همین بعضی دوستان بودند که به کریمی گفتند نظیفکار مصدوم است/بهترین فوروارد جهان هم بیاید در عوض ما هوادارانمان را داریم!

 

در آستانه بازی با پرسپولیس تهران در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه های ایران و پس از تمرین روز جمعه داماش گیلان فرصتی دست داد تا به سراغ علی نظیفکار مدافع سخت کوش و با تعصب داماش گیلان برویم و با او به گفتگو بپردازیم.

نظیف کار یکی از بازیکنانی است که تعصبش به شهرش همیشه برای تماشاگران مثال زدنی بوده. در طول این مصاحبه حرفهای مختلفی بین مان رد و بدل شد اما در حین جواب دادن به هر سوال بارها و بارها از عشق و علاقه زیاد خودش به تیم و مردم و شهر رشت گفته است. مدافعی که خیلی ها حق او و محمد مختاری را خیلی بیشتر از اینی که هست میدانند.

 

*آقای نظیف کار باز هم بازگشتتون رو به تیم شهرتون تبریک میگیم. نظرتون راجع به بازیهای داماش تا به امروز چه توی لیگ و چه جام حذفی چیه؟

همونطور که شما دیدید و خودتون هم میدونید ما در ابتدای فصل شروع خوبی رو نداشتیم اما رفته رفته تیم خودش رو پیدا کرد و روند تیم ما هم بهتر شد. توی مسابقات جام حذفی هم که باید بگم بازیهای اولمون با تیمهای چندان مطرحی نبود به غیر از سایپا که لیگ برتری هست و دیدید که چقدر خوب و جنگنده بازی کرد، البته فکر میکنم ما هم بازی واقعا با کیفیتی رو ارائه دادیم.

 

*پارسال تیممون تو خط دفاعی مشکلات زیادی رو پیدا کرده بود. اول فصل با اینکه شما یکی از دفاع های خوب داماش بودید از تیم کنار گذاشته شده بودید. دلیلش چی بود؟

چی بگم والله، دلیل خاصی که نداشت! چطور بگم… از یک طرف آقای کریمی دوست داشت مثل همه مربیان با بازیکنایی که خودش دوست داره کار کنه و از طرف دیگه همین دوستان و همشهریان خودمون بودند که بهش گفتند علی نظیف کار مصدومه و پاش مورد داره! من حتی عکس MRI گرفتم از چند تا دکتر. دکتر  ابراهیمیان، دکتر نوروزی ، دکتر طباطبایی و… آوردم بهشون نشون دادم . اما در کل خود آقای کریمی هم دوست نداشت که من اینجا بمونم و میخواست بازیکنانی رو که خودش آورده رو بذاره!

 

*آخه دفاع هایی رو هم که خودش آورده بود تو ترکیب نمیذاشت! فکر نمیکنید مسائل دیگه ای در میون بوده؟!

والله خودتون بهتر میدونید…ایشون یک فصل اینجا بودند و همه خوب شناختند ایشون رو…دیدند که آقا چه جور مربی ای بوده. باید بازم بگم که ایشون درکل دوست نداشتند که من بمونم وگرنه خود من پارسال جزو اولین بازیکنانی بودم که با داماش قرارداد امضا کردم. حتی قراردادم سفید بود چون واقعا شهر خودم رو، تیم خودم رو دوست دارم. دوست دارم تا زمانی که فوتبال بازی میکنم برای شهر و مردمم خدمت کنم. چون وظیفه منه به عنوان یه بازیکن رشتی ، یه بازیکن گیلانی به فکر تیم شهر خودم باشم. اما میگم که شرایط جوری بود که آقای کریمی من رو نخواست و من هم فوتبالیست حرفه ای هستم و باید میپذیرفتم و از این تیم جدا میشدم…

متن کامل مصاحبه با علی نظیف کار در ادامه مطلب:

 

*امسال با اومدن شما و ماندگاری محمد مختاری دفاع مستحکمی ایجاد شد. حالا با مصدومیت مختاری که مثل اینکه تا پایان فصل هم طول میکشه فکر میکنید وضعیت چطور میشه؟!

خدا رو شکر دفاع ما تو این چند تا بازی خیلی خوب بود. میتونستم به جرات بگم تیم ما میتونست بهترین خط دفاعی لیگ یک رو برای خودش داشته باشه. ولی متاسفانه مصدومیت بدی برای محمد مختاری ایجاد شد و همه رو ناراحت کرد. محمد هم دوست خیلی خوب من هست و هم بازیکن بسیار بسیار خوب و با تعصب و با غیرتی هست. وافعا همه متاسف شدند که این مشکل براش پیش اومده اما به هر حال فوتبال حرفه ای هست و ما هم ایشالا تلاش میکنیم با بازیکنان دیگه ای که تو این پست هستند هماهنگ باشیم و به امید خدا بتونیم جای محمد مختاری رو پر کنیم.

 

* خودتون با کدوم بازیکن راحت ترید آقای نظیف کار؟

من که از اول با محمد. چون سه سال بود که با محمد همبازی بودم و با هم هماهنگ و مچ شده بودیم ولی متاسفانه این مشکل پیش اومد. اما به هر حال الان بازیکنان دیگه ای هستند. آقای مسعود میکائیلی، آقای امیر هوشنگ سعادتی هستند که ایشالا دست به دست هم میدیم که اول تیم موفق باشه و در مراحل بعد بهترین خط دفاع لیگ رو بگیریم.

 

*پرسپولیس چند بازیکن خوب خودش مثل غلامرضا رضایی، علی عسکر و… رو نداره. به نظر شما کار داماش تو دفاع و با این اوضاع راحت تره؟

آقای غلامرضا رضایی از مهاجمین خوب ایران هستند و آقای علی عسکر هم که تو بخش تدافعی هستند اما به هر حال برای ما فرقی نمیکنه. ما تو شهر خودمون بازی میکنیم و بهترین فورواردهای جهان هم که بیان ما هواداران خودمون رو داریم و ایشالا با حمایت هوادارانمون میخوایم که از این بازی با دست پر بیرون بیایم.

 

*تو بازی رفت و برگشت با نساجی تو فصل قبل شما با حرکاتی تعصبتون به شهر خودتون رو نشون دادید که از ذهن هواداران خارج نمیشه.در موردش صحبت میکنید؟

ببینید من بچه رشتم، من شهر خودم رو تیم خودم رو واقعا خیلی دوست دارم . نه اینکه بخوام یه وقت شعار بدم نه! واقعا فکر میکنم که این رو نشون دادم. 3 سال پیش بازیکن تیم ملی امید بودم، از خیلی از تیم های بزرگ ایران، از لیگ برتر خیلی پیشنهاد های خوبی داشتم اما چون دوست داشتم تو شهر خودم باشم نرفتم. پارسال هم با اینکه خودم دوست نداشتم مجبور شدم از این شهر برم. پارسال دلم شکسته بود که مجبور به ترک این تیم شدم واقعا برام خیلی سخت بود که یک سال تو قائمشهر بازی کردم . حالا بماند مشکلاتی که اونجا برای من پیش آوردند اما همیشه دلم میخواست که این تیم بهترین نتایج رو بگیره و بره بالا… امسال با برگشتن بازیکنای قبلی و قدیمی داماش به امید خدا بتونیم بریم لیگ برتر. واقعا حق این تیم هست که تو لیگ برتر باشه. حتی همین الان میتونه جزو 6-5 تیم بالای جدول لیگ برتر باشه. امیدوارم هواداران هم به ما بیشتر از این کمک کنند، چون این هواداران استحقاق بیشتر از اینها رو دارند.

 

*نظرتون راجع به کادر فنی جدید چیه؟

در مورد کادر فنی فعلی باید بگم آقای افشین ناظمی و آقای عبدالله مرغوب از مربیان خوب شهرمون هستند و واقعا حیفه با بودن این مربیان بخوایم که از مربی غیر بومی استفاده کنیم. این مربیان اومدند و به بازیکنان انگیزه دادند ، روحیه دادند. امسال ما وقعا تیم خیلی خوبی داریم، همه ی بازیکنان فعلی بازیکنانی هستند که تو لیگ برتر بازی کردند و تجربه خوبی دارند. از بازی قبل و با اومدن کادر جدید هم بخوبی نشون دادیم که روند رو به رشد خودمون رو داریم ادامه میدیم. ایشالا بتونیم این روند و نوع بازی رو ادامه بدیم

 

* یه سوالی که وجود داره اینه که چرا رشت تو عرصه ملی نتونسته بازیکنان زیادی رو به تیم ملی معرفی کنه در حالی که شهر انزلی حتی گاها شده بازیکنانی رو تو تیم ملی داشته که از لحاظ سطح از امثال شما یا محمد مختاری تو خط دفاعی یا افشین چاوشی که یکی از بهترین بازیکنان گلزن هست یا محمد رضا مهدوی در بین هافبک ها شاید پایین تر هم باشند.

میشه یکی از دلایل مهمی رو که تو این زمینه مطرح کرد این باشه که بیشتر بازیکنان رشتی از شهرشون خارج نشدند . شما از انزلیچی ها مثال زدید، مثلا آقای سید جلال حسینی تا وقتی که ملوان بود به تیم ملی دعوت نشدند ولی وقتی رفت سایپا رفت برای تیم ملی. به عنوان مثال تو این مورد اونجا فضای پیشرفت وجود داشته و بیشتر توی دید هم بوده… ( بنا به دلایلی این بخش از صحبت های ما نیمه کاره ماند…!)

 

*در مورد بازی بعدی مون با پرسپولیس بگید…

پرسپولیس یکی از تیم های خوب ایران هست، بازیکنان و مربیان بسیار خوب و بزرگی داره، تیم ما هم تیم جوونی هست اما انگیزه زیادی داریم که مقابل پرسپولیس تیم خودمون رو بیشتر محک بزنیم و ببینیم تو چه وضعیتی قرار داریم. شرایط سختی رو مطمئنا داریم اما ما تموم سعیمون رو میکنیم که با توجه به اینکه تو شهر خودمون و کنار هواداران خودمون بازی میکنیم در درجه اول یک بازی خوب رو انجام بدیم و بعد از بازی خوب هم سعی میکنیم با حمایت هواداران تو این بازی پیروز بشیم و بتونیم به مراحل بالاتر راه پیدا کنیم.

 

*انتظارتون از هواداران چیه ؟

ان شاالله هواداران با حضور خوب و گرم همیشگی خودشون به استادیوم تشریف بیارن و تیم رو تشویق کنند چون با بودن این هواداران هستند که تیم انگیزه و روحیه پیدا میکنه. ایشالا با تشویق خوبشون ما رو مثل همیشه حمایت کنند و ما هم قول میدیم که با تمام توانمون تو این بازی حضور داشته باشیم و امیدوارم که بتونیم با بازی خوبمون و پیروزیمون دل هواداران رو شاد کنیم.