در پی اشتباهات داوری در دیدار پلی‌آف لیگ دو، امروز ویدیویی از سوی علیرضا سهرابی مسؤول چیدمان کمیته داوران منتشر شد که در آن وی با اعلام اینکه صحنه‌های بازی مورد بازبینی قرارگرفته، عنوان کرد که فقط صحنه گل دوم به‌اشتباه آفساید و مردود اعلام‌شده و در سایر موارد داور قضاوت خوبی داشته است.

میثم محبوب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد انتشار این ویدیو، اظهار کرد: برای اولین بار است که شاهد منتشر شدن چنین ویدیویی هستیم، ویدیویی که در آن توجیه کردن اشتباهات برای هر بیننده‌ای به‌راحتی قابل‌درک است و جالب‌تر اینکه مسؤول چیدمان داوری، مرجع بررسی و نقد عملکرد داوری نیست و صلاحیت این موضوع در حوزه این قسمت نیست.

 

وی با بیان اینکه مسؤول چیدمان داوری، داوری را که خودش چینش کرده نقد و کارشناسی می‌کند، افزود: طبیعی است که سهرابی باید به کار خودش نمره قبولی بدهد تا دیروز که آقای رفعتی خودشان بابت اشتباهات تأثیرگذار داور از مردم گیلان و هواداران داماش عذرخواهی کرده و حتی اعلام کردند امکان تنزل داور به یک لیگ پایین‌تر وجود دارد؛ اما امروز شاهد آنالیز داوری توسط مسؤول چیدمان هستیم، تاکنون ندیده بودیم که مرجعی عملکرد خودش را ارزیابی و نمره دهد.

 

مدیر رسانه‌ای باشگاه داماش گیلان با تأکید بر اینکه کارشناسان امر داوری باید در مورد داوری مسابقات نظر بدهند، گفت: با بیش از 10 کارشناس خبره داوری صحبت کرده‌ایم و مثل روز روشن است که حق داماش در حداقل پنج صحنه تأثیرگذار ضایع‌شده است.

 

محبوب خطاب مسؤول چیدمان کمیته داوران گفت: آقای سهرابی! هیچ بقالی نمی‌گوید که ماست من ترش است و شما اجازه بدهید که کارشناسان داوری به شما و عملکرد داور شما نمره بدهند، شما چگونه می‌گویید یک صحنه پنالتی واضح که مدافع نیروی زمینی میثم میرپسندیده را کشید و به زمین کوبید را و یا صحنه خطای هند عمدی که موقعیت دو به تک بازیکنان ما را از بین برد، آیا در این صحنه‌ها اشتباه داوری وجود نداشت؟

 

وی با بیان اینکه این‌گونه اظهارنظر ایشان، حکم نمک پاشیدن روی زخمی را دارد که توسط اشتباهات داوری برای مجموعه داماش و هواداران پرشمارش ایجادشده، خاطرنشان کرد: با اشتباهات تأثیرگذار تیم داوری حق مسلم تیم داماش تضییع‌شده، اما دیگر طاقت اظهارات نسنجیده و مقابله گرایانه آقایان را نداریم، لطفاً برای توجیه اشتباهات خود نه‌فقط باروح و روان یک تیم بلکه با یک شهر و هواداران پرشمارش بازی نکنید! آیا عذرخواهی آقایان را باور کنیم یا اینکه ایشان می‌گوید که در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی گل سایپا هم به‌اشتباه مردود اعلام شد.

 

مدیر رسانه‌ای باشگاه داماش گیلان با اشاره به تغییر سرنوشت داماش با سوت اشتباه داور در پلی‌آف، گفت: از یک مسئول انتظار نداریم که این‌گونه صحبت کند، بازی چهار ماه پیش جام حذفی چه ربطی به این بازی مهم دارد، آقای سهرابی نحوه گلی که سایپا به ثمر رساند را نیز آیا یادتان هست؟ این‌گونه مقابله‌به‌مثل‌ها هم تأسف ما و هم شک ما به شائبه‌های اخیر را بیشتر می‌کند، مگر پازل چینی یا موازنه خطاهاست که چون در جام حذفی بالاآمده‌ایم در پلی‌آف باید ضرر ببینیم! مگر دربازی‌های گذشته هیچ اشتباه دیگر داوری علیه ما وجود نداشته است؛ اما این بار موضوع اصلی تغییر سرنوشت یک تیم است.

 

محبوب با اشاره به اینکه مسبب قضاوت ناعادلانه داور علیه داماش کیست، افزود: با این بهانه‌ها و با این ویدیوی ساختگی به دنبال انحراف اذهان عمومی از اصل موضوع نباشند، در یک بازی سرنوشت‌ساز به دلیل چندین اشتباه مکرر و تأثیرگذار داور تمام زحمات یک تیم خصوصی و پر هوادار که سختی‌های زیادی را تحمل کرده بربادرفته است، آن‌وقت شما می‌گویید که باشگاه داماش با اعتراض خود یک داور را ناراحت کرده است! حقوق ضایع‌شده یک مجموعه ورزشی، اشک‌های بیست هزار هوادار ما در استادیوم و چند صد هزار نفر دیگر در یک شهر و استان را چه کسی پاسخگو است؟

 

وی با بیان اینکه حق تیم داماش پایمال‌شده و تا آخر پای احقاق حق خودخواهیم ایستاد، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم با این صحبت‌ها سوهان بر اعصاب هواداران مظلوم ما بکشید، در جلسه هیئت‌مدیره باشگاه هم تصمیم گرفتیم شکایت خود را با تمام مستندات به مراجع ذیصلاح و حتی دادگاه بین‌المللی داوری (CAS) بفرستیم که ببینیم حق با ماست یا این ویدیویی که آقایان فرستاده و این‌گونه جواب ما و هوادارانمان را می‌دهند.