و امسال قرار بود فصلی نوین در والیبال داماش به وقوع بپیوندد…اسطوره والیبال گیلان فرید آخوندزاده به عنوان سرمربی انتخاب می شود،و بعد هم سیاست باشگاه مبنی بر بومی گرایی اعلام شد، سیاستی که میتواند باعث پیشرفت این رشته در استان شود و شب گذشته شنیدیم که این تیم که به آن امید بسته شده بود منحل شد…!

 

شب گذشته و در گفتگوی کوتاهی که با فرید آخوندزاده داشتیم وی گفت که اگر 150 میلیون هم به این تیم اختصاص یابد ، میتواند تیم را سرپا نگه دارد و حالا باید ببینیم مسئولین والیبال و باشگاه داماش گیلان میخواهد به همین راحتی یک سهمیه سوپرلیگی والیبال را از دست بدهد؟

وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان به نمایندگی از هواداران رشتی از مدیریت عامل باشگاه داماش میخواهد که در مورد اتفاقات اخیر مدیریتی و مالی شفاف سازی کنند تا حاشیه سازان از آب گل الود ماهی نگیرند!

هفته گذشته تصمیم بر این گرفتیم تا گزارشی از وضعیت تیم والیبال برای بازدیدکنندگان سایت تهیه کنند و به سال کارگران رفتیم و بعد از مدت ها شاهد این بودیم که والیبالی های داماش به زبان گیلکی با هم صحبت میکنند که شاید در فصل قبل این امر خود برای ما آرزویی بود.فرید آخوندزاده با مشاهده ما با برخورد گرمی از ما استقبال کردند و گفتگویی را با وی ترتیب دادیم که مربوط به قبل از اعلام اخبار کنونی در مورد تیم بود :

 

varesh-sport.com : حدود یک سال پیش شما در گفت و گو با ما گفتید اگر یک تیم به من بدهند من اون تیم رو با بازیکنان بومی ششم، هفتم جدول میکنم! و الان سرمربی چنین تیمی شدید… آیا الان روی حرفتون هستید؟

من نگفتم ششم یا هفتم ؛ من گفتم ششم تا دهم و هنوز هم سر حرفم هستم و با بازیکنای بومی به جز چند تا بازیکن غیربومی که در تیم ضعف داریم حتما میتونیم رتبه ای بین ششم تا دهم رو کسب کنیم. الان هم بچه ها خوب دارند تمرین میکنند و انگیزه ی بالایی دارند و ان شاالله با همت هواداران و مهندس عابدینی بتونیم نتیجه ی خوبی بگیریم و دل مردم رو شاد کنیم.

 

varesh-sport.com : چند درصد تیم بومی هست؟

ما 16 تا بازیکن میخواهیم که در این بین احتمالا فقط 5 نفر غیربومی هستند.

 

متن کامل این گفتگوی خواندنی در ادامه مطلب

 

varesh-sport.com : اسامی بازیکنان غیربومی رو نام میبرید؟

شریفات در پست سرعتی،سال افزون در پست پاسور ، عطار و آقای قارون

 

varesh-sport.com : مگه شریفات مشکل سربازی نداره؟

مشکلش رو مهندس عابدینی با صحبتی که با رئیس فدراسیون والیبال داشت حل کرد.

 

varesh-sport.com : از اتفاقات پارسال برامون بگید؟

پارسال یه کادر مجرب و خوبی رو تشکیل داده بودند البته یه مقدار توی یارگیری بد عمل کردند که از همونجا هم ضربش رو خوردیم. در کل آقای حسین معدنی با بستن یک تیم بد هم به خودش و هم به تیم ما ضربه زد.

varesh-sport.com : هواداران اعتقاد داشتند که از سوی محمدزاده و اسکویی ها به تیم شهر ما خیانت صورت گرفته ، نظر شما چیه؟

خیانت که انجام نشده بود! اونا یک کادر تهرانی بودند و بازیکنا هم تهرانی و دوست داشتند تیم رو تهران نگه دارند. برای مثال در مورد هزینه ها صحبت کردند و گفتند اگه تیم تهران بمونه هزینه ها کمتر میشه! از طرفی خانواده هاشون هم تهران بودند و از همین رو علاقه داشتند تیم رو اونجا بره.

 
varesh-sport.com : پس احساسات هواداران چی؟

من نظرم اینه که این تیم مال گیلان هست ولی یه سری مشکلاتی بوده مثل عدم سالن مناسب… از یه طرف هم آقای داورزنی فشار وارد میکرد و میگفتند بازیکنان ملی پوش در اختیار شما هستند و عدم وجود سالن مناسب باعث میشه که زانوهاشون داغون بشه. این دلایل مزید بر علت شد که تیم بیشتر در تهران بمونه .

 

varesh-sport.com : زمانی که داشتند سالن کارگران رو درست میکردند چرا فکرش رو نکرده بودند؟ آیا از روی عمد نبوده؟

نه،چند تا عامل باعث شد تا تیم در اونجا بمونه و آقای داورزنی هم چون متولی ورزش والیبال هست از بازیکنای ملی پوش حمایت کرد. من 30 سال هست که در ین زمین ها بازی میکنم و هیچ آسیبی هم ندیدم. در واقع اینها یه بهونه هایی بود که مجموعه تیم و کادر دست به دست دادند تا تیم را در تهران نگه دارند. این بچه ها الان مدتهاست که در همین سالنها بازی میکنند و مشکلی براشون پیش نیومده اما خب بازیکنان پارسال ملی پوش بودند و در واقع عوارض بدنی زیادی دارند .

 

varesh-sport.com : وضعیت مدیر و سرپرست تیم چطور هست؟

سرپرست ما فعلا به طور موقت آقای علی احمدی سراوانی هستند و مدیر فنی ما هم آقای کشمیری هست.

 

varesh-sport.com : آقایان اسکویی و محمدزاده چی؟!

نه،امسال در این تیم نیستند

 

varesh-sport.com : در سال گذشته به جرات میشه گفت فرید آخوندزاده از سوی هواداران بیشتر از همه مورد تشویق قرار گرفت و حال فریدآخوندزاده سرمربی تیم والیبال داماش گیلان شدند،حالا که سرمربی شدید میتونید انتظارات هواداران رو بر اورده کنید؟

وقتی یه مربی میخواد بیاد داخل یک تیم اول ابزارش رو نگاه میکنه و هرچی ابزارش بهتر باشه بهتر میتونه نتیجه بگیره. الان اگه شما به من بگید با بازیکنان گیلانی بیایید رتبه اول تا پنجم رو بدست بیارید من میگم نمیشه. هدف من از ورود به این تیم بومی گرایی هست…این بچه هایی هم که امسال توی تیم هستند فقط نیاز به حمایت دارند مطمئنا هوادارانی هم که قراره روی سکوها بشینند اکثرا از خانواده همین بازیکنان هستند. ما خودمون بازی میکردیم همیشه تا خط زمین تماشاگر داشتیم من فکر می کنم که با بومی گرایی به نفع استان میشه.

 

varesh-sport.com : وقتی که شرکت داماش اومد و در گیلان سرمایه گذاری کرد، اولین رشته ای که انتخاب شد والیبال بود ؛ولی در این چند سال ما هیچ پیشرفتی در والیبال استان ندیدم هیچ، بلکه این تیم باعث نابودی بعضی از بازیکنان گیلانی هم شد!

والیبال گیلان با یک رکود 15 ساله مواجه بود حالا یه حرکتی شده که این حرکت باعث پیشرفت هست. سال قبل هم مربی تیم گیلانی ها رو در تیمش جا نداد و من معتقدم که بازیکنان گیلانی هم بی تاثیر نبودند. در سال اول که تیم والیبال داماش تشکیل شده بود ریش و قیچی دست بچه های گیلانی بود ولی یه مدیر مناسب بالا سر بچه ها نداشتیم و چند تا بچه ها داشتند داخل زمین هم دیگه رو تیکه پاره میکردند که من نمیخوام اسمشون رو بیارم! همین رو وقتی مدیران ارشد دیدند منصرف شدن و همین باعث رکود والیبال ما شد . یواش یواش تهرانی ها پاهاشون باز شد و گیلانی ها کنار گذاشته شدند. حال که بعد از دوسال تیم داماش با افراد غیربومی نتیجه نگرفت مسئولان داماش به خودشون اومدند و گفتند یک بار دیگر تیم رو به بومی ها بدیم ولی با افراد مناسب… من واقعا متاسفم که نتونستیم سال اول اعتماد مسئولین داماش رو جذب کنیم تا تیم بومی باقی بمونه ، چون من میدونم که سال اول ریش و قیچی دست بچه های بومی بود ولی چون انگیزه ای در بین اونا نبود و فقط انگیزشون بیشتر روی دریافت پول بود، فقط میخواستند از هم سبقت مالی بگیرند.بچه هایی که فکر کنم الان به اشتباه خودشون پی بردند و الان در تیم حضور ندارند!

 

 

varesh-sport.com : سقف قرار داد امسال؟

اون دیگه بماند!!!

 

varesh-sport.com : تعدادی از هواداران این انتظار رو دارند که بازیکنان قدیمی رشت به این تیم برگردند.آیا بر میگردند؟

مرتضی صالحی که به دلیل مشکلاتش با فدراسیون نمیتونه بازی کنه. مرتضی شیاری هم که باشگاه باهاش به دلایلی مشکل داره.آقای خداپرست هم تا به حال مراجعه نکرده و میتونه بیاد تست بده.

 

varesh-sport.com : یعنی نباید باشگاه پیشنهاد بده؟

ما به هیچ کدوم از بچه ها پیشنهاد ندادیم و هرکس که دوس داره میتونه بیاد تست بده!!!

 

varesh-sport.com : این حرفه ای نیست ها؟؟؟

هرکدوم از بازیکنان گیلانی که فکر میکنند میتونند در این تیم جا داشته باشند میان و تست میدن و اگر نظر منو جلب کردند در تیم عضو میشن. شاید آقای خداپرست یه سقف قرار داد بالا بگن که مسئولین باشگاه بگن ما نمیتونیم بدیم.من هم تا الان صحبت نکردم که سقف قرار داد باشگاه چقدر هست.

 

varesh-sport.com : شما همیشه از آقای رمزی به نیکی یاد کردید.ایا ایشون در تیم امسال جایی نداره؟

بله،آقای رمزی رئیس من هست و من به ایشون علاقه ی زیادی دارم و به ایشان پیشنهاد کردم ولی ایشون به دلیل مشکلی که دارند گفتند دیگه انگیزه ندارم ولی هر وقت که ایشون خواستند من جای خودم رو میدم به ایشون.

 

varesh-sport.com : شما پارسال در برهه ای با نظر آقای معدنی رفتید روی سکوها. چه شد با تیم موندید؟

آقای معدنی آدم بزرگی هست شاید ایراد از من بود ! گویا من که چند تا از ایشون انتقاد کردم ناراحت شدند و آقای معدنی تصمیم به حذف من گرفت و از اونجایی که آقای عابدینی لطف به من دارند از من خواستند که در تیم بمونم و اگر هم من نمیموندم این بستری که الان مهیا شده هیچ وقت بوجود نمیومد.

 

varesh-sport.com : به نظر شما اعتراض هواداران به حسین معدنی بیشتر از این نشأت نگرفت که شما رفتید روی سکوها؟

خب این ها بی تاثیر نیست… من برای والیبال این استان زحمت کشیدم ولی مهم اینه که با مردم باشی و من هم وقتم رو با مردم سپری کردم. کسانی که شعار میدادند مطمئنا والیبالی بودند و نسبت به من شناخت کلی داشتند.

 

varesh-sport.com : امسال برامون یک اتفاقاتی افتاد و ما از سوپر لیگ کنار گذاشته شدیم،چی شد؟برای ما بیشتر توضیح دهید؟

یه مقدار کم کاری از سوی داماش شده…

 

varesh-sport.com : آیا از روی قصد نبوده؟

یه شیطنت هایی از سوی کسانی که قبلا سرپرست تیم بودند انجام شده!

 

varesh-sport.com : چرا؟

آقای داورزنی ایمیل زدند به باشگاه ولی چون آقای سراوانی هنوز سرپرست نشده بود اون نامه دست آقای اسکویی(!) رفت و یک تماس تلفنی هم با اقای محمدزاده داشتند که در فلان تاریخ باید در فدراسیون حضور داشته باشید و اقای اسکویی که خودشون میدونستند امسال در تیم نیستند دیگه دنبال کار رو نگرفت.

 

varesh-sport.com : حالا آیا مشکل ما درست میشه یا نه؟!!

درست میشه،صحبت هایی که دکتر سمیعی و حاج آقا عابدینی داشتند مشکلاتمون حل میشه. حالا قرار فدراسیون والیبال تیم هایی که شرایط مالی مناسب ندارند رو حذف و داماش رو جایگزین کنند.

 

varesh-sport.com : یکی از مسئولان فدراسیون گفتند که صفر درصد احتمال حضور داماش هست!

نه مطمئن باشید آقای عابدینی با آقای داورزنی صحبت میکنه و مشکل رو حل میکنه. شما نگران نباشید مطمئن باشید حل میشه.

 

varesh-sport.com : وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان در آستانه یک سالگی هست و حالا یک سوال از شما… آیا شما در سال قبل بزرگترین تارنمای ورزشی استان گیلان رو وابسته به باشگاه و یا ارگانی دیدید؟!

والله نه،چون من خودم شاهد بودم که شما چقدر زحمت کشید تا تیم بومی بشه و من از شما تشکر میکنم و خیلی خوشحالم که ما چنین عواملی رو در کنار تیممون داریم که فکر و ذهنشون اینه که استان گیلان پیشرفت بکنه.

 

varesh-sport.com : وارش اسپرت همیشه سعی کرده حواشی موجود رو بازگو کنه و اگر از دید هواداران انتقاداتی وجود داشت آنها رو بازگو کنه.امسال هم مطمئنا همین سیاست رو داریم،ایا شما ناراحت میشید؟

در مورد خودم اصلا ناراحت نمیشم ولی مجموعه باشگاه ناراحت میشم! ما باید از این مجموعه حمایت کنیم چون داره سرمایه گذاری خوبی میکنه. مهندس عابدینی به من اختیار کامل دادند و در حیطه والیبال هر انتقادی از من کردید من ناراحت نمیشم.

 

varesh-sport.com : حرف پایانی تون با هواداران سرزمین باران های نقره ای و خوشه های طلایی برنج،به زبان گیلکی؟

من عاشق تومام مردم رشت ایسم و اینشاالله که هرجا ایسائید موفق بیبید … فقط از اَشان اِنتظار دارم که از اَمی مجموعه حمایت بوکونید و بائید اَمی تیما تشویق بوکونید و اینشاالله اَما از اشانا شرمندگی بیرون آئیم وامیدوار ایسم  که اَشانا با رویی خندان روانه خانه بوکونیم.