وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان : پس از کش و قوس های فراوان بر سر برگزاری یا عدم برگزار مسابقات جام حذفی ، بالاخره این جام در فصل 91-92 استارت می خورد. مسلما یکی از بهترین خاطرات فوتبال دوستان گیلانی به جام حذفی فصل 86-87 برمی گردد که پگاه در ادامه روند رو به رشد خود در مسابقات لیگ،تا یک قدمی فتح جام حذفی پیش رفته بود.

تیم شهرباران در آن سال مقام قهرمانی را کسب نکرد اما مرور خاطرات آن فصل برای مردمان این دیار تازگی دارد. تیمی که با هدایت نادر دست نشان،سرمربی جسور خود به هیچ تیمی باج نداد و یک سال رویایی را برای فوتبال دوستان رشتی و گیلانی رقم زد.
بعد از آن سال رویایی ، داماش در برهه ای نتایج خوبی گرفت و نادر هم در استیل آذین و نفت موفقیت هایی را به دست آورد ولی هیچ کدام به مانند آن فصل رویایی نبودنذ تا مهر تاییدی بر این ادعا باشد که افسانه ی پگاه و امپراطور آن روزهایش ، خاطره ای متفاوت برای فوتبال خطه ی شمال کشور بوده است.

پس از حدود 5 سال، در آستانه ی جام حذفی و دیدار با پارسه تهران(داماش ایرانیان) ،وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان مصاحبه ای اختصاصی با نادر دست نشان ترتیب داد تا مروری باشد بر خاطرات خوب مردم گیلان و همچین سرمربی وقت پگاه که به نادر امپراطور ملقب شد…

 

متن مصاحبه در ادامه مطلب

varesh-sport.com : در آن برهه با چه دید و شناختی وارد فوتبال گیلان و پگاه شدید ؟

لازم می دانم قبل از هر چیز عرض سلامی داشته باشم خدمت تمام کاربران سایت وارش اسپرت و هواداران تیم محبوب داماش گیلان . آمدنم به پگاه، یکی از تصمیمات بسیار مهم برای من بود… در آن زمان تیم پگاه در بدترین شرایط به سر می برد و 11 امتیاز با تیم چهاردهم جدول اختلاف داشت و به نوعی در حال سقوط بود ولی از آنجایی که شناخت کاملی از تیم پگاه و به طور کلی فوتبال رشت و بازیکنان این تیم داشتم ، مطمئن بودم این تیم می تواند در کنار عشق و علاقه تماشاگران فوتبال رشت و البته کمک و حمایت مسئولان و مدیران این شهر نتایج خوبی کسب کند . همواره ابراز خوشحالی کرده ام که در آن زمان آن تصمیم را گرفتم و به پگاه آمدم .

 

نادر دست نشان

 

varesh-sport.com : خاطره انگیز ترین برد پگاه را در کدام بازی به دست آوردید ؟

تمامی بردهای من با پگاه سرشار از خاطره بود چرا که با توجه به حمایتی که از سوی تماشاگران می شدیم و با همیت و دوستی که در تیم به وجود آمده بود تمامی بردها دلچسب شده بود، اما پیروزی در بازی با صباباطری تهران در رشت با گل امین متوسل زاده که باعث شد تیم پگاه در لیگ برتر بماند و ثابت شد بازیکنان و تماشاگران پگاه در فوتبال ایران بزرگ هستند برای من دلچسب تر از دیگر بردها بود .

 

varesh-sport.com :  شفاف و با صراحت دلایل رفتنتان ار پگاه را برایمان بیان کنید .چه شد که رفتید؟

خواهان جدایی از پگاه نبودم اما فشار بی حد یک خبرنگار به نام ( ف . ک ) که مشاور عالی مدیرعامل وقت تیم پگاه بود باعث شد تا در نهایت نتوانم با پگاه ادامه دهم . این مشاور عالی از بنده درخواست 20 میلیون تومان پول کرد و علاوه بر آن از من خواست تا 4 بازیکن مرتبط به ایشان که در لیست مازادم برای فصل آینده پگاه بود را در تیم نگه دارم تا با انجام این کارها قراردادم در پگاه تمدید شود . البته مسئولان باشگاه تراکتورسازی تبریز در آن برهه از زمان که در لیگ دسته اول حضور داشت چندین بار با تهیه بلیط پرواز تهران – تبریز از بنده دعوت کردند تا به تبریز بروم و با آنها گفتگویی داشته باشم و هر بار من به خاطر قرارداد داخلی ام با پگاه از این کار امتناع می کردم ولی بالاخره به خاطر احترام به مسئولان تراکتور و مدیران ورزشی تبریز به شهرشان رفتم و در جلسه ای که تقاضای کمک به فوتبال تبریز را از من داشتند عنوان کردم که به تعهدم به تیم پگاه رشت پایبند هستم و با توجه به علاقه ای که به مردم رشت و بازیکنان پگاه دارم از مسئولان تیم تراکتور تشکر و عذرخواهی کردم و حاضر به قبول پیشنهاد آنها نشدم . به دلیل وفاداری به تیم پگاه از طرف آقای مشاور باشگاه و حمایت مدیرعامل وقت از ایشان که از نظر آنها کار غیرحرفه ای کرده بودم ، قرار داد داخلی بنده را فسخ کردند . نمی دانم چه رابطه ای بین مدیرعامل وقت پگاه با این مشاور بود و چرا از ایشان در این حد حمایت می کرد!

 

نادر دست نشان

 

varesh-sport.com : از شایعات بعد از بازی فینال 87 جام حذفی بگوئید . آیا شما هم چشمه هایی از تبانی را مشاهده کردید ؟ ( مانند تمایل فدراسیون برای قهرمانی استقلال یا شایعات تبانی ابراهیم تقی پور با استقلالی ها !)

اصلا مسئله تبانی را حس نکردم مخصوصا از طرف ابراهیم تقی پور چرا که اگر واقع بین باشیم در آن روز ابراهیم یکی از بهترین های زمین بود . اتفاقا گل اول را از روی اشتباه گیلائوری خوردیم که اگر قرار به شک کردن بود باید به این بازیکن شک می کردیم نه به ابراهیم تقی پور ! اگر هم قرار بود تبانی شکل بگیرد باید در 90 دقیقه رخ می داد . برگردیم به خاطرات آن روز … دقایق پایانی بازی پنالتی فاحش روی حسین ابراهیمی ستاره 17 ساله آن روزهای پگاه به وسیله داور نادیده گرفته شد که اگر آن پنالتی گرفته می شد و به گل نیز تبدیل می شد طبیعتا پگاه قهرمان می شد . در وقت اضافه صحنه گل دوم را مرور کنیم … خطای کف پای جباری روی نظرمحمدی یادتان که نرفته ؟! که باعث شد گل پیروزی و سرنوشت ساز استقلال به ثمر برسد . خب چگونه تبانی شکل گرفته ؟! البته گل سوم استقلال در زمانی اتفاق افتاد که تقی پور و دیگر بازیکنان پگاه نظاره گر دریبل آرش برهانی شدند که این هم به آن برمی گردد که در آن زمان از نظر روحی و با توجه به اشتباهات داوری ، توان مبارزه نداشته و قبول شکست کرده بودند . ولی آیا شائبه تبانی ابراهیم تقی پور به دلیل حضور وی در تیم فصل آینده استقلال ایجاد شد ؟! بازیکنان و مربیان زیادی در بازی های رودررو شکست های سنگین تری می خورند ولی سال بعد به تیم مقابلشان می روند که همگی مبرا از تبانی هستند .

 

varesh-sport.com : با ورود امیر عابدینی به داماش اخباری مبنی بر مذاکرات ایشان با شما به گوش رسید ولی در نهایت توافقی حاصل نشد . در این مورد توضیح دهید .

بله توسط آقای عابدینی صحبت های اولیه انجام شده بود و در چند جلسه حتی توافقات اولیه نیز حاصل شده بود ولی به دلیل آنکه در آن زمان تیم نساجی قائمشهر به دلایل متعدد خواهان من بود و افراد و مسئولان مختلفی من را تحت فشار گذاشتند تا به قائمشهر بروم و از سوئی 23 سال به عنوان بازیکن و مربی با نساجی زندگی کرده بودم و عشق و علاقه و تعصب به این تیم داشتم دست رد به تیم و مردم شهرم نزدم و به این دلایل متاسفانه ! پگاه یا داماش را از دست دادم .

 

varesh-sport.com : آیا دوست دارید روزی دوباره در رشت مربیگری کنید ؟

صد در صد . رشت شهری است فوتبالی با استعداد های فراوان و تماشاگرانی فهیم و دارای مسئولینی که تیم شهر خود را با تمام وجود حمایت می کنند.

 

نادر دست نشان

 

varesh-sport.com : مسابقات داماش را پیگیری می کنید ؟

همواره دنبال می کنم چون هنوز ارتباط خوبی با بازیکنان ، برخی مربیان ، خبرنگاران ، تماشاگران و مسئولین فوتبال رشت دارم .

 

varesh-sport.com : تیم امسال داماش را چگونه دیدید ؟

تیم باتجربه ای که استارت موفقیت خودش را از همان زمان پگاه با اسکلت اصلی همان موقع زده است و شکل گرفت . داماش تیم بسیار خوب و باتجربه ای دارد که اگر بازیکنانش از نظر روحی ، روانی و مالی مشکلی نداشته باشد در جایگاه بسیار بهتری نیز می تواند قرار بگیرد . با توجه به مشکلاتی که تیم داماش داشته ولی مدیریت خوب آقای عابدینی در کنار استعداد و تجربه بازیکنان و حمایت پرشور تماشاگران و همچنین مسائل فنی مربیان ، نتایج نسبتا خوبی گرفته است و بهتر هم می تواند نتیجه بگیرد .

 

نادر دست نشان

 

varesh-sport.com : هر یک از موارد زیر را چگونه توصیف می کنید؟

پگاه : عامل ارتباط نادر دست نشان با فوتبال رشت

گیلان : استانی زیبا و سرسبز با مردمانی با فرهنگ

رشت : شهر باران ، شهر نعمت

داماش : مکمل پگاه جهت پیشرفت فوتبال رشت

امیرعابدینی : مدیری توانا و فنی

حسین ابراهیمی : ستاره نوجوان سال های گذشته که منتظر پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش است

هادی سهرابی : می توانست ستاره ای دیگر برای فوتبال رشت باشد ، هنوز هم دیر نشده !

 

varesh-sport.com : بهترین دوست شما در شهر رشت چه کسی است ؟

دوستان زیادی هستند ؛ بسیاری از تماشاگران ، خبرنگاران ورزشی رشت ، بازیکنان و مربیان فوتبال رشت و همچنین بعضی از مسئولین رشت که نمی دانم از کدامشان می توانم نام ببرم ولی از افشین ناظمی به دلیل هم بازی بودن و هم کار بودن به عنوان نماینده همه این دوستان نام می آورم .

 

varesh-sport.com : بهترین خاطره تا از رشت…

راهپیمائی ها و پیاده روی های بعد از پیروزی های تیم پگاه که مسیر 10 کیلومتری استادیوم سردار جنگل تا مرکز شهر رشت را هلهله کنان همراه هواداران و مردم رشت با اتوبوس حامل مربیان و بازیکنان طی می کردیم ، هیچگاه از ذهم من خارج نخواهد شد . تحمل خستگی ناشی از پیاده روی این مسیر بعد از 90 دقیقه تشویق بی امان توسط این عزیزان همواره جاودانه خواهد ماند .

 

نادر دست نشان سرمربی پگاه

 

varesh-sport.com : هواداران داماش یک خاطره تلخ از قائمشهر دارند و آن مربوط به بعد از بازی با نساجی در قائمشهر می شود که به بدترین شکل پذیرایی شدند . چه صحبتی در مورد آن اتفاقات دارید ؟

هواداران داماش در آن بازی مهمان بودند و احترامشان واجب بود . در آن موقع به مسئولان گفته بودم شرایطی تدارک ببینید تا کوچکترین اتفاقی برای هواداران داماش پیش نیاید ولی به دلیل کم تجربگی تعدادی از تماشاگران قائمشهری که گول اطرافیان مربیان وقت داماش را خورده بودند و تحریک شده بودند ، کدورت بین دو گروه تماشاچی ایجاد شد . نه تماشاگران داماش و نه اکثریت تماشاگران نساجی و خود بنده خواهان این اتفاق نبودیم ولی تاکتیک اطرافیان مربی وقت داماش باعث ایجاد تنش و حاشیه برای تماشاگران خوب داماش شده بود .

 

varesh-sport.com : در پایان اگر حرفی باقی مانده است بفرمائید .

ضمن تشکر از شما بابت برقرار کردن این ارتباط تا بتوانم بار دیگر با هواداران عاشق داماش صحبتی کرده باشم ، همواره عنوان کرده ام که شما هواداران داماش یکی از بهترین تماشاگران فنی فوتبال هستید که حمایت های تان انرژی خاصی به بازیکنان و مربیان تیم داماش می دهد و یکی از عوامل موفقیت داماش هستید . همیشه خاطرات خوب و حمایت های زیبای شما را در موفقیت های خودم سهیم میدانم وامیدوارم مثل همیشه مربیان ، بازیکنان و مدیران تیم داماش را مورد حمایت قرار داده تا به خواسته های قلبی تان که همان ثبات حضور در لیگ برتر و رسیدن به جایگاه های بالا می باشد ، دست یابید .

 

پی نوشت:در پایان از همکار عزیزمان در سایت رسمی نادر دست نشان ، آقای میثم کاوه بابت ترتیب این مصاحبه و همچنین از شخص نادر دست نشان به دلیل جوابگویی متین و با صراحتش متشکریم و برای ایشان در تمام مراحل زندگی ورزشی و شخصی خود بهترین ها را آرزومندیم.

 

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید