتاده ، ورزش ما اسم حرفه ای رو به خودش گرفته ولی تفکر حرفه ای و اخلاق حرفه ای توش جا نیفتاده.

 

*بازی چهارشنبه رو چطور میبینید؟

من فکر می کنم که بازی خوبی داشته باشیم ، اعضای جدید هم هست ، تماشاچی امیدواریم که بیاد و حمایت بکنه ، فکر کنم بازی بسیار خوبی باشه.

 

*انتظارتون از هوادارها چیه؟

مثل پارسال بیان و تشویق کنند و ما هم دستشون رو می بوسیم. اونا خیلی خوب بودن ویکی از دلایلی که من اینجا موندم و با تیم سفید امضاء کردم تماشاچی های رشت بود.

 

*شما بعد از بازی با دانشگاه آزاد رو که واگذار کردین گفتید ما چند تا مصدوم داریم.آیا میتونیم بپرسم دلیلی مصدومیت های متعدد بازیکنان چیه؟آیا این ربطی که به محل تمرین و بازی تیم نداره؟!

نه اکثر این بازیکنهایی که الان مصدوم هستند ، بازیکن های تیم ملی هستند و چون تو تورنمنهای بزرگ و زیادی شرکت کردن فشار روشون زیاد بوده و مصدوم شدن . بعضی ها مصدومیت های کهنه داشتند و تازه اونا بروز کرده و بعضی ها هم که به طور اتفاقی بوده مثلا کتف محمد کاظم بوده که تزریق داشته و آمپولی زده بود که باید 3 روز تا 1 هفته استراحت میکرد. حمزه زرینی هم از این قضیه مستثنا نیست و یه تزریق داشته که باید 1 هفته استراحت میکرده ودر همین مقطع حامد باقرپور آسیب دید که باید به مدت 1 ماه استراحت کنه و اونم نبودش به تیم لطمه زد و ما مجبور شدیم با 3 سرعتی زن به کارمون ادامه بدیم. مصدومیت های جزئی هم که بوده مثلا گرفتگی کمر و کمر درد بود که در همون نیم فصل اتفاق افتاد!

 

*الان داماش گیلان متاسفانه 3 تا باخت داده و شرایط تیم خوب نیست آیا تیم دوباره به شرایط ایده آل بر میگرده؟

من فکر می کنم آدم وقتی امیدش رو از دست میده دیگه نمیتونه نفس بکشه وحالا ما نفس می کشیم. امیدواریم که همه چیز خوب بشه چون ما همه داریم تلاش می کنیم ولی تنها مشکل ما این هستش که تلاش هامون همسو نیست! امیدواریم که همسو بشه و قدرتمون هم بیشتر بشه.همه در کنار هم باشیم و مقابل هم نباشیم و تیم رو به جلو هدایت کنیم وفقط به تیم داماش فکر کنیم که بهترین نتیجه رو بگیره که البته فداکاری و از خود گذشتگی میخواد.

 

حرف آخر؟

امیدوارم هواداران مثله پارسال ما رو حمایت کنند و ما هم تمام تلاشمون اینه که نتیجه ای بهتر از پارسال بگیریم تا شرمندگی پارسال رو جبران کنیم. 
 
 
 

مصاحبه: مهرداد، میثم ، moein-mn2