دیار وارش: پارامترهای زیادی در موردش صدق می کند که نمی توان از لقب بازیکن غیربومی برایش استفاده کرد…
از سویی نزدیکی فرهنگی و زبانی مردم شهسوار به گیلانی ها و از سوی دیگر تعصب او در هشت سال حضورش در داماش کافی بود تا حتی بازوبند کاپیتانی تیم محبوب رشتی ها را هم در برخی از دیدارها بر بازو ببندد. در ادامه مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان با محمد مختاری کاپیتان دوم داماش در فصل پیش رو را مشاهده خواهید کرد:
 
varesh-sport.com: از آمدنت به داماش گیلان بگو…
قبل از اینکه خرید داماش توسط گروه مدیریتی جدید اتفاق بیافتد، چند تن از دوستانم در رشت با من تماس گرفتند و گفتند حاضری که به داماش بیایی؟‍ من هم گفتم اگر واقعا قرار است داماش از بلاتکلیفی در بیاید حتما هستم…
 
واقعیتش این بود که اینقدر در مورد بحث مالکیتی داماش دروغ شنیده بودم که این ماجرا را چندان باور نکرده بودم، اما بعد از مدتی متوجه شدم واقعیت دارد، من هم از خدایم بود که در شهر خودم بازی کنم. اینکه به تیمی برگردم که بهترین دوران فوتبالم را در آن داشتم خیلی خوشحال کننده بود.
 

محمد مختاری


varesh-sport.com: آمدن به لیگ دو برایت سخت نبود؟
در کل خیلی سخت است که از یک سطح بالاتر به سطحی پایین تر بیایی بازی کنی. هرجایی به غیر از داماش بود حتی به پیشنهادش فکر هم نمی کردم، چون حالا حالاها می توانم در سطح بالاتری بازی کنم. فقط داماش و علاقه ام به رشت بود که دلیل حضورم در لیگ دو شد. در واقع به همراه خیلی ها آمدیم تا داماش را به جایگاه اصلی اش برگردانیم.

varesh-sport.com: رقم قراردادت با داماش نزدیک به رقم قراردادهای سطح های بالاتر است؟
اصلا؛ مطمئنا در تیم های دیگر خیلی بیشتر می توانستم پول بگیرم ، دوباره تکرار می کنم فقط به خاطر داماش ، رشت و خاطرات خوبی که در این تیم داشتنم حاضر شدم که برگردم تا به امید خدا و حمایت هواداران روزهای خوبی را جشن بگیریم.

varesh-sport.com: آن انگیزه سابق را در داماش لیگ دویی داری؟
صد در صد، اینجا تیم بی طرفداری مثل سایپا ، نفت تهران و … نیست که هرجور عشقت کشید بخواهی بازی کنی. در رشت باید برای هوادار بازی کنی. در رشت اگر خوبی بازی کنی مردم تشویقت می کنند و اگر بد بازی کنی همین مردم اعتراض می کنند ، پس من آمده ام خیلی باانگیزه تر از قبل بازی کنم و در واقع دینم را در لیگ دو به داماش ادا کرده باشم.
 

محمد مختاری


varesh-sport.com: معمولا در لیگ های پایین مربیان خارجی نتوانستند کارنامه ی خوبی از خود به جای بگذارند، رامیز محمداُف را چگونه ارزیابی کردی؟
رامیز در ایران بازی کرده و کاملا از شرایط فوتبال رشت آگاهی دارد. افرادی هم که در کنارش هستند کاملا می توانند به موفقیت سرمربی کمک کند و این تفاوت رامیز با مربیان خارجی دیگر است.

varesh-sport.com: اینکه مجموعه مدیریتی جدید باشگاه داماش گیلان، اقدام به تشکیل یک ساختار جدید کرد و از افراد باشگاه قبل استفاده نکرد را چگونه ارزیابی می کنی؟
تنها وتنها روشی که می توانست پیاده شود و داماش دوباره جان بگیرد این بود که خیلی چیزها در این تیم تغییر کند! در مورد سیستم قبلی و افرادی که بودند چه زحمت کشیدن و چه هرچیز دیگری، آن شبهه برای مردم پیش می آمد ای بابا بازم فلانی هست و … پس بهترین تصمیم همین بود. این تغییرات ساختاری باشگاه خیلی می تواند در موفقیت داماش تاثیر داشته باشد.
 

محمد مختاری


varesh-sport.com: از سپیدرود هم شنیده بودیم که پیشنهاد داشتی، چه شد پیشنهاد سپیدرود لیگ یکی را قبول نکردی؟ با آنکه رشت هم بود…
واقعیتش این است که خودم را از خانواده داماش می دانم و دوست دارم سالهای آینده فوتبالم را در داماش ادامه دهم و با پیراهن همین تیم از فوتبال خداحافظی کنم. علی نظرمحمدی هم خیلی به من لطف داشت و یکی از مربیان موفق و آینده دار رشت هم هست اما ترجیح دادم در رشت فقط در داماش فوتبالم را ادامه بدهم، آن هم در شرایطی که داماش برای برگشتن به سطح نخست فوتبال کشور بیش از پیش به وجودمان احتیاج داشت. برای سپیدرود هم آرزوی موفقیت دارم و انشاالله بتواند از اعتبار فوتبال رشت دفاع کند.

varesh-sport.com: در این دوسالی که در داماش نبودی اخبار داماش را پیگیری می کردی؟
بعد از اینکه بازی مس تمام می شد، اولین تیمی که جویای نتایجش می شدم تیم داماش بود که در اکثر مواقع ناراحت می شدم زیرا موفقیت هایش کمتر از شکست هایش بود.
 

محمد مختاری - هواداران داماش گیلان


varesh-sport.com: و حرف آخر…
هواداران داماش در دنیا تک هستند که با آنکه می دانستند داماش در مسیر نابودی قرار دارد اما هیچ گاه تنهایش نگذاشتند… از این هواداران انتظار دارم که پرشور تر از گذشته از داماش حمایت کنند. بدترین شرایط را تحمل کردند اما اکنون داماش در مسیر احیایی دوباره است. امیدوارم با حضور خودشان در استادیوم به مالک، کادرفنی و بازیکنان روحیه بدهند تا داماش به جایگاه اصلی اش برگردد. در واقع آمدیم تا ان شاالله بتوانیم اشک حسرت داماشی ها در سالهای گذشته را به اشک شوق تبدیل کنیم.
 
 
مصاحبه: مازیار اصغرزاده – مهرداد ثابت
منبع: www.varesh-sport.com
وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان

 
 
 
محمد مختاری، سایت داماش، وارش اسپرت، دیار وارش، damash، بازیکن داماش، damash guilan ،