معارفه مجید جهانپور در دفتر باشگاه داماش برگزار شد.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، معارفه مجید جهانپور به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال داماش گیلان عصر امروز در دفتر باشگاه داماش و با حضور دیگر اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم انجام پذیرفت.

پس از برگزاری معارفه جهانپور وی در کنفرانسی خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود که در ادامه مشروح کنفرانس را مطالعه خواهید کرد.

  

*سه بار از من دعوت شده بود ولی شرایط را مناسب نمی دیدم

قبل از هر چیز از تمامی کسانی که در این چهارسال و مخصوصا سال گذشته چه کادرفنی و چه اداری تشکر کنم که سهمیه ما حفظ شد.

بسیار خوشحال هستم که در وهله اول بار دیگر می توانم در خدمت فوتبال شهرم باشد و پس از آن نیز خرسندم که در اختیار باشگاه داماش فعالیت خواهم کرد.

 

لازم است که بگویم پیش از این سه بار از بنده دعوت شده بود که به داماش بیایم اما بنده شرایط را برای حضورم به دلایل مختلف مناسب ندیدم. شاید این سوال پیش بیاید که پس چرا اکنون و در این شرایط بحرانی قبول مسئولیت کردم و آمدم؟ ببینید اینجا بنده فکر می کنم اگر کسی قرار باشد لطمه بخورد خود من خواهم بود، در حالی که دفعات قبل اینطور نبوده است.

امروز تلاش من این است که تا هر موقع که هستم تیم به یک سازماندهی خوب برسد و بنده سهمی در بالا بردن آن داشته باشم. به شخصه پتانسیل بزرگی را در تیم بزرگ این شهر می بینم.

 

*الگویی کوچک از ذوب آهن در کارخانه آهن و فولاد لوشان وجود دارد

مشکل فوتبال گیلان منابع اقتصادی پایدار است. هولدینگ پگاه آمد و مدتی را کار کرد و توانست در آن مدت کوتاه آکادمی تیم های پایه را سازماندهی کند؛ اما امروز تمام آن بازیکنانی که پرورش یافته بودند، به سنین نزدیک به بازنشستگی رسیده اند.

من شنیده ام که قرار است در آینده چهارده کارخانه حمایت از تیم را انجام دهند که اگر این اتفاق بیفتد کار بزرگی خواهد بود. البته فعلا به خاطر مسائل اداری فقط یک کارخانه عهده دار مسئولیت شده است. واقعیت این است که من با تحقیقاتی که داشته ام یک الگوی کوچک از ذوب آهن را در کارخانه آهن و فولاد لوشان دیده ام.

 

 

*به تمرینات فردی بازیکنان و غیرت و همیت تیم امیدواریم

با سی دقیقه نگاه کردن به یک بازی نمی توان در خصوص تیم نظر داد، اما مجبور بودیم که به این مسئله بسنده کنیم و بازیکنانمان را انتخاب کنیم چرا که در غیر اینصورت باید با بازیکنان محدود تری وارد مسابقات می شدیم. به شخصه کمتر از یک هفته نمی توانستم در خصوص تیم نظری بدهم.

ما به حداقل شش هفته برای آماده سازی تیم، اردو و برگزاری مسابقات تدارکاتی نیاز داشتیم که متاسفانه هیچکدام از این موارد را نداشته ایم. تا به این لحظه هنوز بنده وارد زمین هم نشده ام و بر همین اساس امروز تنها به تمرینات فردی بازیکنانی که به تیم اضافه شده اند امیدواریم و البته غیرت همیتی که بنده در این جمع می بینم. مطمئنا تیم نواقضی را به لحاظ استاندارد خودمان دارد.

به حمایت لجستیکی باشگاه و همینطور هواداران نیز بسیار نیاز است که البته تا جایی که خبر دارم باشگاه هنوز به لحاظ ثبتی و اداری و مسائل مربوط به خود فارغ نشده است.

 

*هدف ابتدایی ارتقای سطح تیم است اما فعلا تیم را در میانه جدول ببینید

هدف گذاری اولیه ما روی ارتقای سطح فوتبال تیم خواهد. از مربیان پیش بینی نخواهید اما اگر اصرار بر این است که هدفی مشخص اعلام شود، در حال حاضر و با داده هایی که در این مدت کوتاه در اختیارم است به صورت متوسط ما را فعلا در میانه جدول محاسبه کنید اما باید ببینیم در ادامه چه پیش خواهد آمد.

از مربیان پیش بینی نخواهد. اما هدف گذاری ما روی ارتقای سطح فوتبال تیم خواهد بود اما اگر اصرار دارید که وارد جزئیات شوم به صورت متوسط ما را فعلا در میانه جدول محاسبه کنید اما باید ببینیم در ادامه چه پیش خواهد آمد.
هنوز هیچ برنامه کوتاه مدتی را هم نتوانسته ایم تنظیم کنیم چه رسد به برنامه بلند مدت و با هدف مشخص. مقامات باشگاه هنوز در کش و قوس بحث های اداری هستند. هر برنامه ریزی نیاز به ابزار و همینطور زمان دارد تا بتوانیم آن را تدوین کنیم.

 

*شاید در آینده فرد دیگری نیز به کادرفنی اضافه شود

عبدالله مرغوب به نوعی هماهنگ کننده ای در تمام حیطه های کاری و امور باشگاه خواهند بود. آقای مازیار ربیعی فر، مرتضی ابراهیمی و تخصصی تر آقای خیراندیش در امور تمرینات بدنی و تاکتیکی تیم کمک هستند و منصور قربانی که مربی دروازه بان ها است.

این ایده وجود دارد که در اسرع وقت نفر دیگری هم اضافه شود ولی اینکه چه وقت این اتفاق بیفتد مشخص نیست… اگر نیازهایی که وجود دارد از سوی مجموعه فعلی برطرف نشود، شاید خیلی سریع چنین کاری را انجام دهیم.

 

 

*فقط در فوتبال آماتور تیم بدون بدنسازی وارد مسابقات می شود اما من قبلا هم تجربه چنین شرایطی را داشته ام

شاید فقط در فوتبال خیلی آماتور چنین اتفاقی بیفتد که تیم بدون آماده سازی اولیه و بدنسازی وارد مسابقات شود، اما برای من قبلا هم این مسئله پیش آمده است.

یک بار در استقلال شهرداری و یک بار هم در پگاه که تغییر مدیریت شده بود همین مسئله اتفاق افتاد. آن موقع قرار بود که تیمداری نشود و حدود دو هفته مانده بود به مسابقات تمرینات شروع شد.
شاید برخی وقت ها نیاز باشد که ریسک 50 درصدی از دست دادن نتیجه را قبول کنیم و یک فشاری را بر بازیکن بیاوریم. در چنین برزخی باید هم تیم را آماده کنیم و هم حفظ آبرو کنیم.

 

*در این زمان محدود کمتر از 5 درصد در بستن تیم تاثیر داشتم

واقعیت این است که شاید برای بستن تیم کمتر از 5 درصد تاثیرگذار بوده ام. یک مقدار در توزیع پستی و اینکه تیم بالانس نبود تاثیراتی گذاشتم. چون دور بودم و شناختی نداشتم، در این زمان محدود مجبور بودم که تفویض اختیار کنم و البته به شخص و اشخاصی تفویض اختیار کردم که مورد اعتمادم بودند.

شما وقت زمان کافی داشته باشید هم گاها در گزینش بازیکن اشتباهاتی را مرتکب می شوید، به خصوص در انتخاب بازیکنان غیر بومی که پروفایلی از آنها ندارید.

 

*با اطلاعات لحظه ای الان، در جام حذفی شرکت نمی کنیم

ما طرحی داشتیم که از شنبه تا پنجشنبه را به یک اردوی کوتاه مدت برویم اما متاسفانه علی رغم تلاش باشگاه این اتفاق نیفتاد. در چنین حالتی قرار بوده که ما در جام حذفی شرکت کنیم . بعد از آن تحلیل دیگری داشتیم که یه کار سه چهار روزه انجام دهیم که فعلا آن هم مشخص نشده است. باید بگویم برای شرکت در جام حذفی هنوز تصمیم نهایی را نگرفته ایم و همین امروز هم در تحلیل هایی نظر جمع مثبت و در تحلیل هایی منفی بود اما با اطلاعات لحظه ای الان و اینکه اردو انجام نشده است، در جام حذفی شرکت نمی کنیم.

 

 

*برای شناخت از تیم های لیگ یک به زمان نیاز است

با توجه به اینکه درصد پخش بازیهای لیگ یک محدود است، زمان بیشتری نیاز است که از تیم ها شناخت پیدا کنیم. البته من اگر بتوانم به تیمم ماهیگیری یاد بدهم، دیگر نیازی نیست که به آن ماهی بدهم. تمام سعیم این است که این آگاهی و شناخت را بدهم که در موقعیت های مختلف با چه روشی برابر هر تیم مقابله کنیم و طبیعتا این مسئله میتواند درصدی از خلا عدم شناخت را پر کند.

 

*هدفمان بدست آوردن بهترین حالت ممکن در جدول است

هدفمان این نیست که در یک سوم باشیم اما خوب این مسلم است که هدفگذاری هر تیمی روی صعود است.
طبیعتا وقتی تیم های دیگر بیشتر و بهتر برنامه ریزی کرده اند و بودجه گذاشته اند و یارگیری کرده اند، خوب این حق آنهاست که بهتر نتیجه بگیرند و حتما این را همه قبول دارند اما ما تلاشمان روی بهترین حالت ممکن است.

ما سعی می کنیم در رده های بالاتر قرار بگیریم منتهی باید با واقعیات شفاف برخورد کرد. راهی نیست جز اینکه در کوران مسابقات ببینیم پتانسیل ما اجازه حضورمان در چه جایگاهی را میدهد و تا آخر هم مطمئنا نا امید نخواهیم بود.

 

 

 

مجید جهانپور، سرمربی داماش ، داماش گیلان، damash،