نامه مالک باشگاه داماش به استاندار گیلان ، بحث انتقال سپیدرود به خریدار جدید ، برگزاری مسابقات قهرمانی کاراته کشور در گیلان و جضور مسعود رهنما در لیگ جهانی کاراته سبب شد تا به سراغ مدیرکل ورزش و جوانان گیلان برویم که در ادامه می توانید مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت – پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان با استاد مسعود رهنما را بخوانید:

varesh-sport.com: هیات فوتبال اخیرا اعلام کرده که اسپانسر سپیدرود مشخص شده است. آیا نهایی شده است؟
من پیگیر تمام تیم ها از جمله داماش، سپیدرود، چوکا، ملوان و دیگر تیم ها هستم. شاید ابتدا که آمده بودم زیاد به پیچیدگی های فوتبال توجه نمی کردم اما حالا کاملا به آن واقف هستم. در بحث سپیدرود علاوه بر بحث مدیریتی، شرایطی بوده که از همان اول درگیر مسائل این تیم بوده ام‌. بنابراین سپیدرود برایم مهم است. الان واقعا بازیکنان و کادر فنی تا این لحظه پایداری کرده اند و موقعیت خوبی که سپیدرود دارد، ما را در بحث پیدا کردن اسپانسر مناسب برای این تیم به طرف وسواس پیش برده است. ما به کمک مسوولان عالی رتبه استان و دستگاه های نظارتی و تخصص هیات فوتبال در این زمینه، افرادی را که برای در اختیار گرفتن سپیدرود درخواست می دهند را بررسی خواهیم کرد و اگر توانایی های لازم را داشته باشند، تیم را در اختیار آنها قرار خواهیم داد. تا این لحظه که من با شما صحبت می کنم مقدمات اولیه انتقال سپیدرود به خریدار جدید فراهم شده است.

رهنما - نظرمحمدی
varesh-sport.com: در برهه ای که برخی افراد در فوتبال رشت حضور نظرمحمدی در داماش را بر نمی تابیدند شما توجه ی ویژه ای به وی داشتید. دلیل آن حمایت ها از مربی جویای نام فوتبال رشت چه بود؟
به هر حال هر کس شاید تا یک برهه ای به حمایت نیاز داشته باشد و پس از مدتی هواخواهان خودش را پیدا کند و دیگر نیازی به حمایت کسی نداشته باشد. علی نظرمحمدی هم در حال حاضر به مرحله ای رسیده که به اندازه کافی مطرح شده است و دیگر به حمایت من و امثال من نیازی ندارد و من منتی هم ندارم. یکی از دلایلی که من به علی نظرمحمدی علاقمند هستم به خاطر کارهای انسانی است که در قبال مادر مرحومش انجام داد. در نگهداری مادرش بسیار کوشا بود. من فکر می کنم این من و امثال من نیستیم که به نظرمحمدی کمک می کنیم. بلکه این دعا و روح مادرش است که به او کمک می کند.

 


varesh-sport.com: جویای نامه مالک باشگاه داماش به استاندار گیلان هستید؟
به نظر من آقای حاجی پور و دیگر افراد حاضر در باشگاه باید پیگیری های خود را ادامه دهند. ما در این تیم افرادی مثل هادی طباطبایی را داریم که جزو سرمایه های فوتبال استان هستند. فکر کنم اخیرا دکتر جعفرزاده، قدم خوبی را برای داماش در حوزه وزارت ورزش برداشته بود که نیازمند پیگیری است. ما بعنوان نهاد دولتی تا همین حد از دستمان بر می آید که زمین رایگان در اختیارشان قرار دهیم و سایر اقدامات دیگری که می توانیم راه را برایشان هموار کنیم. به هر حال آقای حاجی پور می دانند که همیشه حمایت معنوی من را خواهند داشت و همواره از ایشان حمایت خواهم کرد. چون من آقای حاجی پور را یک سرمایه اجتماعی می دانم.

varesh-sport.com: مسابقات قهرمانی کاراته کشور به میزبانی گیلان برگزار شد. دستاورد این مسابقات چطور بود؟
اخیرا هم به همت هیات کاراته استان و فدراسیون کاراته، مسابقات قهرمانی کشور را در رشت برگزار کردیم که اگر به سایت های مختلف خبری مراجعه کنید، گفته اند که مسابقات در سطح استانداردهای بین المللی و کاراته وان های جهان بود. به این دلیل که سالن تختی ما به آکادمی کاراته نزدیک است و از سالن آکادمی کاراته بعنوان سالن وارم آپ استفاده کردند و در مجموع استقبال خوبی از این مسابقات شد و موج مثبتی ایجاد شد. در این مسابقات بیش از ۶۵۰ نفر حضور داشتند. از بچه های گیلان در بخش آقایان کمی بیشتر انتظار داشتم. اما در بخش بانوان، کاری کردند کارستان و آویشن باقری و مهتاب اسماعیلی موفق به کسب مدال طلا در این مسابقات شدند.

varesh-sport.com: اخیرا عازم مسابقات لیگ جهانی کاراته در پاریس شده بودید…

من بعنوان عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی در این مسابقات حضور داشتم. در مجموع شش مسابقه لیگ جهانی داریم که کاراته کا های کل جهان که کارت فدراسیون جهانی کاراته را دارند و حق عضویت فدراسیون را پرداخت می کنند، می توانند در این مسابقات شرکت کنند. بدین معنی که فدراسیون های مختلف الزامی برای پرداخت هزینه بازیکن ها ندارند. اما حضور در این مسابقات با توجه به المپیکی شدن رشته کاراته، در بالاتر بردن رنکینگ بازیکنان و کسب سهمیه مؤثر است.
نمایندگان کشور ما موفق شدند در این مسابقات دو مدال طلا و دو برنز کسب کنند که این نتیجه خوبی بود. متاسفانه از بچه های گیلان کسی به این مسابقات اعزام نشد. فدراسیون کاراته هم در این برهه در یک دوره انتقال قرار داشت. به طوری که وقتی سرپرست فدراسیون عوض شد، پنج روز بعد آن اعزام داشتیم. من همچنین ملاقاتی با مسوولین فدراسیون جهانی کاراته و همچنین با خانم مدنی، دبیر شورای داوران فدراسیون جهانی داشتم و البته دیداری با تعدادی از اعضای کمیته فنی فدراسیون جهانی که هم دوره ای های من در دوران بازی من بودند و آقای کانکاسیس، رییس کمیته فنی فدراسیون جهانی صحبت هایی داشتم و عکس های ۲۵ سال پیش که من در مسابقات حضور داشتم را با هم دیدیم و مرور خاطرات کردیم.
وقتی بعنوان عضو کمیته فنی انتخاب شدم، سعی کردم زبان خارجه را بهتر فرا بگیرم تا آنجا بتوانم ارتباط بیشتری با سایر اعضا برقرار کنم و تعامل بیشتری با آنها داشته باشم. با صحبت هایی که با اعضای کمیته فنی داشتیم قرار بر این شد که یک جلسه رسمی کمیته فنی در فروردین ماه برگزار کنیم تا در آن در مورد راهکارهایی برای جذاب تر کردن رشته کاراته بیشتر بحث و گفتگو کنیم. مباحثی مثل تفاوت در تکنیک های زیبا و نا زیبا در کاراته و همچنین تغییراتی در قوانین داوری کاراته. چون قوانین داوری به گونه ای است که گاهی احتمال دارد نظرات شخصی داور معیار نتیجه مسابقه قرار بگیرد.

 

مصاحبه: مازیار اصغرزاده – علی رهبر

Www.Varesh-Sport.Com

وارش اسپرت-پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان